יפה טבג'ה מסכמת את מערכת הבחירות – לא לכנסת

הבחירות הסתיימו. ולא רק לכנסת ה-21, אלא גם באגודת הסטודנטים. אז איך זה נראה ממבטו של מתמודד? יפה טבג’ה מספרת ומסכמת

פורסם בתאריך: 12.4.19 14:47

     

עכשיו סיימנו חוויית בחירות ברמה הארצית ורציתי לשתף אתכם בחוויית הבחירות לאגודת הסטודנטים במכללה האקדמית אשקלון.
הבחירות הארציות היו די חופפות למערכת הבחירות שלנו, מה שהוסיף לא מעט הומור, בדיחה שרצה בקרב הסטודנטים הייתה: “עד 2035 יפה נתניהו”. כמובן אחרי שצחקנו אמרתי ברצינות שאופיינית לי שאצלי לא תהיה קדנציה חמישית, וזו בהחלט הקדנציה האחרונה, והכול נטו עבורם.

הבחירות היו מלמדות, מאתגרות ובעיקר עם המון תובנות. למדנו בתקופה קצרה המון. ואני מקווה שאצליח להעביר כאן חלק מהדברים: ציבור הסטודנטיות והסטודנטים נתנו בנו אמון גבוה לאין שיעור מהבחירות הקודמות, וזה בהחלט מרגש.

בבחירות הראשונות התמודדתי מול ארבעה מועמדים וניצחנו בהפרש של 50%, ובבחירות הנוכחיות כבר ניצחנו עם 70% תמיכה, וזה ללא ספק, אמון גורף, לא מובן מאליו.

יפה טבג'ה מול החוגגים באחד מהאירועים שארגנה אגודת הסטודנטים. צילום: יח"צ

הבחירות לאגודה מתנהלות בשיטת הבחירה הישירה, שלפיה הסטודנטים מצביעים בקלפיות עבור יו”ר האגודה ומפלגתו. המתמודדים אמורים להציג את מצע הבחירות בפני הסטודנטים, המכללה לובשת חג דמוקרטי ושמח עם שלטי תעמולה וכל מה שמאפיין בחירות.

הובלנו קמפיין נקי וחיובי, התמקדנו בסטודנטים ובמה שיש לנו להציע. וכמובן הפגנו גאווה גם במכללה. וכמו בכל בית טוב, תמיד יש מה לשפר, ועל זה אנחנו עובדים יום-יום בשילוב ידיים עם הסטודנטים והנהלת המכללה.

בבחירות הללו גיליתי כמה העשייה שלנו הגיעה לציבור רחב. הפתיעה אותי התמיכה הגדולה שקיבלנו גם מתושבי העיר, שאין לי איתם היכרות עמוקה, אך בכל זאת הגיעו ביום הבחירות כדי לאחל הצלחה.

אחת מהתושבות ריגשה אותי בדברים שאמרה: “אני תושבת אשקלון, וסוף סוף אני מרגישה מכללה בעיר, אני שמחה שיש לנו גאווה עירונית בדמות המכללה, והעשייה שאתם מובילים באגודה. באתי להגיד לסטודנטים להצביע ולהמשיך בעשייה כי גם אנחנו בעיר מרגישים אותה ורוצים להיות גאים”. אני חייבת לומר כי משפט זה מאוד ריגש אותי.

עוד המון דברים היו מרגשים, בהם סטודנטים רבים שלא למדו באותו יום והגיעו במיוחד מאשקלון ומערים אחרות ורחוקות אך ורק כדי להצביע ולהגיד תודה. סטודנטים לקחו את הבחירות הללו באופן אישי ונרתמו כדי שננצח ונמשיך את מה שהתחלנו. הסטודנטים לבשו חולצות ורודות עם כיתוב: “ממשיכים בעשייה” ועודדו סטודנטים אחרים לצאת להצביע וחשפו אחרים לעשייה הענפה שלנו. את הבחירות האלה ניצחנו כולנו. התושבים שהגיעו לאחל הצלחה והיו דלק של אנרגיות טובות, הסטודנטים והסטודנטיות, התומכים והקבוצה האדירה לצדי, לכולנו ולכל אחד ביחד היה חלק בניצחון הזה.

מאידך, לצד החיוביות כמו בכל מערכת בחירות, גם בבחירות לאגודה היו הכפשות, השמצות והבטחות שווא. אך אנחנו בחרנו להתמקד במה שאנחנו מציעים, בחזון ובעשייה שנוביל. בנינו אמון כל כך חזק עם הסטודנטים שלא ראינו לנכון צורך להגיב לטיעונים השקריים, בחרנו להתעלם ולהמשיך בעשייה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לקראת סיום יום הבחירות שוחחתי עם סטודנט מהמפלגה המתחרה, רציתי לדעת את הסיבה לדרך שבה הם בחרו להוביל את הקמפיין שלהם, על הרעל שלא מתאים לאופי המוסד, רעל שלא חדר, והסטודנטים דחו בשאט נפש. תשובתו הייתה: “ככה זה פוליטיקה”. אמרתי לו שקשה לי לקבל את התשובה הזו דווקא מסטודנטים.

דווקא לנו, כסטודנטים, צעירים וצעירות, מנהיגי המחר, דווקא לנו יש אחריות וחובה מוסרית להגיד שאפשר אחרת, ואנחנו צריכים וחייבים לנהוג אחרת. הוא הסכים עם הדברים ואמר שבאמת היה אפשר אחרת, סיימנו בחיבוק גדול.

אני מאחלת לכל אזרחי המדינה שנבין שככה לא חייבת להיות פוליטיקה, וכמו שבקמפוס כולנו חיים ביחד לפני ואחרי הבחירות וכולנו נמשיך ללמוד ביחד, כך במדינה שלנו אנו חייבים פוליטיקה נקייה.

אני מודה מעומק לבי לסטודנטים על תמיכה אדירה. לקבוצה שלצדי, אתם הכי טובים בארץ. לכל האנשים שהיו שם לצדי כרוח גבית, תודה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר