התלמידים בתחרות. צילום: קובי קונקס
התלמידים בתחרות. צילום: קובי קונקס

המיזם של תלמידי מקיף אמי"ת ב' יחסוך לכם בחיתולים

התלמידים זכו בתחרות "יזם השנה 2019" על פיתוח מיזם בשם Genie - מכנסון אשר מתריע על צורכי התינוק וחוסך שימוש בחיתולים. התלמידים ניצחו 80 מיזמים אחרים מכל רחבי הארץ

פורסם בתאריך: 11.8.19 12:57

     

תלמידים מבית הספר מקיף אמי"ת ב' הגו רעיון מרשים במיוחד, לאחר שניסו לחשוב על מוצר שישפר את חייהם של הורים רבים. התלמידים פיתחו מוצר בשם GENIE, מכנסון המתריע על צורכי התינוק. התלמידים זיהו את הצורך למניעת החלפות מיותרות של חיתולים חד פעמיים ופיתחו מכנסון שבנוי מבד חכם בעל חיישנים המזהים פעילות מעיים של התינוק (צליל ומתיחה), ובכך נמנעת החלפה מיותרת של חיתולים ללא צורך.

הפיתוח המרשים של בני הנוער בליווי המנטורית מעיין צוויג זיכה אותם במקום הראשון בתכנית START UP NOW של עמותת יוניסטרים בתחרות "יזם השנה 2019" ע"ש טד ז"ל והדי אורדן ומשפחתם, אשר נערכה ביום רביעי האחרון בהיכל התרבות בתל אבי, בנוכחות אלפי מבקרים, בהם מאות אנשי עסקים מהארץ ומהעולם, חברי כנסת, נציגי ממשלה, אנשי תקשורת, דיפלומטים ושגרירים, אשר התרשמו מחברות הסטארט אפ של בני הנוער.

התכנית Start Up Now פועלת בתמיכת רשות החדשנות ושותפות אשקלון בולטימור.

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

התחרות הינה אירוע השיא של העמותה, החותם את סופה של שנת הפעילות. במסגרת האירוע הוצגו יותר מ-80 סטארטאפים שפותחו על ידי 3,500 בני הנוער המשתתפים בתכנית יוניסטרים מ-75 יישובים ברחבי הארץ, מכל קשת המגזרים בישראל: יהודים, נוצרים ומוסלמים, חילונים ודתיים, בדואים ודרוזים, הפועלים יחדיו לאורך כל השנה והתמודדו על פרס הסטארטאפ העסקי המצטיין ופרס האימפקט החברתי – על היוזמות אשר הובילו למען הקהילה. חבר שופטים, הכולל את בכירי הקהילה העסקית, בחן את חברות הסטארטאפ של בני הנוער ואת היוזמות החברתיות ובחר את היזם העסקי והחברתי של השנה.

ראש העירייה תומר גלאם אמר לתלמידים: "הוכחתם שבשורת החדשנות יכולה לצאת מהעיר אשקלון, ואנו גאים בכם. זה המקום לציין שהחלטנו להרחיב את התכנית החשובה במסגרתה למדו התלמידים, לתיכונים נוספים בעיר, במימון העירייה ושותפות אשקלון בולטימור, כבר בשנת הלימודים הקרובה".

בימת התחרות. צילום: קובי קונקס

בת שבע משה, מנכ"לית יוניסטרים: "קשה לתאר את רמת האנרגיה והאופטימיות שהרגשנו בהיכל התרבות בשבוע שעבר. בני הנוער המדהימים שלנו, אשר הוכיחו לכולם שהכול אפשרי, לצד אלפי אנשי עסקים שהגיעו לאירוע בכדי לראות את היזמים המבטיחים שלנו ולתמוך בפעילות יוניסטרים. תחרות יזם השנה הינה ללא ספק אירוע משנה חיים ובלתי נשכח".

יו"ר שותפות אשקלון בולטימור יהודה חלפון: "שותפות בולטימור-אשקלון גאה בילדי מקיף ב' על זכייתם במקום הראשון ושמחה להיות בעלת מניות היסוד בהבאת פרויקט חשוב זה לעיר אשקלון. השותפות מברכת את הנהגת העירייה בראשותו של תומר גלאם על החלטתה לאמץ את הפרויקט ולממן בשנת הלימודים הבאה עוד שלוש קבוצות של תלמידים בתיכונים נוספים בעיר, שיהיו גם הם חלק ממשפחת יוניסטרים".

מנהלת השותפות סיגל אריאלי: "זו שנה שנייה שאני משתתפת באירוע כאחת מצוות השופטים הרבים. השנה זו הייתה חוויה מרגשת ביותר כי זכיתי לשבת בקהל ולשמוע את ההכרזה על הקבוצה שלנו מאשקלון זוכה במקום הראשון. הייתה התרגשות רבה".

האירוע נערך במעמד אנשי יוניסטרים ובכירי המשק הישראלי, בהם ראשי בנקאות, ראשי פייסבוק וראשי גוגל ישראל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




התחרות נערכה בחסות בנק הפועלים, הבנק הבינלאומי, JP Morgan, נובל אנרג'י, קרן קלארידג', מילקי שטראוס, דיסקונט קפיטל, קרדיט סוויס, Harbor group, Ibi, נספרסו, WIX, UJA, לאומי פרטנרס, Kone ועוד.

עמותת יוניסטרים פועלת בשותפות אסטרטגית עם הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס סיטי, USAID JP Morgan ורשות החדשנות במטרה להוביל לשינוי חברתי באמצעות הכשרת בני נוער וצעירים ליזמות עסקית וחברתית.

יוניסטרים הוקמה במטרה להעניק לנוער ולצעירים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית את הכלים לקבוע את עתידם, לפרוץ את המסגרת שבה הם גדלים, להצליח ברמה האישית בעולם היזמות והעסקים ובמקביל להוביל מיזמים קהילתיים במטרה להשפיע על הקהילה שבה גדלו. כל זאת לצד מפגש עם בני נוער מתרבויות ומגזרים שונים הקיימים במדינה, ובכך להכשיר מנהיגות המקדמת דו קיום בארץ. את בני הנוער מלווים בהתנדבות מעל 4,700 אנשי עסקים, המעבירים את הידע העסקי ממקור ראשון ומהווים עבורם מודל לחיקוי. יוניסטרים פועלת ב-75 יישובים ברחבי הארץ עם יותר מ-3,500 בני נוער מכלל המגזרים במדינת ישראל. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר