דגם גטו ורשה במוזיאון יד מרדכי. צילום: תיירות יד מרדכי

למרות "חוק השואה" הפולני: מחר יתקיים טקס יום השואה עם מוזיאון פולין

ימים ספורים לאחר חקיקת "חוק השואה" בפולין יציינו במוזיאון קיבוץ יד מרדכי את יום השואה הבינלאומי יחד עם המכון הפולני

פורסם בתאריך: 30.1.18 14:14

     
על רקע הסערה סביב החוק הפולני והתבטאות ראש ממשלת פולין בדבר חסידי אומות עולם פולנים, הודיעה הנהלת מוזיאון יד מרדכי לשואה ולתקומה כי האירוע המשותף יחד עם המכון הפולני שנקבע ליום  ד' יתקיים כרגיל. האירוע יתקיים במסגרת יום השואה הבינלאומי בקיבוץ יד מרדכי, בשיתוף המכון הפולני ובנושא חסידי אומות עולם פולניים.

קלרה יאקל

בתוכנית: "צדיקים נשכחים- חסידי אומות העולם בפולין", הרצאתה של קלרה יאקל, מנהלת התכנית להנצחת חסידי אומות העולם במוזיאון "פולין"- המוזיאון לתולדות יהודי פולין בוורשה. הגברת יאקל הגיעה במיוחד מפולין וההרצאה תעסוק בפרויקט הרשת. פרויקט המנוהל על ידי מוזיאון פולין להיסטוריה של יהודי פולין הפועל בוורשה משנת 2007. מטרת הפרויקט היא לתעד סיפורי הצלה ולהעבירם לציבור, יאקל תספר סיפורים מתוך החומרים שהמוזיאון אוסף ואיך משיגים אותם.

בנוסף, תציג את פעולותיו העדכניות ביותר, כגון ציון 75 שנה להקמת "ארגון הז'יגוטה" לסיוע יהודים ו"שנת אירנה סנדלר". ההרצאה תתקיים בשפה האנגלית והכניסה תהיה חופשית (בתיאום מראש). בנוסף, לאחר מכן תתקיים חשיפת תצוגה חדשה במוזיאון המספרת את סיפורו של קולנל ולאדיסלאב קובלסקי, חסיד אומות העולם הקבור ביד מרדכי, במלאות ארבעים ושבע שנים לפטירתו בנוכחות בני משפחתו.

דגם גטו ורשה במוזיאון יד מרדכי. צילום: תיירות יד מרדכי

תמר הרצברג, מנהלת מחלקת החינוך במוזאון השואה והתקומה ביד מרדכי, התייחסה היום להחלטה לציין את חסידי אומות העולם ואמרה: "העובדה שבקיבוץ קבור חסיד אומות עולם שסיכן את נפשו כדי להציל 50 יהודים הובילה אותנו להחלטה לקיים אירוע שנתי לזכרו, כדי להוקיר תודה על מעשיו וגם כדי לחזק ערכים שאנחנו מאמינים בהם כמוסד תרבותי חינוכי. העיסוק בחסידי אומות עולם מזכיר לכולנו שגם במצבים הכי קשים, לאנשים יש אפשרות לבחור באנושיות באכפתיות ובסולידריות, ואם יש לנו אפשרות, הרי שיש לנו גם חובה לעשות כך".

 

יום ד' 31.1.18 ט"ו בשבט תשע"ח 17:30- 19:30 במוזיאון יד מרדכי

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר