תלמידות אולפנת צביה שזכו בפרס

שנה שנייה ברציפות: סרט של אולפנת צביה במקום הראשון

בכנס “היצירה הצעירה”, המתקיים מדי שנה, מתקיימת תחרות של סרטי בוגרים. גם השנה זכה הסרט של אולפנת צביה, העוסק בנער שלא מקבל תשומת לב בבית ומחפש אותה בחוץ

פורסם בתאריך: 18.1.19 14:39

     

בכל שנה נערכת תחרות סרטי בוגרים ארצית בכנס “היצירה הצעירה” של החמ”ד (חינוך ממלכתי דתי) בסינמטק ירושלים. בתחרות מתמודדות מגמות קולנוע במגוון קטגוריות, ובראשן “הסרט הטוב ביותר”. הכנס והתחרות מלווים על ידי צוותי קולנוע מקצועיים מבית הספר מעלה לקולנוע והמכללה האקדמית הרצוג. צוות השופטים מורכב מאנשי קולנוע והפיקוח על הוראת תקשורת במשרד החינוך.
זו השנה השנייה שבה זוכה אולפנת צביה מאשקלון במקום הראשון בקטגוריית “הסרט העלילתי הטוב ביותר”, והשנה זכתה גם בתואר “מקום ראשון חביב הקהל”.

הזוכות מאולפנת צביה על הבמה בסינמטק בירושלים

הסרט הזוכה “האחוז האחרון” עוסק ברועי, ילד בן 10, שמחפש את תשומת הלב והעזרה של אימו לקראת תחרות השחמט, וכשהוא לא מקבל אותה הוא פונה לאיש זר. האסון שכמעט קורה לו מבטא לא רק את הסכנה הפיזית, אלא גם את הנזק הנפשי שיכול להיגרם לילדים בשל הפגיעה בתקשורת האישית והישירה בין בני המשפחה.

“כשאני חוזרת הביתה ומנסה לדבר עם אימא שלי השיחה תמיד נקטעת, אימא שלי חייבת לענות ולהגיב באיזו קבוצת וואטסאפ”, אחת מהתלמידות יוצרות הסרט. “היא רגע אחד מסתכלת עליי וברגע הבא העיניים שלה נעוצות במסך ורמת ההקשבה יורדת… לפעמים נדמה לי שאנחנו חיים בעולם משוגע… רצינו ליצור סרט על בסיס החוויה הכואבת הזו, כי המשפחה שלנו והחברה בכלל הופכת לפחות ופחות קשובה, השימוש בסמארטפון תמיד מגיע על חשבון משהו”.

מורות המגמה חפצי ושושי מוסיפות, “היצירה, העשייה הברוכה והעיסוק בנושאים החברתיים האלה מובילים את הבנות להתבונן במהות החיים ולבנות סדרי עדיפויות נכונים ובריאים. ההתעסקות הבלתי פוסקת במכשירים הניידים מטרידה את כולנו והופכת את החיים למורכבים יותר… נרתמנו ולו במעט לתקן את המציאות וזכינו ביחד עם הבנות ליצור מעין ראי לחברה בכלל ולהורים בפרט. אנו תפילה שהיצירה תסייע גם לגורמים חינוכיים להעלות את הבעיה למודעות.

נאום נציגת הזוכות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ראש האולפנא הרב ינון בן דוד: “הקולנוע הוא כלי רב עוצמה. אנו שמחים שהתלמידות, בהנחיית המורות המעולות שושי וחפצי, עוסקות בנושאים ערכיים תוך כדי לימוד מקצועי ביותר של המגמה. מבחינתנו זהו שילוב אידיאלי בין יהדות, ערכים ומקצועיות. בהזדמנות זו אנו מודים לראש העיר מר תומר גלאם ולראש מינהל החינוך מר יובל זוזט על התמיכה במגמת תקשורת שבזכותה יכולנו לשדרג את התוצרים הקולנועיים לאיכות מעולה. אני מברך את בוגרות המגמה עידית בטיטו, אורי לוי, הדס דניאלי, ניב אמזלג, צליל מושיאשוילי על זכייתן בפרס ומאחל להן שימשיכו לזכות את עם ישראל מפריין המבורך”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר