שר החינוך רפי פרץ עם יו"ר הסתדרות המורים באשקלון אייל חסאן, עמיחי סיבוני, ראש העירייה תומר גלאם ומפמ"ר חמ"ד דוד חטואל. צילום: רועי מינס

שר החינוך באשקלון: "יש כאן עשייה נהדרת"

פורסם בתאריך: 11.9.19 20:36

     

שבוע לפני הבחירות לכנסת ולראשות הממשלה שר החינוך, הרב רפי פרץ הגיע לביקור באשקלון.

בין התחנות בהן הוא סייר בליוו ראש העירייה, תומר גלאם היה בית הספר אמי"ת ב' שם נערך טקס זכרון לזכרו של בוגר בין החינוך יובל מור יוסף הי"ד אשר נהרג בפיגוע בגבעת אסף לפני תשעה חודשים, בעת שירותו הצבאי.

בטקס המרגש נשא מוטי מור-יוסף אביו של יובל ז"ל דברים לזכרו. האב הנרגש הודה לבית החינוך על הנצחת בנו על ידי הנחלת הערכים בהם האמין – ערכים של תרומה ונתינה- לתלמידים. הרב פרץ עמד לצידו של האב וחיבק אותו כאשר התרגש ודמע במהלך דבריו.

שר החינוך הרב רפי פרץ עם מארחיו האשקלוניים במקיף ב'. צילום: עדיאל לוי

שר החינוך אמר כי יובל מור יוסף הי"ד הגן בגופו על מדינת ישראל ועל ערכי המצוינות הערכית בהם האמין :"זוהי המחויבות של כולנו- כולל אותי- להמשיך ברוח ההתנדבות והמסירות של יובל ז"ל".

משם המשיך שר החינוך לסיור בבית החינוך ולמפגש עם צוות ההנהלה הרב רפי מימון ומיכל פלג. הרב פרץ וראש העיר שמעו מהמנהלים על האתגרים והיעדים העומדים בפני בית החינוך ועל החלומות אותם הם מתכוונים להגשים במטרה לקדם כל תלמיד ותלמידה למיצוי ומצוינות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ראש העיר תומר גלאם הביע את הערכתו לצוות החינוך וההנהלה של בית החינוך הרואים בפניהם את טובתם של כל תלמיד ותלמידה ואמר כי בכוונתו ללוות את בית החינוך ולהשקיע בו על מנת לחזק ולקדם אותו לכיוון של הצלחה ומצוינות.

במפגש עם תלמידי בית החינוך, ציין הרב פרץ לשבח את אחוזי הגיוס הגבוהים של תלמידי בית הספר (כ100%) ואמר כי ניכר שהחינוך בבית הספר מבוסס על ערכים של נתינה לזולת ותרומה למדינה ולחברה, בסיס איתן למצוינות והצלחה.

שר החינוך הרב רפי פרץ בטקס באמית ב'. צילום: עדיאל לוי

בביקור החגיגי, אותו הוביל ויזם חבר מועצת העיר עמיחי סיבוני, לקחו חלק גם ראש מנהל החינוך יובל זוזוט,, יו"ר הסתדרות המורים באשקלון אייל חסאן, מפמ"ר המחמ"ד הרב דוד חטואל, מפקח בית החינוך מוטי ועקנין וראש קהילת אמי"ת דרום הרב אביגדור ויצמן.

מנהלי בית החינוך הרב רפי מימון ומיכל פלג הודו לשר החינוך ולראש העיר על תמיכת משרד החינוך ומנהל החינוך בעיר בבית הספר, והביעו את תקוותם להמשך שיתוף פעולה פורה לטובת בית הספר והתלמידים.

תחנה נוספת השר באשקלון היה המכללה האקדמית בעיר. השר התקבל על ידי מנכ"ל המכללה ומייסדה ד"ר פנחס חליוה, ונשיא המכללה פרופסור שלמה גרוסמן, ושמע מהם על הפעילות העניפה של המכללה וגם על מאבקם לאישור לימודי קדם רפואה במקום.

יו"ר אגודת הסטודנטים יפה טבג'ה המובילה מאבק למען לימודי אנגלית בחינם, הציגה בפני השר את האבסורד בכך שסטודנטים שמשתתפים בקורסי אנגלית נאלצים לשלם אלפי שקלים שיכולים להגיע לעד עשרת אלפים שקל לקורסים באנגלית במהלך התואר, וזה בנוסף לתשלום שכר הלימוד שלהם במכללה או באוניברסיטה. טבג'ה גם ביקשה ממנו לפעול להעלאת רמת של הקורסים כדי שיוכלו לשמש את הסטודנטים היטב גם במהלך לימודיהם וגם לאחריהם.

שר החינוך הרב רפי פרץ ויו"ר אגודת הסטודנטים במכללת אשקלון יפה טבג'ה

"אנגלית זו לא שפה רק לעשירים. לא יכול להיות שסטודנט בישראל יסיים תואר ראשון כשהוא אינו יודע אנגלית בסיסית, כי לומדים שם רק לעבור מבחן של 'אנסין'", אומרת טבג'ה, וזה גם יעלה לו הון כספי. אנחנו בהתאחדות הסטודנטים מחתימים גם על עצומה בנושא, שהצטרפו אליה כבר אלפי סטודנטים מכל רחבי הארץ. אני מודה לשר שהקשיב ברוב קשב לדברי. השארתי לשר מכתב מפורט שמסביר את הבעייה, מה אנחנו מבקשים, ומה צריך לעשות לדעתנו. הכל כדי שהמעמד והסטטוס של הסטודנטים בישראל יעלה ויתעצם. בימים הקרובים גם נעלה את הנושא לסדר היום במל"ג. אני מקווה שנזכה שם לאוזן קשבת ופעולה מהירה. כדי הנושא ייכנס לתוקף כבר בשנת הלימודים הקרובה".

"אבחן ואשקול את דרישת עשרות אלפי הסטודנטים שהביעה בפני יו"ר האגודה  טבג'ה, ללימוד קורסי אנגלית בחינם, כחלק מהשכר הלימוד וגם את העלאת רמתם. אני שמח לראות את הפיתוח של העיר אשקלון ואת המכללה בפרט. יש כאן עשייה נהדרת. השכלה גבוהה חזקה ואיכותית שתחזק את העיר ואת כל אזור הדרום מבחינות רבות. אני, כשר חינוך ויו"ר מל"ג, אשמח לסייע ככל שאוכל למוסדות כאן".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר