יאיר לוי. רוצה גן שמתאים לו יותר

בגלל עלות ההסעה? "העירייה מונעת מילד עם שיתוק מוחין מסגרת המתאימה לו"

הוריו של יאיר לוי בן ה-3 טוענים כי אין באשקלון גן יעודי שיוכל לטפל בנכות המיוחדת של בנם. הגן מתאים נמצא בראשון לציון אלא שהעירייה מסרבת לאפשר זאת ומסבירה: "הגן באשקלון עונה לצרכים של התלמיד"

פורסם בתאריך: 27.8.18 23:06

     

יאיר לוי בן ה-3, ילד תושב אשקלון הסובל משיתוק מוחין, לא ילך לגן בשבוע הבא כי העירייה מסרבת לאפשר לו לשהות במסגרת שלטענת הוריו, מתאימה יותר עבורו, בגלל שהיא מרוחקת מהעיר ועלות ההסעה עד אליה גבוהה.

הוריו של יאיר מספרים כי הם מנסים בשבועות האחרונים לנסות לשכנע את העירייה להעניק לבנם, את מה שהם רואים בו, הסיכוי לגדול יותר טוב. אלא שבעירייה מסרבים לאפשר את הנסיעה לגן המרוחק ולממן אותה. "יש לי ילד עם C.P ואני רוצה להכניס אותו לגן מיוחד לילדים עם שיתוק מוחין בראשון לציון" אומרת השבוע אימו דנה ומוסיפה "המסגרת שמציעה העירייה באשקלון לא מתאימה לו. מבחינה מוטורית הוא ברמה מאוד נמוכה אבל הוא מתקשר. הוא אמנם לא מדבר, אבל הוא מתקשר באמצעים חלופיים כמו מיקוד מבט".

יאיר לוי. הגן בראשון לציון מתאים לו

ברחבי העיר קיימים גנים ומעונות המטפלים בילדים עם צרכים מיוחדים באופן כללי. ברחבי העיר אין גן ייעודי שמתמחה ובונה תכנית טיפולים ייחודי לילדים עם שיתוק מוחין.

למרבה הצער גן כזה דווקא נמצא אבל לא באשקלון. לוי מספרת על התלאות שעברו בחודשים האחרונים כדי למצוא לבנם מסגרת ראויה בתוך אשקלון. גם הם לא אהבו בהתחלה את הרעיון של הנסיעה בכל בוקר מחוץ לעיר וחזרה אחר הצהריים אבל ככל שביררו ובדקו הם הבינו שאין ברירה אחרת.

"כשאני מעלה את היתרונות ואת החסרונות מה יותר חשוב, יכול להיות שהנסיעות באמת יהיו קשות לו ואז נקבל החלטה בהתאם. פנינו לכמה מסגרות וכל אנשי המקצוע אומרים שזה ילד שצריך מסגרת שמתאימה אך ורק לו. המסגרת שנתנו לנו לא נותנת לו מענה. הם בכלל לא מכירים את המושג מה זה מיקוד מבט שזה גרוע" אומרת לוי.

במהלך הבירורים למציאת מקום הולם הגיעו ההורים גם לגן מיוחד באשדוד. היות ומדובר בגן שמיועד למגזר החרדי, תחילה לא הסכימו לקבל את יאיר למסגרתם וההורים החלו בניסיונות לקדם את המהלך שתחילה התקבל בהתנגדות מוחלטת מצד מנהלי הגן. "ניסינו גם במגן הלב באשדוד שזה עוד קרוב ואחד ההורים הגדיר את זה כ'בית מלון לילדים עם שיתוק מוחין'". המאבק ומסע השכנועים מול הנהלת הגן החלה. "בהתחלה לא אישרו לנו כי זה גן חרדי והוא לא ילד מהמגזר החרדי אבל בסופו של דבר נתנו לנו אישור אבל לצערנו עד שהצלחנו לשכנע אותם התברר כי הכיתה שמתאימה לו כבר מלאה והכיתה האחרת שיש בה מקום זו כיתה שכל ילדים בה סובלים מנכות אחרת. התחלנו להילחם כדי לנסות להכניס אותו ואז הם אומרים לנו 'אבל למה אתם נלחמים עלינו כשזה לא מתאים לילד'".

ההורים כבר חשבו להרים ידיים ולהסכים לשלוח אותו למסגרת שאינה מתאימה לו ושמבחינתם זה פשוט לעשות לו רע ולא לאפשר לו להתקדם עם כל הקושי והסבל שהוא כבר עובר בחייו. "בהתחלה כמעט הרמנו ידיים אבל החלטנו שאנחנו לא יכולים להרים ידיים".

לדברי ההורים, כל אנשי המקצוע איתם הם שוחחו, טענו בפניהם שגן 'צעד קדימה' בראשון לציון הוא הכי מתאים לטפל ביאיר אלא שלעיריית אשקלון זה יקר. דנה מלאת שבחים למקום. "זה בילד אין בשבילו. יש שם את הכל בשבילו. יש שם בריכה טיפולית, ויש שם את כל סוגי המטפלים. הגישה שלהם היא עבודה אינטנסיבית כל היום. הם כל היום מדברים איתם" היא אומרת.

בשבוע הבא תחל שנת הלימודים. עשרות אלפי ילדים יצעדו לבתי הספר והגנים ויחלו את שנת הלימודים אבל נכון לעכשיו, הוריו של יאיר מסרבים לשלוח את בנם למסגרת שאינה מתאימה לו כאשר הם מבינים שמה שהפריד בין השתלבותו במסגרת ההולמת את צרכיו היא טוב ליבם של פקידים בעיריית אשקלון אשר משיקולים כספיים מתעקשים להשאירו בתחומי העיר.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "עיריית אשקלון והעומד בראשה משקיעים משאבים רבים לטובת האוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, בין השאר הושקעו מיליוני שקלים בהקמת המרכז הרב תכליתי, שיפוץ ושדרוג בית ספר מעיין שרה, פתיחת מועדונים חברתיים, פעילויות וחוגים שמותאמים לאוכלוסייה זו ובנוסף הוקם גן שעשועים בשכונת הטייסים אשר נותן מענה לאנשים עם צרכים מיוחדים. באשר למקרה המוזכר בכתבה, מדובר בתלמיד שעבר ועדת השמה הפועלת בהתאם לנהלים של משרד החינוך והיא המוסמכת להחליט איזו מסגרת מתאימה לתלמיד. הוועדה, אשר מורכבת ממפקחים במשרד החינוך, מנהלת מחלקת החינוך המיוחד ואנשי מקצוע נוספים, קבעה כי גן שיבולת עונה לצרכים של התלמיד. נציין כי לפנים משורת הדין אושר להעביר את הילד למסגרת באשדוד אותה ביקשו ההורים, אך מסיבותיהם שלהם החליטו לבסוף שאינם מעוניינים במסגרת זו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר