שכונת אגמים. צילום: אחי בנאי

הורים בשכונת אגמים: דורשים מוסדות חינוך חילוניים בשכונה

תושבי שכונת אגמים טוענים כי מוסדות החינוך בשכונה, בית הספר החדש והגנים שפועלים בה, מיועדים רובם לאוכלוסייה הדתית. הם הקימו ועד פעולה, פנו לראש העירייה בפועל ודורשים לקבל מענה חינוכי גם עבור ילדיהם

פורסם בתאריך: 2.2.18 14:03

     

מאז נפתח הרישום למוסדות החינוך בעיר תושבי שכונת אגמים חשים מבולבלים. לדבריהם, לא רק שבית הספר החדש שנבנה בשכונה הינו ממלכתי דתי, אלא גם רוב הגנים מיועדים לציבור הדתי.

“התעוררתי בוקר אחד לגלות שהולכים לפתוח בית ספר ממלכתי דתי בשכונה, שזה מצוין, אבל יש רק בעיה אחת: שלא פותחים גם ממלכתי”, מסבירה תושבת השכונה הדס צלח, שפתחה במחאה יחד עם ויקי לומובצקי ורתמו אליהן תושבים נוספים בשכונה.

רוצים גם גן חילוני בשכונה. הדס צלח

צלח ביקשה תשובות, ובמחלקת הרישום בעירייה נאמר לה שעל פי נתונים שיש ברשותם מלפני שנתיים, יש ביקוש רב יותר לחינוך הממלכתי דתי בשכונה. “איך יכול להיות שמסתמכים על נתונים מלפני שנתיים, כשהשכונה הזאת מתאכלסת בקצב מסחרר ואנשים מגיעים אליה מכל רחבי הארץ?! בסופו של דבר דיברתי גם עם ראש העיר תומר גלאם, שאמר שהוחלט על פתיחת בית ספר ממלכתי דתי בגלל שאין אחד כזה גם בשכונות שמסביב”.

במקביל נתקלה צלח באימא אחרת תושבת השכונה, שגם היא התקשתה למצוא גן עבור הילדים שלה, כיוון שרוב הגנים גם הם שייכים לזרם הממלכתי דתי.

“יותר גנים דתיים”

“כל העניין של הגנים הוא בכלל בערפל, אין לנו מושג מה הולך להיבנות, אילו גנים ייפתחו בשנה הבאה. אם מישהו היה בא ויוצא בהצהרה מסודרת, היינו קצת יותר רגועים. כרגע יש יותר גנים דתיים, אליהם מגיעים גם ילדים שהם מחוץ לשכונה. בנוסף, נוצר מצב שבו הורים שלא רוצים להוציא את ילדיהם למסגרות מחוץ לשכונה נאלצים בלית ברירה לרשום את ילדיהם לגנים הדתיים. ואז באים ואומרים לנו, ‘הנה, יש רישום’, אבל אלה משפחות שאין להן שום קשר או זיקה לדת, פשוט אין להן אופציות אחרות”.

 

בימים האחרונים שלחה צלח בשם חברי ועד הפעולה מכתב לראש העירייה בפועל תומר גלאם תחת הכותרת "משבר החינוך צפוי בשכונת אגמים המתפתחת". “נכון למועד זה אגמים מצויה בחוסר בגני ילדים ביחס לצרכים, חוסר בכיתות לימוד לגיל בית הספר היסודי ממלכתי ועוד. לאחרונה הבנו כי אין כוונה לפתוח גני ילדים נוספים בשכונה לקראת שנת הלימודים הקרובה וכן אנו מבינים שלא ייפתחו כיתות לימוד חדשות לחינוך הממלכתי. פניות רבות מצדנו לא נענו. אנו סבורים כי מדובר במשבר”, נכתב במכתב.

במכתב דרשו התושבים לקבל נתונים על מספר גני הילדים ובתי הספר הפעילים והמתוכננים כדי “לסייע לעירייה להבין את צורכי הקהילה ואת הפערים הקיימים כיום והצפויים בעתיד הקרוב בנוגע לצורכי החינוך המינימליים בשכונה”, נכתב.

“לא מקבלים את הדבר הבסיסי”

ביום רביעי האחרון ערך ועד הפעולה מפגש מחאה במטרה לבחון את המשך דרכי הפעולה. “חשוב לי לציין שזה לא מהלך פוליטי, ואין לנו שום דבר נגד הדת והדתיים, אנחנו לא יוצאים נגדם, אלא מבקשים מענה חינוכי ראוי לכלל האוכלוסייה”, אומרת צלח. “אני הצעתי שבינתיים יפתחו את בית הספר כבית ספר משולב, לפחות עד שייפתח כאן בית ספר ממלכתי, אבל קיבלתי תשובה שלילית. אנחנו משלמים ארנונה גבוהה מאוד, אבל לא מקבלים את הדבר הבסיסי ביותר: תשתית חינוך ראויה וטובה לילדים שלנו. למה אני צריכה להוציא את הילדה שלי, שלומדת בכיתה א’, לבית ספר מחוץ לשכונה? הגיע הזמן שמישהו יתעורר כאן וייתן לנו מענה ראוי”, מסכמת צלח.

בעיריית אשקלון הגיבו לדברים ומסרו: “עיריית אשקלון, ביחד עם משרד החינוך, ביצעו בדיקה מעמיקה על מנת לקבוע את זרם בית הספר בשכונת אגמים. מתוך ממצאי הבדיקה עלה הצורך לפתוח בית ספר יסודי ממלכתי דתי בהקדם. נדגיש כי בשנת הלימודים תש”פ (1.9.2019) ייפתח בשכונה גם בית ספר יסודי ממלכתי. עד אז ראש העיר בפועל הנחה לספק את השירותים הנדרשים לרווחת התלמידים וההורים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר