תלמידי מדעים ומורותיהם

בי"ס מדעים: לימודי קוד ורובוטיקה כבר בכיתה ד'

התלמידים הצעירים לומדים כבר לתכנת רובוטים ואפילו גייסו אותם לבצע מטלות הקשורות בחגי ישראל

פורסם בתאריך: 29.5.18 13:12

     

בית הספר מדעים, כשמו כן הוא: שם לו למטרה העשיר את ידיעותיהם של תלמידיו בכל המקצועות אבל בתחום המדעים יותר מהאחרים.

זו גם הסיבה שבבית הספר נותנים דגש על לימודי טכנולוגיה שהיא כידוע היא חלק בלתי נפרד מחיינו. הטכנולוגיה משולבת כל רבדי החיים: תוכנות מחשב ורובוטים משולבים בבית, בעבודה, בתעשייה, ברפואה, בכלי רכב, בכלי תקשורת בלמידה ועוד.

תלמידי מדעים ומורותיהם

הבנת תהליכים במערכות הטכנולוגיות המודרניות וטיפוח היכולת לפתח פתרונות לצורכי האדם באמצעות טכנולוגיות הם חלק מהותי מהכשרת הלימודים לתפקוד מיטבי במאה ה-21. כבר היום, מסבירים אנשי בית הספר, מערכות החינוך בעולם ובישראל מיישמות תכניות ללימוד שפת קוד לילדים צעירים בהקשר של התנסות והפעלה של רובוטים.

בהנהלת בית הספר גאים על היבחרותם השנה להפעלת התוכנית ללימוד שפת קוד כבר בכיתות ד'. התוכנית היא תלת שנתית ומטרתה לפתח כישורי חשיבה של התלמידים, כגון: פתרון בעיות, חשיבה אלוגריתמית, חשיבה לוגית וחשיבה יצירתית. הלמידה בתוכנית היא פעילה ומאופיינת במשחקיות, בשיתופיות וביצירתיות.

במסגרת כנס תקשוב, שנערך במרכז פסגה ביום ראשון האחרון בו השתתפו כל בתי ספר באשקלון הציגו תלמידי בית הספר בהתאם לייחודיות בית הספר- תורה ומדע, תכנות רובוטים בנושא "חגי ישראל במעגל השנה".

לומדים בכיתות נמוכות את מקצועות העתיד

התלמידים בחרו חג מסוים ותכנתו את הרובוט בהתאם למאפייני החג. לדוגמא: תלמידים שבחרו חג הפסח, הציגו באופן מיוחד בדיקת חמץ בבית ע"י רובוט. הרובוט תוכנת על ידם להסתובב בבית ע"פ פקודות ומוצא את פתיתי החמץ.

מגמת הרובוטיקה ולימודי הקוד משרתת גם את המסלול הטבעי של חלק נכבד מתלמידי בית הספר הממשיכים בדרך כלל את לימודיהם בישיבת צביה, שם כבר הגיעה מגמת הסייבר לזכיות משמעותיות בתחרויות סייבר ארציות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר