לצייר את אליזבט. שון פרטוק ואליזבט קורנייב יחד

לצייר את אליזבט: הסרט מכפר סילבר יתחרה בתחרות מיטב היצירה הצעירה

צפו בסרט שזכה בפרס הראשון בתחרות הסרטים האזורית ויעלה לגמר הארצי, שיתקיים בעוד שבועיים. סילבר זוכה לייצג את האזור בפעם השניה ברציפות. "באותו רגע ניסיתי למות ממנת יתר של מורפיום" מספרת אליזבט במהלך הסרט

פורסם בתאריך: 10.2.20 15:03

     

זו הפעם השנייה ברציפות שסרט שיצרו תלמידים בכפר הנוער סילבר מרשת החינוך 'קדימה מדע World ort' זוכה בתחרות בין בתי הספר בדרום ועולה להשתתף על פרס הסרט הדוקומנטרי בתחרות הארצית 'מיטב היצירה הצעירה'.

הסרט שכאמור נוצר על ידי תלמידי כפר הנוער הסמוך לאשקלון מביא את וידויה האמיץ של אליזבת קורנייב, תלמידת הכפר, מתאר בגוף ראשון, את סיפורם של בני נוער רבים הנמצאים במצבה, זאת לאחר שניסתה לשים קץ לחייה בעקבות ריב עם אמה.

הסרט הקצר עוסק ברגישות בניסיון התאבדות של התלמידה שעברה משבר חמור בינה לבין אמה ושגרם לה לעזוב את הבית בטריקת דלת. היום היא גרה עם אחותה בשדרות. הסרט מדבר על הקשר בינה לבין שון פרטוק, בימאי הסרט, תלמיד הלומד איתה באותה כיתה בכפר הנוער סילבר. במהלך הצילומים אליזבת נפתחת בפניו בעודו מצייר את הסצנות שהיא מתארת.

הסרט מביא בגוף ראשון את סיפורם של בני נוער רבים המתמודדים עם בעיות דומות ומגיעים למצבי קיצון וחלקם לא זוכים להינצל ברגע האחרון. אליזבת ושון משתפים את הצופים ברגעי היום יום הפשוטים שלהם היום, לאחר ההתמודדות עם המשבר והצמיחה ממנו, תוך חזרה לרגעים הקשים שעברה. אליזבת של היום משדרת המון חוזק ועצמה.

כך מתארת אליזבת את הרגעים הכי דרמטיים בחייה:
"לסבתא שלי היה מרשם למורפיום כיוון שהיא חולת סרטן והכל… זה תרופות אפידיות. לקחתי בקבוקון אחד. ופשוט באותו רגע אני לא יודעת מה נכנס בי ואמרתי זהו, אני לא יכולה יותר, פשוט לקחתי ושתיתי אותו. באותו רגע ניסיתי למות ממנת יתר של מורפיום"

הסרט הדוקומנטרי "לצייר את אליזבת" זכה במקום הראשון בתחרות פרסי גמר של אזור דרום ויעלה לגמר הארצי שיתקיים בעוד כשבועיים במסגרת פסטיבל "מיטב היצירה הצעירה"

זהו הפסטיבל הרשמי המרכז את פעילויות מפמ"ר מגמות טכנולוגיות תקשורת של משרד החינוך בכל שנה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הפסטיבל מתקיים בשלושה מחוזות (צפון, מרכז ודרום) והזוכים במחוזות השונים עולים להתמודד בתחרות הארצית. בכל מחוז מתמודדים כעשרים סרטים על שתי הקטגוריות של עלילתי ודוקומנטרי. בסוף האירוע, בטקס חלוקת פרסים מכובד, מציינים את המקום הראשון והשני הזוכים בפרס 'הסרט הטוב של השנה'.

במאי: שון פרטוק
צלם: כרם אבו מוסא
מפיקה: יהודית אמביאלה
עורך: עופרי דוד
השחקנים : שון פרטוק ואליזבת קורנייב
מוטי אוורבוך הוא המורה המקצועי שליווה את הסרט

 

במאי הסרט, שון פרטוק השתתף לפני שנתיים בסמינר קולנוע/צילום בבולגריה של WORLD ORT

בכפר הנוער סילבר היו גאים להזכיר כי גם בשנה שעברה זכו תלמידי הכפר בתחרות הארצית בפרס הסרט הדוקומנטרי.

הסרט הזוכה של נביו אבבה על מסעו לאתיופיה במטרה לעזור בעליה של אחותו שנשארה שם שנים לאחר שהמשפחה עלתה לארץ.

נביו נסע לאתיופיה יחד עם אביו לאחותו, שהמדינה לא מאפשרת לה לעלות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר