תלמידי המחזור הראשון. צילום: יח"צ

הנרי רונסון: חינוך מיוחד עם הפנים לעתיד

בטקס מרגש שנערך בבית הספר 'אורט הנרי רונסון' נחגג סיומו של המחזור הראשון בתכנית מגמה לעתיד- לימודי המשך בחינוך המיוחד. כעת מגייסים אנשי בית הספר סטודנטים לשנה הבאה

פורסם בתאריך: 1.7.18 13:06

     

בית הספר 'אורט הנרי רונסון' ידוע במצוינות הלימודית שלו ובחינוך לערכים. כחלק מאותם ערכים התקיים בסוף שנת הלימודים טקס סיום מרגש ולא שגרתי. הטקס ציין את סיום מחזור א' של תכנית חדשנית שנקראת 'מגמה לעתיד'. בית הספר 'אורט הנרי רונסון' הוא היחיד בכל מחוז הדרום שבו פועלת התכנית.

תכנית מגמה לעתיד הינה תכנית בת 3 שנים ללימודי המשך במשרד החינוך המיועדת לסטודנטים בוגרי י"ב בחינוך המיוחד. התכנית מעניקה לבוגריה תעודת הסמכה של משרד החינוך באחת משתי מגמות: תקשוב או אומנויות הבישול, ובנוסף מה שלא פחות חשוב הוא הדגש שניתן במהלך התכנית על פיתוח מיומנויות ויכולות הדרושות לקראת השתלבותם העתידית בתעסוקה של בוגרי התכנית.

התלמידים במופע הסיום. צילום: יח"צ

טקס הסיום היה מרגש במיוחד, הסטודנטים שסיימו את שלושת שנות התכנית נשאו דברים וסיפרו על התקדמותם בחיים העצמאיים, ועל מוכנותם לצאת אל החיים האמתיים. "במהלך התכנית גיליתי את הכוחות שבי ואת היכולת שלי לצאת ולהצליח גם בחיים האמתיים. קיבלתי כלים בתכנית ואני בטוח שבעזרתם אצליח". יצוין כי בשנה הבאה יוצבו כל בוגרי התכנית בשרות לאומי או צבאי למשך שנה או שנתיים על פי בחירתם.

הטקס כלל תוכן שהכינו הסטודנטים עצמם, במהלך הטקס הוקרנו סרטים על התכנית. הסטודנטים יוצאים פעמיים בשבוע להתנסות תעסוקתית במקומות ברחבי העיר וסביבתה, עורכים סיורים תעסוקתיים, ולימודי ליבה. בטקס נכחו הנהלת בית הספר בראשות המנהלת אורה גול, נציגת אגף חינוך בעירייה גלית מרציאנו, מנהלת מתי"א (מרכז תעסוקתי יישובי אזורי ) באשקלון ליטל פרץ, מנהלת התכנית הארצית אסנת נתן, מעסיקים של הסטודנטים וצוות התכנית.

אורט הנרי רונסון. צילום: אלירם משה

"ניתנה לי הזכות להוביל את המחזור הראשון בתכנית", סיפרה השבוע רכזת התכנית ומחנכת מחזור א' חן טרבלסי "אני בטוחה שהתכנית נתנה להם כלים אמתיים לנצח במרוץ החיים. אני מודה מקרב לב לבעלי העסקים תושבי העיר, שנטלו חלק בתכנית החשובה, להורי הסטודנטים ולצוות המדהים שלנו. אנו מזמינים בוגרי כיתות יב' בחינוך המיוחד לבוא ולהתרשם מהתכנית לקראת שנה הבאה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר