רגע מתוך הסרטון. אילוסטרציה

זוכרים את השואה בכל שפה: כפר סילבר בקמפיין #WeRemember

בכפר הנוער שבו לומדים גם תלמידים עולים משלל ארצות הפיקו סרטון בהשתתפות התלמידים ובשפות שונות. כנסו, הסרטון בפנים

פורסם בתאריך: 28.1.18 11:53

     

יום השואה הבינלאומי חל אתמול, בין כל הטקסים והאירועים שציינו את היום העצוב, גם בכפר סילבר לא שכחו את קיומו של היום. תלמידים ואנשי הצוות של הכפר הפיקו התלמידים ואנשי הצוות סרטון מרגש ועוצמתי עבור הקמפיין #WeRemember שיזם הקונגרס הציוני העולמי.

התלמידים וצוות הכפר, שבעצמם מגיעים מרקע שונה וחלקם אף עולים חדשים, אומרים בשפות שונות את צמד המלים, "אנו זוכרים" – We Remember, על מנת להדגיש את מסר האחדות.

קאיו לופז (18) עולה מסאו פאולו, ברזיל, שנה רביעית בכפר: "מרגש אותי מאד לקחת חלק בפרויקט שכזה. חלק מקרובי משפחתי נספו במחנות ההשמדה. בעיניי, כל ילד, בארץ ובעולם, חייב לדעת מה שקרה בשואה, ולאט לאט כבר לא נשארים בעולם שורדים שיוכלו לספר".

"הולכים ומתחזקים הקולות בעולם אשר מכחישים את השואה או טוענים לכל מיני קונספירציות כאלה ואחרות" מסר מנכ"ל הכפר שמעון סולומון "אם כולנו נירתם, כל אחד בחלקה הקטנה שלו, לא נאפשר לעולם לשכוח את שאירע. כמוסד חינוכי הרואה את השוני בין בני אדם כעושר תרבותי וכנכס, אנחנו גאים לקחת חלק בקמפיין חשוב זה של הקונגרס היהודי העולמי, להעמיק וללמוד על השואה ולסייע במאמץ להזכיר לעולם, ולעצמנו, כי "לעולם לא עוד"".

בכפר סילבר לומדי מידי שנה כ-600 תלמידים בשכבות ז'-י"ב, מתוכם כ-250 תלמידי פנימייה.

World ORT הינו ארגון החינוך היהודי הבינלאומי הפועל משנת 1880 במרבית הקהילות היהודיות ברחבי העולם. משאבי הארגון העולמי מגיעים בעיקר מתורמים פרטיים, קרנות פילנתרופיות ונתמכים על ידי איגוד הפדרציות היהודיות וממשלות ברחבי העולם. הפעילות של World ORT בישראל מתקיימת משנת 2007 תחת השם "קדימה מדע" בשיתוף משרדי הממשלה (משרד החינוך, המשרד לפתוח הנגב והגליל ואחרים) ובשיתוף עם קרנות פילנתרופיות, המגזר העסקי ורשויות מקומיות לקידום החינוך המדעי-טכנולוגי בפריפריה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר