הרב ניסים לוזון. צילום: אייל אסרף

"זו טובת הישיבה": ראש ישיבת צביה, הרב ניסים לוזון, פורש מתפקידו אחרי 25 שנה

בצעד לא רגיל בעולם הישיבות, החליט ראש הישיבה התיכונית צביה באשקלון לפרוש מתפקידו לאחר שנים ארוכות, אך לא לפרוש לגמרי. הוא ימשיך לעבוד כמחנך כיתה בישיבה. בשיחה עם "כאן דרום" נזכר הרב לוזון בימיו הראשונים בישיבה

פורסם בתאריך: 11.6.20 23:08

     

רגע היסטורי בישיבה התיכונית צביה באשקלון, ראש הישיבה ב-25 שנים האחרונות, הרב ניסים לוזון, החליט לפנות את מקומו לרוח צעירה וחדשה, הרב משה ויצמן. הוא עצמו לא עוזב את הישיבה וימשיך לכהן בה כמחנך כיתה.

ישיבת צביה

ישיבת צביה

בישיבה אומרים כי כבר חודשים ארוכים הייתה הרגשה שהרב לוזון אכן יבקש לזוז הצידה ולהתרכז בחינוך ובלימוד תורה. "לפני כשנה אמרתי לעצמי, זאת שנת תש"פ היא שנת ה-25 שנה שאני מנהל את הישיבה", אמר השבוע הרב לוזון לכאן דרום והוסיף: "זכיתי להקים אותה וחשבתי שאחרי 25 שנה מן הראוי לדעת לתת לאנשים אחרים גם לקבל את תפקידי הניהול ולרענן את המערכת. הגיע הזמן לחדש ולרענן. לא רציתי להישאר בתפקיד כי אני חושב שמוסד כמו ישיבת צביה עם 450 תלמידים, עם הרבה כיתות, טוב שינהל אותה בחור צעיר, נמרץ ורענן. מה שמעניין אותי זו טובת הישיבה וזה מה שצריך להיות".

תומר גלאם עם ראשי ישיבת צביה: הרב ניסים לוזון וציון פשוט

כשהחל לכהן בתפקידו, היה הרב לוזון מתגורר ביישוב כפר דרום שבגוש קטיף, ומשם היה מגיע בכל בוקר לישיבה באשקלון. לאחר הפינוי של גוש קטיף מרצועת עזה, הוא עבר להתגורר במשך מספר שנים באשקלון עד שבנה את ביתו בישוב נטע שבחבל לכיש. "אני זוכר את היום הראשון שפתחנו את הישיבה והגיעו 21 תלמידים לכיתה ז'. הקמנו את הישיבה מאפס, בלי מעבדה, בלי לבורנטית, עם מזכירה בת שירות לאומי, בלי אב בית", נזכר השבוע הרב לוזון ומודה כי הישגים הרבים שאליהם הגיעה הישיבה, מבחינתו זה חלום.

נבחרת ישיבת צביה אשקלון במקום הראשון

אליפות הסייבר הארצית 2019. נבחרת ישיבת צביה אשקלון במקום הראשון

בשנים האחרונות הצליחה ישיבת צביה אשקלון להיות מדורגת בצמרת בתי הספר עם אחוזי הבגרות הגבוהים ביותר באשקלון וגם קטפה פרסים מכובדים באליפויות סייבר ארציות.

הצעד שעליו החליט הרב לוזון הוא די נדיר, שכן קשה מאוד למנהלים ותיקים לפנות את מקומם למישהו אחר ולהיות כפופים לו. "אני מקווה שלי לא יהיה קשה. ב-15 השנים הראשונות של הישיבה הייתי גם המנהל וגם ראש הישיבה, בעשור האחרון העברתי את התפקיד הניהול לאחרים. בפועל, על פי החוק, ראש הישיבה כפוף למנהל השש שנתי, כך שזה מצב שכבר היה. אני לא רואה עם זה בעיה".

נפתלי בנט מתלווה לרב ציון פשוט בסיור בישיבת צביה באשקלון. צילום: אייל אסרף.

הרב משה ויצמן שייכנס לנעליו של הרב לוזון יהיה, כפי שנהוג בישיבות התיכוניות ברחבי הארץ, גם מנהל הישיבה כולה, גם של התיכון וגם של חטיבת הביניים. הרב ציון פשוט שניהל עד כה את הישיבה ביד רמה, ינהל את התיכון בלבד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"לאחר שנים ארוכות של חינוך והשקעה בילדי העיר אשקלון הרב ניסים לוזון פורש ומגיעה לו תודה גדולה על חינוך דורות של תלמידים בישיבת צביה", מסר עמיחי סיבוני חבר מועצת העיר הממונה על הציונות הדתית והחינוך הדתי, "ב"ה לאחר תהליך ארוך וקפדני בשיתוף רשת ׳צביה׳ ועיריית אשקלון אני סבור שבחרנו מנהיג חינוכי מן המעלה הראשונה,תורני ערכי שינהיג את ישיבת צביה לקומה הבאה שלה. אמשיך לקדם את מערכת החינוך הדתי באשקלון למצויינות תורנית ולימודית על מנת לאפשר לכל תלמיד למצוא את מקומו ללא פשרות. תודתי נתונה לראש העיר תומר גלאם על האמון והגיבוי, לראש מנהל החינוך יובל זוזט על שיתוף הפעולה המלא וכמובן לרשת צביה על הדרך המשותפת בחינוך ילדי העיר האשקלון. אנו פותחים עוד מעט שנה חדשה כאשר מערכת החינוך באשקלון עולה עוד מדרגה בערכיות, תורניות ובמקצועיות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר