תלמידים עם נציגי המשפחות השכולות וחברת המועצה מיריי אלטיט. צילום: פוטו יוסי את עוזי

מעיריית אשקלון באהבה למשפחות השכולות

תלמידי כיתות יא' בבית הספר מקיף ה' דרכא היו אלו שמסרו את השי לחג מעיריית אשקלון לכ-300 משפחות שכולות

פורסם בתאריך: 16.4.19 12:07

     

כשמגיע פסח כבר מתחילים לראות באופק את חגיגות יום העצמאות ואז גם נזכרים ביום העצוב שקודם להן. במשפחות השכולות הזיכרון הצרוב מבן המשפחה שכבר לא ישוב קיים בכל יום ויום בשנה.

לקראת חג הפסח מחלקת העירייה כמידי שנה שי לכ-300 משפחות אשקלוניות שאיבדו את היקר להן מכל. השי ניתן באמצעות תלמידי שכבת יא' מבית הספר מקיף ה' דרכא שעושים זאת בהתנדבות מלאה.

למבצע החלוקה קדמו הכנה ושיחות הסברה בקרב התלמידים ע"י מחנכות הכיתה, היועצת והרכזת החברתית בבית הספר, אודות הפרויקט, הרגישות הנדרשת בהגיעם לבית המשפחה השכולה וחשיבותו במיוחד בימים אלו לפני חג הפסח ויום הזיכרון .

הטקס המרגש. תלמידים ונציגי המשפחות השכולות. צילום: פוטו יוסי את עוזי

את ברכת הדרך ליציאה לחלוקה קיבלו התלמידים המשתתפים בפרויקט בטקס מרגש שנערך בבית יד לבנים במעמד מ"מ ראש העיר, סופה ביילין, סגני ראש העיר, הרב יעקב אביטן ומיריי אלטיט, מנהלת האגף למשאבי אנוש, מלכה גרשון, מנהלת המחלקה לפרוייקטים ואירועים, אסנת שובל, מ"מ יו"ר 'יד לבנים', יעקב מושיאשווילי, חברי ועד 'יד לבנים', בת שבע דורון ושלמה קבסה, הורים שכולים, מנהלת בית הספר, הגב' דליה רחמים, רכזת השכבה, יועצת ומחנכי הכיתה.

סגן ראש העיר, הרב יעקב אביטן בירך את התלמידים על ההירתמות לפרויקט חשוב זה והסביר ברגישות גדולה את משמעות הגדולה של הנקישה בדלת עבור המשפחות, עוד הוסיף כי ההגדה מדברת על ארבעה בנים ולמשפחות השכולות ישנו כיסא ריק נוסף בליל הסדר עבור הבן שלא יחזור לעולם.

מ"מ יד לבנים, יעקב מושיאשווילי, שאיבד את בנו, בירך את התלמידים והודה להם על שיתוף הפעולה ועל הפרויקט המיוחד והייחודי לאשקלון.

בת שבע דורון, אם שכולה וחברת ועד 'יד לבנים', שיתפה את התלמידים בסיפורה האישי כאמא שאיבדה את היקר לה מכל ואיך החיים משתנים מרגע הנקישה על הדלת שבישרה על הגרוע מכל. עוד הוסיפה כי בני הנוער המגיעים לביתה עושים עבודת קודש למען המשפחות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מנהלת בית הספר מקיף ה' דרכא, דליה רחמים שיתפה את הקהל בשיר שכתבה, 'הקופסא', על אחיה שנהרג ועל הרגעים הקשים שהגיעו לביתם קצינים עם קופסא ובה דרגות הקצין ושאר הדברים האישיים שלו, עוד הוסיפה ש"כאחות למשפחה שכולה, אני נרגשת שתלמידי כיתה יא' מבית הספר שלי משתתפים בפרויקט ומבינים את החשיבות שלו".

את הפרויקט מלווה המחלקה לפרוייקטים ואירועים עירוניים בניהולה של אסנת שובל שציינה כי הפרויקט הינו בעל חשיבות גבוהה בשל הרגישות שבו. התלמידים מגיעים עם השי לכל משפחה ומשפחה, הגעתם של בני הנוער למשפחות מעניקה תחושה טובה וגורמת לתחושת חיות כשההורים מספרים, פותחים אלבומים ומשתפים את בני הנוער בסיפור על יקיריהם שנפלו למען המדינה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר