אווה ארבן. צילום: רונן אקרמן
אווה ארבן. צילום: רונן אקרמן

בואו לראות תערוכה נדירה: מאות צלמים מהעולם תיעדו ניצולי שואה

פרויקט מיוחד לציון 75 שנה לשחרור מחנה אשוויץ, יצר תערוכת צילומים של ניצולי שואה שתועדו על ידי מאות צלמים מרחבי העולם. הצילומים מוצגים במוזיאון יד מרדכי במהלך החודש הקרוב

פורסם בתאריך: 28.1.20 14:32

     

השבוע צוין 75 שנה לשחרור מחנה אשוויץ מידי הנאצים. לרגל יום הזיכרון הבינלאומי, התכנסו 250 צלמים מ24 מדינות ל"פרויקט לונקה" תערוכת צילומים של אחרוני ניצולי השואה שנותרו בחיים. התערוכה מוצגת במוזיאון השואה ביד-מרדכי בימים אלה ותימשך בחודש הקרוב.

ג'וזף ואידה פל. צילום: לורי אדמס-פיק

ג'וזף ואידה פל. צילום: לורי אדמס-פיק

במשך שנה 250 צלמים מהמקצועיים והמובילים בעולם מ-24 מדינות, תרמו מזמנם לתיעוד של ניצולי השואה החיים כיום. כל אחד מהצלמים צילם ניצול שואה בהקשר ייחודי המבטא אמירה על חייהם. ב27.1 יום השואה הבינלאומי יוצגו תוצריהם של הצלמים לראשונה בישראל בתערוכה במוזיאון יד-מרדכי.

גבריאלה גרה. צילום: נדב נוי האוס

גבריאלה גרה. צילום: נדב נוי האוס

התערוכה היא מחווה לד"ר אלנורה נס שחיה בין השנים 1926 ל-2018 וכונתה לונקה, שהיא אמה של אוצרת התערוכה רינה קסטלנובו. לונקה ששרדה חמישה מחנות ריכוז נאצים, עלתה לארץ והקימה משפחה מייצגת את כוחם של ניצולי השואה לחיות. הפרויקט הוא מחווה מצולמת לניצולי השואה האחרונים שחיים איתנו כיום.

פרופסור שאול פאול לדני. צילום: צפריר אביוב

פרופסור שאול פאול לדני. צילום: צפריר אביוב

מוזיאון "משואה לתקומה" בקיבוץ יד מרדכי, נפתח בשנת 1968. הקיבוץ נושא את שמו של מפקד מרד גטו ורשה – מרדכי אנילביץ'. המוזיאון עוסק בשני האירועים המכריעים ביותר בתולדות העם היהודי בזמן החדש: השואה והתקומה. במוזיאון מסופר הסיפור של העולם היהודי בארץ ובגולה מראשית המאה העשרים דרך ימי-השואה ועד הקמת מדינת ישראל בחלק המוקדש לשואה מושם דגש על יהדות ורשה ועל סיפור חייו של מרדכי אנילביץ'. החלק של התקומה עוסק במלחמת העצמאות ביד מרדכי ובאזור הדרום וכן בהתיישבות בנגב.

התערוכה מוצגת כאמור במוזיאון יד מרדכי, בימים א', ג', ו' בין השעות 10:00 עד 14:00

לאתר התערוכה: https://www.thelonkaproject.com/

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר