שנה שעברה לעומת השנה. צילומים: עדי תשובה, דוברות עיריית אשקלון
שנה שעברה לעומת השנה. צילומים: עדי תשובה, דוברות עיריית אשקלון

לא שמח ולא מבדח: פורים באשקלון היה די קודר, אבל לא תאמינו מי חגגו

פורים 2020 באשקלון ייזכר לעד כאחד החגים היותר עגומים מבחינה עירונית. בלי אירועים חגיגיים ובלי הופעות, היו מי שאפילו לא טרחו ללבוש תחפושת באותו היום. והמדרחוב? היה מת כמו בכל השנה. דווקא הגמלאים, קבוצת הסיכון מקורונה לא חששו

פורסם בתאריך: 13.3.20 11:59

     

לא זכור מתי פורים באשקלון היה נראה כמו פורים 2020. האירוע העירוני המרכזי בוטל, התושבים חוששים לצאת מהבית, וכך קרה שרחובות העיר היו ריקים ואפילו המדרחוב לא לבש חג.

המדרחוב באשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון.

ביטול האירוע העירוני והחשש מקורונה הביאו תושבים רבים להישאר בבתים, היו אפילו מי שהלכו באותו היום לעבודה כמו בכל יום אחר.

מי שחשב לראות חג במדרחוב התאכזב. “זה נראה כמו יום שלישי, כל בעלי העסקים פה מאוכזבים, אף אחד מחברי המועצה אפילו לא בא להגיד חג שמח, לעשות משהו קטן שיביא קצת אנשים”, אמר בעל עסק במדרחוב, “העיקר בבחירות הם הסתובבו פה כל יום. יש פה אנשים שממש קשה להם, המדרחוב ריק, רק בודדים הגיעו, אנשים יושבים בבית עם הילדים שלהם ועם המשפחות שלהם, זאת אווירה של מלחמה”.

למרות אווירת המלחמה, היה מפתי במיוחד לגלות שדווקא קבוצת הסיכון לחלות מקורונה – המבוגרים – חגגו בענק. ארגון הגמלאים ארגן מסיבת פורים ענקית וכ-850 גמלאים גדשו את הכיל התרבות וחגגו כמיטב המסורת את מסיבת פורים.

מסיבת פורים לגימלאים. צילום: יח"צ

יו"ר ארגון הגמלאים, שרה זכריה, פתחה את הערב החגיגי בברכת חג שמח והודתה לראש העירייה, תומר גלאם, שהשתתף באירוע. לאחר מכן התקיימה הופעה של הסטנדאפיסט ישראל קטורזה והערב הסתיים בתחרות תחפושות. את המקום הראשון קטפה התחפושת המקורית "תיבת נוח" – שרומזת על הבידוד מהקורונה.

שימי רון: "נקווה שהמגיפה תיגמר מהר"

הנהלים וההגבלות של משרד הבריאות הביאו לגל של דחיות של מופעים גדולים. מי שהיה אמור לקיים בסוף השבוע את אחד המופעים המרגשים שלו הוא הזמר האשקלוני (במקור) שימי רון, שמציין 35 שנות זמר, “לצערי דחינו את זה בחמישה חודשים”, סיפר רון, “תכננו מופע מוצלח עם עשרה נגנים ואמנים אורחים, סיכום של 35 שנות זמר. הופעה שלי עם שירים ישנים וחדשים, נוסטלגיים ועכשוויים, גם קאברים ומחרוזת של אהובה עוזרי, לזכרה. היו צריכים להופיע גם ציון גולן ואביבה אבידן”.

שימי רון. צילום: עידן מנחם

רון מספר כי הכרטיסים נמכרו בקצב יפה, ומאות משתתפים כבר הבטיחו את מקומם במופע שהיה אמור להתקיים בהיכל התרבות בעיר, “ואז התחילו ביטולים של הגמלאים, שזה גיל רגיש לקורונה, אז העדפנו לדחות מאשר להופיע בפני קהל מצומצם. ההחלטה התקבלה בצער רב. כל המפיקים, אפילו בהיכל, התבאסו”.

ההופעה נדחתה לתחילת חודש ספטמבר, “אם היו תאריכים, הייתי סוגר כבר עוד חודשיים כשיירגע העניין. נקווה שהמגפה תיגמר מהר”.

בכל הארץ בוטלו לך אירועים?
“היו הרבה ביטולים של אירועים משפחתיים, כל השבוע לא עבדנו. יש כאלה ששמים פס, אבל זה לא אחראי אם יבוא מישהו נגוע”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ואתה לא חושש?
“יש חששות, אבל אין מה לעשות, זאת הפרנסה שלנו. אני אשב בבית חודש, ביבי לא יפרנס אותי”.

שימי רון. צילום: עידן מנחם

גם הטקס החגיגי לציון יום האישה הבינלאומי, שהיה אמור להתקיים ביום חמישי, נדחה לחודש אוגוסט. “אנחנו קיבלנו את ההחלטה כי הרבה אנשים שקנו כרטיסים ביטלו את הגעתם”, מספרת סגנית ראש העירייה מיריי אלטיט, “אנחנו התחייבנו ולקחנו את היכל התרבות, שבלי היציע זה 800 איש, ובדרך כלל אנחנו ממלאים את האולם”.

בטקס הייתה אמורה להופיע הזמרת יובל דיין והייתה אמורה להתקיים גם הרצאת TED בנושא “מנהיגות נשית” מאת עו”ד תמר יוספי, יועצת ראש העירייה לקידום מעמד האישה. “אירועים כאלה הם יקרים לנו ואתה רוצה שכלל הציבור ייקח בהם חלק, ואם כל כך הרבה מבטלים, אז אין טעם לעשות”, מסבירה אלטיט, “יכולנו להעביר את זה לאולם הקטן בהיכל הקונגרסים, אבל הפעם עשינו אירוע משותף של קידום מעמד האישה והחברה העירונית יחד, במקום שכל אחד יעשה בנפרד ורצינו אירוע גדול”.

אנריקו מסיאס ויובל דיין מחליפים פתקים בכותל

נדחו: איתי לוי, אנריקו מסיאס

בשנה וחצי האחרונות ארגנה החברה העירונית לתרבות נוער וספורט מופעים מרובי משתתפים של גדולי הזמרים והאמנים בארץ שהתקיימו בהיכל הספורט העירוני. זה כולל גם את אירועי הקיץ שמשכו אליהם עשרות אלפי אנשים כמו האחלה קרח ומתחם האקסטרים.

אבל גולת הכותרת זה המופעים הגדולים שמתקיימים בהיכל. לפני כשלושה שבועות הייתה אמורה להתקיים ההופעה הגדולה של חנן בן ארי ועידן עמדי המארחים את נתן גושן, אלא שבשל ירי רקטות בוטל המופע, והאשקלונים התנחמו במופע רחוב של חנן ארי.

נדחה פעם אחת ושוב נדחה לקיץ. המודעה של המופע בו היו אמורים חנן בן ארי ועידן עמדי לארח את נתן גושן בהיכל הספורט באשקלון

המופע הזה – שכל הכרטיסים אליו נמכרו, ומדובר ב-2,200 כרטיסים – נדחה ל-22 במרץ, אלא שבעקבות ההנחיות החדשות הוא נדחה ככל הנראה לחודש ספטמבר.

גם המופע המדובר של איתי לוי ומאיה בוסקילה, שהיה אמור להתקיים ב-26 במרץ וכמעט כל הכרטיסים אליו נמכרו, נדחה אף הוא לחודש ספטמבר.
הזמר הצרפתי יהודי אנריקו מסיאס היה אמור להופיע בהיכל במהלך חודש מאי השנה, גם המופע שלו נדחה לסוף השנה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר