נגה בן עיקב
נגה בן עיקב

נציגה מכפר סילבר בכנס הנשים הפילנתרופיות

יוזמת התוכנית 'בשביל ישראל – מסע לבגרות מלאה' נגה בן יעקב נבחרה כנציגה לכנס 'Lion of Judah' של הפדרציה היהודית העולמית (JFNA)

פורסם בתאריך: 16.1.19 18:49

     

כבוד לכפר הנוער כפר סילבר. אשת החינוך, נגה בן יעקב מייצגת את הכפר ואת ארגון החינוך העולמי World ORT בכנס להעצמת נשים 'Lion of Judah' המתקיים על ידי ארגון ה-JFNA

המטרה של נגה לייצג את World ORT ולעורר השראה ולהביא בשורה בתור אישה יזמית ואשת חינוך. רוב הדגש מצידה יינתן לעובדה שכפר סילבר הינו כפר נוער הממוקם באזור עימות סמוך לגבול עם עזה ולחיים בצל איום הטילים. נגה מדברת כנציגת World ORT בפאנל של 'נשים בקו העימות'.

הרשת העולמית של "אריה יהודה", כוללת כ- 18,500 נשים יהודיות פילנטרופיות מרחבי העולם, שתורמות לפדרציה היהודית, קהילותיהן ולישראל. כחלק מהרשת הן בונות קשרים עם חברות הרשת בקהילות בכל העולם, דרך פרויקטים משותפים, אירוח משלחות והשתתפות בכנסים הבינלאומיים של הארגון במטרה לדאוג לעתיד העם היהודי. הכנס נערך אחת לשנתיים.

נגה בן יעקב הגיעה לראשונה לכפר סילבר לפני עשר שנים ושימשה במשך חמש שנים כמנהלת הפנימייה. לאחר מכן עזבה ושבה לפני כשנה וחצי על מנת להתחיל את המיזם שלה 'בשביל ישראל – מסע לבגרות מלאה' שמטרתו לקרב את התלמידים לנושאים הנלמדים באמצעות למידה אקטיבית דרך מקומות הרלוונטיים לחומר הלימוד.

תלמידים באנדרטה הלאומית בהר הרצל לזכר הניספים בסודן שנפלו בדרכם לארץ. צילום: צפריר בן סיני, כפר הוער סילבר

"פניתי להרבה בתי ספר ולפני שנה וחצי שמעון סולומון מנהל כפר סילבר היה היחיד שאמר 'בואי, יש לנו את כל מה שאת צריכה' וכך חזרתי לכפר. הרעיון של התכנית הוא ללמוד לבגרות דרך מסעות באתרים המשיקים לחומר הנלמד. התלמידים יוצאים לטיול שאורכו תלוי בחומר שצריך ללמוד" סיפרה השבוע בן יעקב והוסיפה "הרעיון הוא ללמוד בכיתה במשך חודשיים את חומר הנדרש מתכנית משרד החינוך לבגרות במקצועות היסטוריה, תנ"ך, ספרות ואזרחות. אחר-כך אני יושבת עם המורים ותופרת מסע שעובר במקומות הרלוונטיים. למשל התלמידים למדו על זכויות אדם בכיתה והטיול עבר ברהט. בספרות התלמידים למדו שירים של רחל המשוררת אז טיילנו בכינרת וברחובות. באזרחות התלמידים למדו על מלחמת העצמאות והפליטים והקו הירוק בכיתה, ובטיול הלכנו דרך עליה לתל גזר שם היו קרבות קשים במלחמת העצמאות וסיימנו בתל אביב דרך שביל העצמות בבית ההכרזה."

תלמידי כיתה י' בכפר סילבר צועדים לירושלים.צילום: צפריר בן סיני

נגה החלה לעבוד עם תלמידי כיתה י' בשנה שעברה ותמשיך איתם עד י"ב במטרה להוביל אותם לבגרות מלאה. מדובר בתלמידים שחלקם עם קשיי למידה. המשותף לתלמידים הוא היעדר המוטיבציה ללמוד ולהיכנס לכיתה.

 

השבוע ניגשים תלמידיה לראשונה למבחן בגרות ובן יעקב מרגישה שגם היא עצמה נבחנת. "אני מאד מתרגשת. זאת הפעם הראשונה שנוכל לבדוק האם אני מדברת שטויות או שיש משהו בתכנית. התלמידים מגלים מוטיבציה גדולה לגשת למבחן. הם מתרגשים ונלחמים כדי לגשת לבגרות, חלקם למרות ציוני מתכונת לא טובים. הם אומרים לי 'אני לומד ואני אגש למבחן'. הם לומדים חזק והם בעלי מוטיבציה גבוהה" מסרה בן יעקב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"רשת World ORT תמיד שואפת להיות ארגון מוביל בתחום החינוך ולכן אנו שמחים ליישם תכניות למידה חדשניות במטרה לתת הזדמנות לכמה שיותר תלמידים להגיע לבגרות מלאה ולהתחלה שווה בחיים" מסר השבוע מנכ"ל World ORT, אבי גנון והוסיף "אנו גאים שנגה בן-יעקב, מי שמובילה גישה חינוכית חדשה מיישמת אותה בכפר הנוער סילבר השייך ל- World ORT, היא גם מי מייצגת אותנו בכנס של הפדרציה היהודית העולמית".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר