ניצול השואה דוד אריאל מדליק משואה עם תלמיד. צילום: תומר שונם הלוי

מחר צום עשרה בטבת: 1,000 תלמידים באירוע יום הקדיש הכללי

אלף תלמידי תיכון השתתפו בכנס ייחודי שהתקיים בהיכל התרבות לציון יום הקדיש הכללי ותחילת המצור על ירושלים

פורסם בתאריך: 27.12.17 10:26

     

צום עשרה בטבת חל השבוע ביום חמישי ובמערכת החינוך באשקלון כבר החלו לעסוק באירועים המשמעותיים שמציין יום זה. לבד מציון היום בו חכמי ישראל אולצו לתרגם את התורה ליוונית ומיום פרטירתו של עזרא הספר מציין יום זה גם את תחילת המצור על ירושלים שבסופו חרב בית המקדש. יום זה נקבע גם כ"יום הקדיש הכללי" לזכרם של אלו שמקום ותאריך קבורתם לא נודע.

1000 תלמידים בהיכל התרבות. צילום: תומר שונם הלוי

1,000 תלמידי תיכון לקחו חלק באירוע מיוחד שהתקיים בהיכל התרבות. האירוע הפך למסורת חינוכית ומטרתו לחשוף את בני הנוער לאירועים היסטוריים בציר הזמן של העם היהודי.

בפתיחת טקס הזיכרון הדליק ראש העירייה בפועל, תומר גלאם, נרות יחד עם ניצול השואה, דוד אריאל לזכר 6 מיליון יהודים שניספו בשואה. את פרק תהילים קרא מומי מלכה, אביה של טלי חטואל ז"ל שנרצחה עם 4 בנותיה בציר כיסופים. הטקס ותפילת אל מלא רחמים לוו ביצירות של ציירת חול.

דוד אריאל, תומר גלאם ותלמידים בהדלקת המשואה לזכר הנספים. צילותומר שונם הלוי

במהלך יום העיון, מקהלת פרחי אשקלון שרה מחרוזת שירים המתארת את המסע הארוך של עם ישראל לחירותו. ובסיומו התלמידים שמעו הרצאה של גרשון בר כוכבא, סגן אלוף במילואים והיסטוריון, שתיאר את תהליך המצור על ירושלים ואת תחושת האובדן של יהודי העיר העתיקה בשל כך.

מקהלת פרחי אשקלון. צילם: תומר שונם הלוי

"משואה באנו לתקומה. ביום הזה, כשאני מסתכל בקהל, אני רואה חיבור מבורך, בעל ערך מוסף, בין הדור הצעיר לבין ניצולי השואה. המשיכו לגדול לערכים ומידות טובות וללמוד ולשמוע את סיפורם של האנשים שניצלו, כי בזכותם אנו פה היום" אמר גלאם בנאומו  והוסיף "נזכור ולא נשכח – לא את החורבן ולא את השואה", אמר גלאם.

"נזכור ולא נשכח" תומר גלאם מול התלמידים בטקס. צילום: תומר שונם הלוי

נמרוד גלנטה, מנהל אגף תרבות, נוער וספורט: "עיריית אשקלון הפכה את ציון יום הקדיש למסורת חינוכית וערכית. מדובר על יום בו עם ישראל זוכר את כל אלה אשר נפלו על קידוש השם בהיסטוריה של העם היהודי. אנו מזמנים ביום זה לימוד והיכרות של התלמידים את ההיסטוריה של עם ישראל על הישגיו וגם על הימים הקשים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר