הלמידה המקוונת של תלמידי אומנויות ב-ZOOM. צילומסך: עוז בלכנר
הלמידה המקוונת של תלמידי אומנויות ב-ZOOM. צילומסך: עוז בלכנר

תלמידי י"ב מהבידוד לשר החינוך: תן לנו הקלות בבחינות הבגרות

הם השקיעו שנים רבות וכעת בשיא תקופת הבגרויות שלהם שלחה אותם מגיפת הקורונה לבידוד. עוז בלכנר מאשקלון, הוא אחד מאלפי תלמידים בכל רחבי הארץ שנאלצים ללמוד למבחנים בבידוד והוא מספר על הקשיים ובפיו בקשה אחת לשר החינוך: אנא הקל עלינו מעט

פורסם בתאריך: 8.6.20 10:28

     

כ-1,100 תלמידים שוהים בימים אלה בבידוד באשקלון, לאחר שתלמידות בבית הספר אומנויות ובאולפנת צביה אובחנו כנגועות בנגיף הקורונה. הנוהל במשרד החינוך הוא להשבית את בית הספר ולשלוח את התלמידים לעבור בדיקות קורונה. בינתיים הם נמצאים בבידוד. לחלקם מדובר בעוד חופשה שמצטרפת לחודש וחצי שלא הגיעו ללימודים בחודשים מרץ אפריל.

אבל יש כאלה שנפגעים בצורה משמעותית ביותר מבידוד, אלה הם תלמידי כיתות י"א וי"ב שבתקופה זו צריכים לעבור את בחינות הבגרות, מבחנים משמעותיים שישפיעו על המשך השכלתם, השתלבותם בחיים כאזרחים וכבעלי משפחות בעתיד.

עוז בלכנר מהבידוד. צילום עצמי

עוז בלכנר, תלמיד כיתה י"ב בבית הספר לאומנויות באשקלון יושב כמה כמה ימים בבידוד ומתקשה לבין כיצד הוא יכול להתכונן לבחינות הבגרות במצב כזה.

עוז, נראה שדווקא בבידוד זו הסביבה הכי טובה ללמוד למבחנים…
"זה נכון במקצועות כמו תנ"ך וספרות אבל מתמטיקה ופיזיקה בעייתי. בבידוד אנחנו לומדים דרך הזום, דבר שלא משתווה לשיעור פרונטאלי ביחד עם המורה בשיעורים כמו מתמטיקה ופיזיקה שבהם כל הלמידה הוא תרגול עם המורה אין בזום וכאלה פלטפורמות לוח".

ומה עוד?
"הלחץ הנפשי שהתלמידים שרויים בו לחכות לבדיקות ולתוצאות של חברים, אני באמת לא מאחל לאף אחד באופן אישי. בנוסף לזה אגיד לך שאני אחרי ארבעה ימים בחדר וזה באמת לא קל, אין הרבה מה לעשות ומאבדים סבלנות במהירות"

מה במקרה שלך?
"אני יוצא מהבידוד ימים ספורים לפני הבגרות בפיזיקה, ללא זמן לעשות מתכונת שתשקף לי גם איך אני בחומר וגם את ציון המגן שלי".

אבל בלכנר לקח יוזמה וכתב פוסט ארוך ומפורט וביקש לשתף אותו בתקווה שיגיע לשר החינוך. הפוסט של בלכנר זכה בתוך זמן קצר למאות לייקים ותגובות וכבר עבר את ה-200 שיתופים ונראה כי הוא קולע לדעותיהם של אלפי תלמידים שנמצאים בימים אלה בבידוד כמוהו.

"אני מדבר בשמי ובשם חבריי בכיתות י"א-י"ב בבית הספר ובשם כל תלמידי התיכונים האמורים לגשת לבחינות הבגרות בחודשים הקרובים ונמצאים במצב דומה", כותב בלכנר בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, "תלמידי בית הספר שלי נאלצו להיכנס לאחד עשר ימים של בידוד ולאחר בדיקה עם מספר גורמים בתוך בית הספר ומחוצה לו הבנו שלא נקבל שום הקלה או הטבה כלשהי בבחינות הבגרות. זאת למרות שאנחנו נמצאים בבידוד ולא מקבלים את אותם תנאי למידה בתקופה כזאת קריטית של השנה. בינתיים אנחנו לא יכולים לגשת למתכונות ולהגיע לתגבורים, דברים שמשפיעים באופן ישיר על ציוני הבגרות והמגנים שלנו".

בחינת בגרות. צילום: אילן אסייג

בחינה בכיתה. צילום: אילן אסייג

בלכנר מציין כי הוא מדבר בשמם של תלמידים מכל רחבי הארץ השוהים בבידוד, "אולי כרגע אנחנו רק אחוז אחד ממערכת החינוך כולה אבל אנחנו נמצאים במצב של חוסר ידיעה. לא ייתכן שמשרד החינוך והדרגים המקצועיים הבכירים לא יחליטו על דרך כזו או אחרת שבה נקבל את האפשרות לגשת בצורה הגיונית ונורמאלית לבחינות הבגרות".

הפוסט של בלכנר:

אני עוז בלכנר, תלמיד כיתה יב׳ בבית הספר לאומנויות באשקלון. נכון לכרגע אותרו בבית ספרנו ארבע חולות קורונה מאומתות ולכן…

Publiée par Oz Blechner sur Dimanche 7 juin 2020

בלכנר כותב בפוסט כי הוא וחבריו כבר השלימו עם העובדה שהם לא יסיימו את שתיים עשרה שנות הלימוד שלהם בצורה שבה הם חלמו עליה וללא "המנהגים" כמו טקסים ונשפים, "אך אנו דורשים את הבקשה הבסיסית ביותר, לקבל את הזכות לגשת ולקבל את תעודת הבגרות שלנו בצורה המיטבית. אנו מאבדים אחד עשר יום יקרים של תגבורים ומתכונות אחרונות בבית הספר, אשר לא יהיה לנו זמן אחר לעשות אותם ובלעדיהם תעודת הבגרות שעבדנו עליה כל כך קשה תראה אחרת לגמרי".

בלכנר מסביר כי הוא אינו מוחה על הבידוד והוא מבין את החשיבות שלו, אך לצד זאת הוא מבקש הקלות אשר מתחשבות במצב, "שיתרמו ויסייעו לנו לעבור את התקופה המשמעותית והלא פשוטה הזו. לא יעלה על הדעת שגם האפשרות לגשת באופן ראוי תילקח מאיתנו, אנא מכם, אנו מבקשים לקבל את תעודת הבגרות שלנו בצורה הראויה והמתאימה לכך!", סיכם בלכנר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ממשרד החינוך טרם נמסרה התייחסות לבקשות התלמידים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר