מהתנועות הגדולות והוותיקות בישראל. סניף בני עקיבא ברנע

לאחר עשרות שנים: סניף בני עקיבא גם בשכונת ברנע

הסניף פעל מתחילת השנה במתנ"ס הרצוג המרוחק, כשחברי הסניף הרגישו לא רצויים התערב בעניין יו"ר סניף הבית היהודי באשקלון הוא יחל כבר בשבת הקרובה לפעול במקום מרווח יותר מבית הספר מצפה ימים שבמרכז השכונה

פורסם בתאריך: 25.4.18 16:59

     

שכונת ברנע אמנם ממשיכה משנה לשנה להתפתח, אך כבר עשרות שנים היא נחשבת לאחת מהשכונות הנחשבות והמוערכות באשקלון. אלא שרק בתחילת השנה, הצליחה תנועת הנוער בני עקיבא, הנחשבת כאחת מתנועות הנוער הגדולות והוותיקות בישראל לתקוע יתד גם בשכונה הצפונית בעיר.

ישיבת מדריכים בסניף ברנע

פעילי התנועה בשכונת ברנע כבר קיבלו הבטחות רבות בעבר מהעירייה להקצאת מבנה שבו יפעל הסניף. אלא שהבטחות לחוד ומעשים לחוד. לאחר לחצים ארוכים הצליחו פעילי התנועה להקים סניף בחדר שהוקצה להם במתנ"ס הרצוג בפאתיה הצפוניים של העיר. אלא שבחלוף הימים הצרו במתנ"ס את צעדיהם של חברי הסניף, ובאווירה שכזו, רוב הפעילויות נערכו בחוץ. הסניף גם היה מרוחק מרוב השכונה, כך שגם החניכים לא ממש הגיעו.

חניכי סניף ברנע ליד הסניף הישן במתנ"ס הרצוג המרוחק

לאחרונה החל יו"ר סניף הבית היהודי באשקלון, עמיחי סיבוני לקדם מהלך והפעיל לחצים ובין היתר בזכות קרבתו הרבה לשר החינוך נפלתי בנט, הצליח יחד עם ראש העירייה בפועל, תומר גלאם וסמנכ"ל מנהל החינוך והתנו"ס יובל זוזט להקצות מקום מכובד וגדול יותר לסניף, בבית הספר חמ"ד מצפה ימים.

מדובר בסניף השישי של התנועה באשקלון. כבר שנים רבות קיימים סניפים בשכונת עתיקות, בשכונת גן הורדים, בשכונת גבעת ציון, בשכונות נאות אשקלון נווה אילן ונווה הדרים פועל סניף מאוחד שנקרא "נויאות", ובשכונת אפרידר פועל הסניף שעד לפתיחת הסניף החדש בברנע נאלצו החניכים תושבי השכונה לכתת רגליהם מידי שבת עד לרחוב אורט כדי להשתתף בפעילויות התנועה.

פעולה בסניף בני עקיבא ברנע

"זה לא היה סביר. ברנע התפתחה באופן מאוד משמעותי במשך השנים וזה כבר לא היתה ברנע המצומצמת בגבולות המצומצמים והסמוכים לאפרידר. זה היה כבר בלתי אפשרי שילדים בכיתה ד' ינדדו 40 או 50 דקות הליכה לפחות בכל שבת" אומר לנו השבוע איתמר סעדון, מהפעילים הבולטים של התנועה בעיר "מצד שני היתה בעיה שהעירייה לא היתה יכולה או לא מוכנה להקצות שטחים או מבנים, לכן היה צורך של התערבות של עמיחי סיבוני".

המודעה שקוראת לילדי השכונה להצטרף לפעילות בסניף החדש

כאמור, השבוע נסגרו הפרטים האחרונים והתקבל האישור הסופי. הסניף יפעל כבר בשבת הקרובה ממעונו החדש במצפה ימים. בתנועה קוראים לחניכים שנמנעו מלהגיע בגלל המרחק, לבוא ולהצטרף לפעילויות עם חבריהם.

לכאן יעבור הסניף. בית הספר חמ"ד מצפה ימים

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר