יפה בן דוד. נלחמת על זכויות עובדי ההוראה. צילום: פבל

יפה בן דוד בוועידת החינוך: "נכון לרגע זה, שנת הלימודים לא תיפתח"

עשרה ימים לפתיחת שנת הלימודים: הסתדרות המורים מודיעה כי אם דרישותיהם לא יענו שנת הלימודים לא תיפתח. המזכ"לית בן דוד: "שבענו דיבורים. אנחנו רוצים מעשים"

פורסם בתאריך: 19.8.19 18:21

     

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, נשאה נאום בוועידת ערי ישראל לחינוך שהתקיימה במרכז הכנסים הבינלאומי שבמכללה האקדמית אשקלון.

תחילה היא הודתה לראש עיריית אשקלון, תומר גלאם הודתה לו על כך שהפסיק את גביית הכספים באמצעות הגננות. "גננות לא תפקידן לגבות כספים ואני רוצה להודות לך על זה", אמרה בן דוד.

בן דוד אף איימה כי אם דרישותיהם ממשרד האוצר לא ייענו שנת הלימודים לא תיפתח. בן דוד אמרה את הדברים בוועידת ערי ישראל לחינוך, ""אני לא רוצה לשבש או למנוע שמחות. אבל אני מודיעה פה שנכון לרגע זה שנת הלימודים לא תיפתח. לא נפתח את שנת הלימודים אם משרד האוצר ומנהלי האוצר לא ישכילו להבין שלא ניתן לזלזל יותר בציבור עובדי ההוראה. אנשי החינוך עושים עבודה מצוינת ויוצרים יש מאין שבאמת יש להם נשמה יתירה. לא כל אדם יכול לעסוק בחינוך. צריך להיות מעבר ללב שומע. אין להם יום ואין להם לילה. בעבודה אחרות עובדים משמונה עד ארבע. המקצוע היחיד שאתה לוקח את העבודה הביתה זה הוראה ולכן צריך לתגמל את עובדי ההוראה".

אייל חסאן, תומר גלאם ויפה בן דוד. צילום: פבל

אייל חסאן, תומר גלאם ויפה בן דוד. צילום: פבל

"שבענו מדיבורים. דיבורים כמו חול ואין מה לאכול. אנחנו רוצים תכל'ס אנחנו רוצים מעשים" אמרה בן דוד והוסיפה "על מה כל הנושא של סכסוכי העבודה? כל הנושא של ממשלת מעבר זה סיפורים. אי אפשר להגיד 'ממשלת מעבר' כשאני מדברת על הפנסיה מיום כניסתי לתפקיד. לא יעלה על הדעת שיהיה אנשים שלא יקבלו את הפנסיה שלהם. בכל מקום עבודה נפרדים מעובד ואומרים לו הנה הפנסיה שלך. המקום היחידי שלא עושה את זה זה משרד החינוך. למה? כי יש נוסחאות מורכבות מסובכות שהעסיקו את כל העולם כדי שאף אחד לא ידע מה מגיע לו ומה לא מגיע לו. אז באים ואומרים לי תקשיבי מה את מבקשת שהפנסיה תהיה נגזרת מהשכר האחרון ולא צריך להיות כלכלן. אני כאיגוד מקצועי מחזיקה כלכלנים כדי שיעשו חישובי פנסיה לעובדי ההוראה. למה אני צריכה לבזבז כסף על דברים שמשרדה אוצר אמור לעשות? בכסף הזה אני יכולה לתת להם שירות אחר".

בן דוד סיפרה כי באוצר מציגים עלות גבוהה לדברים: "הם באים ואמרים לי זה 350 מיליון, פעם 160 מיליון, אמרתי להם: 'כל מספר שתזרקו זה מה שעשקתם ולקחתם מהמורים ומה שלקחתם תחזירו'. גם לקחת כסף מעובדי ההוראה ואחרי שאני עולה על זה, אתם אומרים 'זה עולה כסף'. רוב עובדי ההוראה זה נשים ואנחנו חזקות לא חלשות, אנחנו דעתניות ואנחנו נעשה סדר אחת ולתמיד במערכת החינוך. לא נתבייש לדרוש ולקבל את הזכויות המגיעות לנו".

הסתדרות המורים נלחמת בין היתר על ימי המחלה של עובדי ההוראה, על הרפורמה בחינוך המיוחד, על הפנסיה של גמלאי מערכת החינוך.

בן דוד נמצאת בקשר רציף עם בכירי משרד החינוך שתומכים במאבקם של המורים, רובם הגיעו מתוך המערכת ההוראה ומבינים את זעקתם של ציבור עובדי ההוראה.

על הרפורמה בחינוך המיוחד אמרה בן דוד: "זו לא רפורמה זו בכיה לדורות. זה פשוט קיצוץ בלבד. מינו עשרות מפקחים, יושבי ראש ועדות. לזה יש כסף במשרד החינוך. במקום לנווט אותו לשם תנווט אותו לילד. אנחנו דורשים לעשות את זה בצורה המיטבית כדי שילדים האלה לא יפגעו. מורים וגננות שנמצאים במערכת לא הכינו אותם, הם לא הוכשרו לחינוך המיוחד. הרי אלו הן מורות רגילות".

משתתפי ועידת ערי ישראל לחינוך באשקלון. צילום: פבל

בן דוד סיפרה כי מחר מתוכננת לה פגישה עם שר האוצר. "אני קראתי גם לשר האוצר וגם לראש שממשלה אם הם לא יתערבו לא יקרה כלום. אנחנו אומרים בצורה חד משמעית ודורשים את מה שמגיע לציבור עובדי ההוראה לא בחסד אלא בזכות. אנחנו לא מבקשים תרומות, אנחנו מבקשים תמורה על כל עבודתם של ציבור עובדי ההוראה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"אנחנו לא מבקשים, אנחנו דורשים את מה שמגיע לציבור עובדי ההוראה. אמרתי לאוצר אם את תחשבו שאתם יכולים לגרור אותי לבית הדין דיר באלקום. את הטילים השארתי לסוף. אנחנו השארנו חומר חמור ביותר שאנחנו עלינו על מה הם עשו ואם הם רוצים להתבזות שיקחו אותנו לבית הדין. אנחנו מבחינתו נמשיך במאבק ואני מקווה מאוד שמי שצריך להתערב יתערב כדי שנסיים את זה ובאמת נוכל לפתוח את שנת הלימודים. ולא – שנת הלימודים לא תיפתח".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר