גוזרים את הסרט. ראש העיר ומזל לוי יחד עם רן אורן מנכ"ל פטרציו פאולטי

בית המלאכה של 'נערי האור' הואר מחדש

לפני שנה נשרף כליל בית המלאכה ויחד איתו פרויקט התעסוקה של בני הנוער; בשבוע שעבר בטקס חגיגי במעמד ראש העיר נדלק האור במבנה המשופץ

פורסם בתאריך: 23.1.20 10:42

     

לפני כשנה, בשעת לילה מאוחרת, נשרף כליל בית המלאכה של פרויקט 'נערי האור' במרכז מית"ר אשקלון (מרכז יום רב תחומי לנוער).

לוחמי האש סמוך למבנה. צילום: דוברות כב"ה דרום

לוחמי האש סמוך למבנה. צילום: דוברות כב"ה דרום

המרכז מהווה מסגרת המופעלת על ידי אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית אשקלון וביחד עם עמותת 'פטריציו פאולטי' והשירות לשיקום נוער נפתח במקום מפעל תעסוקתי לבני נוער מגיל 15.

הפרויקט הוקם מתוך ההבנה כי לתעסוקה יש תפקיד משמעותי בחייהם של בני הנוער בכלל ובני נוער בסיכון בפרט.

עיקר פועלו של הפרויקט הוא ייצור נרות בוטיק בעבודת יד אשר משווקים, בסופו של התהליך המתבצע כולו על ידי הנערים, לרשתות מובילות בתחום, בהן, 'סבון של פעם'.

מרכז מית"ר. צילום: דוברות כב"ה דרום

מרכז מית"ר. צילום: דוברות כב"ה דרום

אירוע השריפה היה אירוע מטלטל ומאתגר. על אף הקושי, בחרו במית"ר אשקלון לראות באירוע כהזדמנות לשינוי ולשיפור התנאים. עיריית אשקלון התגייסה באופן מיידי ובזכות נחישותו של ראש העיר המפעל המשיך לפעול במקום זמני אשר העמיד לטובת הפרויקט.

שנה אחרי, ביום רביעי האחרון, נערכה הפתיחה המחודשת של המבנה המשופץ במעמד ראש העיר, תומר גלאם, סגן ראש העיר, הרב יעקב אביטן, מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים מזל לוי, מנכ"ל העמותה, רן אורן, בני הנוער ועוד שותפים רבים לעשייה. לפני הטקס ניתנה האפשרות לאורחים ללמוד מהנערים על אופן ייצור הנרות ולשמוע מהם על החוויה התעסוקתית המשמעותית.

ראש העיר בטקס הפתיחה המחודשת של מרכז מית"ר. צילום: פוטו יוסי את עוזי

ראש העיר, תומר גלאם, שיתף אותם בסיפור חייו והוסיף: "אני רוצה לפנות לבני הנוער שעושים שם עבודה מדהימה ולהצדיע להם. אל תוותרו לעצמכם, תשאפו גבוה ואני מבטיח לכם שתגיעו רחוק. אוהב אתכם"

בית מלאכה חדש לנערי האור. צילום: פוטו יוסי את עוזי

אחת הנערות, בוגרת המפעל, אמרה: "למדתי אחריות מהי, עבודת צוות, שיתוף פעולה, עמידה בזמנים. למדתי על חברות, סמכות וניהול משמרת. בנוסף, למדתי מהן הזכויות והחובות שלי כעובדת, למדתי לקרוא תלוש שכר, לכתוב קורות חיים, לגשת לראיון עבודה ולנהל את עצמי כלכלית בתבונה. היום אני בכיתה י"ב, לומדת לבגרויות, משלבת עבודה ומדריכה בתנועת נוער. בסוף השנה אני מתחילה שנת שירות ומיועדת לגיוס ליחידת הנח"ל. במעמד הזה אני רוצה לומר תודה לכל צוות מית"ר ולצוות 'נערי האור' אשר היו לי כעוגן בחיים וניווטו לי את הדרך בימים לא פשוטים שעברתי".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר