יריד החוגים בארוזורוב. צילום: יח"צ

המתנ"ס עבר לשטח בית הספר – הילדים יזכו לחוגים

בתחילת שנת הלימודים עברה פעילות מתנ"ס וולדנברג לבית-ספר ארלוזורוב. מנהלת ביה"ס רונית לוגסי יזמה רצף חינוכי עבור תלמידי בית הספר על מנת שייהנו גם הם מחוגי העשרה חווייתיים ולימודיים

פורסם בתאריך: 10.12.17 10:50

     

המעבר המתוקשר של בית הספר לחינוך המיוחד 'מעין שרה' למבנה מתנ"ס וולדנברג דחק את בעלי הבית הותיקים החוצה והותיר את פעילות המתנ"ס ללא בית.  בעירייה הוחלט כי פעילות מתנ"ס לא תושבת ותועבר לשטח בית ספר ארלוזורוב הסמוך.

מתנ"ס וולדנברג במבנה המקורי. תפוס כרגע על ידי 'מעין שרה'. צילום: אלירם משה

מנהלת בית הספר, רונית לוגסי, שנכנסה לתפקידה באותם ימים, לאחר ששימשה בשנים האחרונות כסגנית מנהל, פנתה לאנשי העירייה בבקשה מעניינת: "אם בכל מקרה המתנ"ס נמצא בשטח בית הספר, בואו ונמשוך יחד כמה שיותר תלמידים מבית הספר שיירשמו לחוגים השונים וכך למעשה ניתן להם מסגרת חינוכית, פורמלית ובלתי פורמלית עד שעות הערב". בעירייה החליטו להרים את הכפפה למען תלמידי בית הספר ובשיתוף עם מנהלת מתנ"ס וולדנברג, הגב' היווט ז'נבה – התלמידים ייהנו ממגוון חוגים אטרקטיביים ובהם: ברייק דאנס, כדורגל, הכנה לכיתה א', מהנדסים צעירים, ריקודי המזרח, היפ הופ, טקוונאדו ועוד.

יריד החוגים בארלוזורוב. צילום: יח"צ

רונית לוגסי. זכתה בתואר המורה של המדינה

בנוסף חיפשה לוגסי פתרון גם למעל מעשרה אחוז מתלמידיה, עולים חדשים שאינם דוברים את השפה העברית. בשיתוף תכנית פל"א (פעילות לימודית אחרת) הוחלט בבית הספר על תכנית "אח בוגר", אשר במסגרת שיעורי מעורבות חברתית מגיעים תלמידים מהתיכונים השונים בעיר, דוברי השפה של אותם עולים חדשים ממדינות שונות, ומלמדים אותם עברית. זאת בנוסף לעזרה בשיעורי מתמטיקה אנגלית ותנ"ך.

למעשה, במסגרת התכנית מקבל כל תלמיד 7 שעות כאלו ועוד שעתיים של פעילות חברתית עם אותו תלמיד. "שתי התכניות מאגדות בתוכן את המונח "מגנט סקול" magnet school", סיפרה השבוע המנהלת לוגסי. "תכנית שקיימת בארצות הברית ומטרתה למשוך את התלמידים להגיע לבית הספר גם לאחר שעות הלימודים. למעשה ייצרנו כאן רצף חינוכי המחבר בין שעות הלימוד הפורמאליות לבין החינוך המשלים, המטרה היא ליצור קהילה מובילת שינוי בכך שגם ילדי השכונה ייהנו מבית הספר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר