צילום: דוברות העירייה

משדרגים את קוצב הלב: תלמידים מאורט אפרידר במקום השני בתחרות מיזמים לצעירים

שני תלמידים מבית הספר 'אורט אפרידר' הגיעו למקום השני בתחרות נוער בינלאומית בזכות מיזם שהמציאו - לשדרוג קוצב הלב והמוח

פורסם בתאריך: 26.2.18 15:30

     

שי קורן ויהונתן ליפשיץ, תלמידים מכיתה יא' בבית הספר 'אורט אפרידר' הגיעו למקום השני בתחרות הנוער הבינלאומית Sustainergy שעוסקת בנושאי אנרגיה מתחדשת וקיימות, הודות למיזם שפיתחו, ביחד עם קבוצה נוספת של תלמידים, ועוסק בשדרוג קוצב הלב והמוח.

צילום: דוברות העירייה

על פי המיזם, הקוצב יהיה קטן יותר וייטען באופן אלחוטי, כך שסוללה אחת קטנה תושתל באיבר המטרה בגוף האדם, והוא יעבור ניתוח אחד בלבד, במקום כל 5-7 שנים, כפי שנהוג עם קוצב הלב הקיים.

צילום: דוברות העירייה

יהונתן ליפשיץ מתאר את הפרויקט שהכין עם קבוצתו: "הפרויקט שלנו הוא על גלגל תנופה (flywheel) המכונה Eternalspin. הרעיון של הפרויקט הוא להקים מערכת שתהווה תחליף לסוללה הקיימת, שיהיה יותר זול ויותר יעיל. בחרנו להביא דוגמא של דפיברילטור לשימוש של הפרויקט שלנו אבל ישנן עוד דרכים רבות שבהן הוא יוכל להיות מיושם".

התחרות הבינלאומית, המשמשת גם כסדנה לנוער, נועדה לעודד את הדור הצעיר, שמעצם היותו דור יזמי, להכיר בהזדמנות של פיתוח עתידי, תוך שמירה על הסביבה למען הדורות הבאים. יוזמה זו משתלבת עם העשייה החינוכית העירונית להובלת השינויים בתחום.

צילום: דוברות העירייה

הסדנה נמשכה חמישה ימים, בקיבוץ יהל בערבה, בסימן אחסון אנרגיה, וכללה פעילויות חברתיות, הרצאות אקדמיות של מרצים מהארץ ומחו"ל, ובעיקר הרבה עבודת צוות בנושאים שנבחרו על ידי כל קבוצה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר