שלט מחאה של ועד הפעולה

"דורשים חינוך ממלכתי": מחר יתקיים כנס מחאה באגמים

תושבי השכונה קובלים על כך שמוסדות החינוך שהוקמו בשכונתם הם רק לדתיים ולתושבי השכונה החילוניים אין מוסדות מתאימים, אלא רק מחוץ לשכונה. עו"ד איתי סהר המתמודד לראשות העירייה פנה במכתב לשר החינוך

פורסם בתאריך: 30.1.18 14:25

     

בשבועות האחרונים, בעיקר על רקע רישום הילדים למוסדות החינוך, נשמעים יותר ויותר קולות של חוסר שביעות רצון מצד תושבים בשכונת אגמים על כך שבשכונה הוקמו רק מוסדות חינוך דתיים ושבכלל ישנו מחסור במוסדות עירוניים. בעקבות כך הם מתכננים לקיים מחר בשעה 18:30 כנס מחאה ברחוב עמק יזראל שבשכונה.

במכתב שנשלח בימים האחרונים לראש העירייה בפועל, תומר גלאם תחת הכותרת "משבר החינוך צפוי בשכונת אגמים המתפתחת" כתבה תושבת השכונה, הדס צלח, בשם חברי ועד הפעולה: "שכונת אגמים מצויה בתנופת אכלוס ומושכת אליה אלפים רבים. בקהילה החדשה שהולכת ומתגבשת תושבים רבים וצביון הקהילה מגוון. נכון למועד זה ברור כי עיריית אשקלון לא נערכה ואינה נערכת לספק שירותים ציבוריים ברמה נאותה לתושבי השכונה הגדלה במהירות. שרבים מהם מגיעים לאשקלון מערים אחרות. הקהילה סובלת מחוסר בתשתיות, בכלל זה מוסדות חינוך, שירותי דת (אין בית כנסת) ועוד", נכתב במכתב.

שכונת אגמים. צילום: אחי בנאי

עוד נכתב במכתב: "נכון למועד זה אגמים מצויה בחוסר בגני ילדים ביחס לצרכים. חוסר בכיתות לימוד לגיל בית הספר היסודי ממלכתי ועוד. לאחרונה הבנו כי אין כוונה לפתוח גני ילדים נוספים בשכונה לקראת שנת הלימודים הקרובה (ספטמבר 2018) וכן אנו מבינים שלא יפתחו כיתות לימוד חדשות לחינוך הממלכתי. פניות רבות מצידנו לא נענו".

עוד דרשו התושבים במכתב לקבל נתונים על מספר גני הילדים ובתי הספר הפעילים והמתוכננים זאת על מנת "לסייע לעירייה להבין את צרכי הקהילה ואת הפערים הקיימים כיום והצפויים בעתיד הקרוב בנוגע לצרכי החינוך המינימליים בשכונה", נכתב במכתב.

פרוייקטים יש לרוב, אבל מה עם מוסדות חינוך? צילום: יח"צ.

מי שהחליט להצטרף למחאה ושלח מכתב לשר החינוך הוא המועמד לראשות העירייה, עו"ד איתי סהר שכתב לשר נפתלי בנט, שכתב לו כי בשכונת אגמים "בשנת הלימודים הקרובה יפתח בית ספר יסודי ממלכתי דתי והדבר מבורך, אולם אין בכך מענה מלא על צרכי הקהילה. הצעות שהועלו להקצאת כיתות לחינוך הממלכתי לצד הממ"ד לא זכו לאוזן קשבת. בשל האמור ובשל הקושי של חברי וועד הפעולה להשיג מענה ושיתוף פעולה מגורמי העירייה, ומתוך רצון להביא את המצב לידי פתרון ולגבש התייחסות רצינית וארוכת טווח לפערי התשתיות בשכונה בכלל ובתחום החינוך בפרט, בטרם יהיה מאוחר, אנו פונים אליך בבקשה להתערבותך המהירה לכך שלמשפחות החילוניות בשכונת האגמים יימצא בדחיפות פתרון חינוכי ממלכתי לילדיהן." כתב סהר לשר החינוך.

בעיריית אשקלון הסבירו כי לאור בדיקות שנעשו בשכונה עלה את הצורך להקים קודם בית ספר ממלכתי דתי וכי בכל אופן מתכוונים להקים בית ספר ממלכתי בשנת הלימודים תש"פ.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר