היכל התרבות באשקלון
היכל התרבות באשקלון

למעלה מ-100 אלף איש נהנו השנה ממופעים בהיכל התרבות

עם פתיחת עונת המנויים חושף היכל התרבות נתונים חדשים וממשיך לשבור שיאים גם במספר המנויים וגם במספר המשתתפים במופעים, כאשר השנה נחצה רף ה-100 אלף איש שהגיעו ליהנות מאירועי התרבות המתקיימים בהיכל. "זאת הבעת אמון חסרת תקדים של הציבור האשקלוני בהיכל התרבות", אמרה גלית כהן, מנהלת ההיכל

פורסם בתאריך: 25.11.19 15:48

     

סבב ההסלמה האחרון העיב מעט על פתיחת עונת המנויים של היכל התרבות בשבוע שעבר. ההצגה "מקווה" בכיכובה של כלת פרס ישראל ליא קניג נבחרה לפתוח את העונה, אך המצב הביטחוני הביא לביטולן של שלוש העלאות של ההצגה מתוך החמש שתוכננו. למרות זאת, במוצאי השבת הועלתה ההצגה לעיני כ-800 משתתפים, ובסופן בירכה קניג את הקהל, והוא גמל לה בתשואות רבות, תוך כדי שהיא מייחלת לשקט שיחזור לשרור באזורנו.

אף שהשנה לא נגמרה, בהיכל התרבות כבר מביעים שביעות רצון ממספר המשתתפים באירועים מאחר שהשנה נחצה רף 100 אלף המשתתפים בשנת 2019, כאשר נותרו עוד חודש וחצי לסוף השנה. גם פתיחת עונת המנויים 2020/19 הביאה איתה בשורה עם כ-6,500 מנויים, מה שמהווה זינוק של יותר מ-10% במספר המנויים בשנה שעברה. "זאת הבעת אמון חסרת תקדים של הציבור האשקלוני בהיכל התרבות", אמרה גלית כהן, מנהלת היכל התרבות, "הציבור האשקלוני הוא ציבור שוחר תרבות, שהצביע ברגליים והגיע ליהנות מכל התכנים שיש להיכל להציע, ואני בטוחה שבשנת 2020 נשבור גם את השיא הזה".

רבות נשים… האולם מלא מפה לפה. צילום: תומר שונם הלוי

אחד החידושים שיזם ההיכל השנה היה מינוי סטנדאפ, שהביא אמנים כמו אדיר מילר, שלומי קוריאט ושלישיית מה קשור. "השנה פתחנו מינוי סטנדאפ חדש, שבו פנינו לקבל יעד צעיר יותר שלא היה קיים בהיכל. במנוי מקבלים חמש הצגות סטנדאפ, והערך המוסף מבחינתי הוא הצגת תיאטרון לבחירה, וזאת כדי לחשוף אותם לתיאטרון", הוסיפה כהן.

שלומי קוריאט

שלומי קוריאט. צילום: יח"צ

מלבד מינוי סטנדאפ, ישנם גם המינויים שקיימים כבר לא מעט שנים: מינוי לסדרת התיאטרון, מינויי ילדים, מינוי גשר ומינוי קלאסי.

סדרת התיאטרון תארח העונה את מיטב ההצגות והמחזות העכשוויים, כגון:

  • "השיבה" – בכיכובם של נטע גרטי, שמואל וילוז’ני, אודיה קורן ועוד. ההצגה מספרת את סיפורה של נועה, בת קיבוץ שהצטרפה לכת ונעלמה, עד שהמשטרה עצרה את מנהיג הכת, ונועה חוזרת לקיבוץ ונאלצת להתמודד עם השדים שבעברה.
  • "זרים מושלמים" – בכיכובם של נתי רביץ, ריקי בליך, תומר שרון ועוד. סיפורם של כמה חברים ותיקים שנפגשים לארוחת ערב ומחליטים שהמכשירים הסלולריים שלהם יהיו על השולחן, כאשר כל הודעה או שיחה תהיה גלויה לכולם, ומשם העניינים רק מסתבכים.
  • "גבעת חלפון אינה עונה" – קומדיה המבוססת על סרט הפולחן הסאטירי ומתרחשת בשנת 2018. כאשר במסגרת עבודת שורשים לבית הספר נכדם של סרג’יו קונסטנזה ושפרה חסון מבקש לדעת מה קרה אי אז בגבעת חלפון, מה שורשי הריב הגדול עם דוד ג’ינג’י ומדוע המשפחות אינן מדברות שנים.
  • "זה אני" – מחזמר המבוסס על שיריו של הזמר אייל גולן. המחזמר מספר את סיפורה של אדריאנה, בת זקונים במשפחה ירושלמית של חוזרים בתשובה, שחולמת להיות זמרת ומתמודדת עם דילמה: הבחירה בין ערכי המשפחה לבין הגשמה עצמית.

המנויים במינוי הילדים זוכים לצפות בהצגות איכותיות ובהפקת חנוכה במסגרת המנוי של ההצגות, כגון "שלמה המלך ומלכת שבא" בהשתתפות רינת גבאי, גיא זוארץ; וכן "אלאדין", "עלי באבא" ועוד.

עברי לידר. צילום: עומר קידר

עברי לידר. צילום: עומר קידר

גם בתחום המופעים דאג היכל התרבות להביא אמנים מהשורה הראשונה, בהם: אמיר דדון מארח את ישי ריבו, עברי לידר, עידן עמדי, קרן פלס מארחת את רון בוכניק ועוד.

ישי ריבו. צילום: משה ביטון

בנוסף, התזמורת האנדלוסית, שנקראת כיום "תזמורת מזרח ומערב", העתיקה את פעילותה להיכל התרבות, והשנה יתקיימו שלושה מופעים של התזמורת בהיכל התרבות.

"כל צוות העובדים בהיכל התרבות עמל רבות בחודשים האחרונים כדי להביא את ההצגות הטובות ביותר והאמנים המבוקשים עבור תושבי אשקלון והסביבה", אמרה כהן, "אני מזמינה את כולם לבוא וליהנות מכל הטוב שמציע ההיכל. יש תרבות באשקלון".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר