כנס שותפויות. צילום: דוברות העירייה

לקראת ישום חוק החינוך המיוחד: העירייה קיימה כנס לעוסקים בתחום בגני הילדים

הכנס נערך לקראת יישום חוק החינוך המיוחד, ההכלה וההשתלבות לגיל הרך ואופן הטמעתו ברשויות במחוז דרום

פורסם בתאריך: 27.3.19 12:53

     

חוק החינוך המיוחד צפוי להיכנס  לתוקפו בשנת הלימודים הבא בכעת כבר מכינים את הצוותים החינוכיים להבין מה אומר החוק ומה הן ההשלכות שלו בפועל.

לשם כך התקיים כנס ובמהלכו שוחחו הצוותים על הקשיים, נחשפו להזדמנויות וניסו לרקום את תחילת העשייה האירגונית לקראת החלת השינוי בחוק.

ילדים עם צרכים מיוחדים משחקים. אילוסטרציה

השינוי בחוק החינוך המיוחד הוא מהלך ערכי הרואה את הזכות, את הערך ואת ההזדמנות שיש לכל התלמידים להתפתח ולגדול בסביבה המכילה שונות, כאשר בתוך השונות יש לשאוף לתת מענה אישי ומותאם לכלל התלמידים המוכלים בה.

מנהלת מחלקת גנים במינהל החינוך, ליז כהן, הציגה את העשייה החינוכית בעיר. במהלך היום שר על הבמה התלמיד דניאל יצחק מבית הספר 'אלונים' וזאבה סורין, אם לילד עם צרכים מיוחדים תושבת אשקלון, שיתפה את הנוכחים במסע האופטימי של משפחתה.

דניאל יצחק שר. צילום: דוברות עיריית אשקלון

סורין סיפרה על קבלת השונות כהורה ועל חשיבות בניית השותפויות בין כל השותפים, בכדי להצמיח את הילד מנקודת המבט של ההורה ושל המשפחה.

בחלקו השני של היום הרחיבו והעמיקו, מנהלת האגף לגיל הרך במשרד החינוך, אורנה פז, הממונה על הקשר והשותפויות עם הרשויות, איריס עץ הדר ונציג האגף לחינוך מיוחד, יואל לוין, שהציג את עיקרי השינוי לחוק.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"הגישה בעד שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה גורסת, שכל הילדים שווי זכויות, ולכן מגיע להם ללמוד יחד עם עמיתיהם, בעיקר כאשר מדובר על ילדים באותה קבוצת גיל ובאותה מערכת חינוך כללית" מסביר לוין ומוסיף "היתרון בהקשר הזה הוא כמובן העברת מסר של נורמליזציה גם עבור ילדים שלא מוגדרים כבעלי צרכים מיוחדים".

מנהלת חינוך מיוחד בעירייה, גלית מרציאנו, סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, ליז כהן, מנהלת מחלקת גני הילדים, מידד לוגסי ממחלקת גני הילדים משה אמסאלם, מנהל החינוך החרדי בעירייה ואמנון אברג'ל מנהל מחלקת בתי הספר היסודיים. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"הידע המשותף וההכרות עם הצרכים בשטח יהוו את הבסיס לנגינה המשותפת שלנו. בהמשך נעבד את החומר הרב והתובנות שעלו בקבוצות לכדי 'ארגז כלים' משותף למחוז, בכדי שנוכל להצליח ליישם את החוק. באחריות כל אחד מאתנו היא לנסות לסייע, לתת יד, לרקום שותפות, בכדי לקדם את הנושא. רק יחד, תוך שיתוף פעולה, אולי תוך שבירת פרדיגמות מוכרות, תוך מציאת הזדמנויות חדשות במצב, תוך המצאה של פתרונות חדשים – נוכל לחולל שינוי במערכת החינוך, אך גם בחברה בישראל. לכל אחד מאתנו יש לב רחב הפתוח לסייע, ולעשות מעשה", אמרו המשתתפים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר