פעילי מטה רשימת צעירי אשקלון בפתח אחד מאתרי הקלפיות
פעילי מטה רשימת צעירי אשקלון בפתח אחד מאתרי הקלפיות

"הייתי הפתעת הבחירות בזה שלא נבחרתי": שנה לבחירות | פרויקט מיוחד

עם פרסום תוצאות הבחירות לפני שנה התברר שעשר רשימות נותרו מחוץ למועצה ולקחו איתן כ-10,000 קולות. חזרנו אל האנשים שפניהם עיטרו את מרפסות הבתים ושלטי החוצות כדי לשמוע מה הם היו עושים שונה ומה הם חושבים על תפקוד ראש העירייה והמועצה

פורסם בתאריך: 1.11.19 12:24

     

"הפיצול פגע בנו"

ראש הרשימה: גבריאל טיגבו
שם הרשימה: גב לתושב
מספר הקולות: 1,230

היכן אתה חושב שטעית?
"המסקנה היחידה היא שהפיצול בין שתי הסיעות הוא שפגע בנו. הרשימה השנייה נפסלה בסופו של דבר מההתמודדות, ועדיין הם לא השכילו לאחד כוחות ולתמוך בנו. מעבר לזה, מספר ימים לפני הבחירות נהרסה על ידי העירייה הגינה הקהילתית של בני העדה, שהייתה בשכונת גן הוורדים. אנחנו יודעים בדיוק מה קרה שם, ונעשו דברים מתחת לפני השטח כדי להזיק. לא היה לנו מספיק זמן לצאת בהסברים. זה היה עוד מהלך שפגע באמון של בני הקהילה בנו, הקש ששבר את גב הגמל. יחד עם זאת, ההישג לכשעצמו הוא מדהים. התמודדנו כסיעה חדשה ולא מוכרת והבאנו הרבה קולות. אז אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה".

סיעת גב לתושב

במה אתה עוסק בימים אלה?
"אני מתעסק בתחום הנדל"ן ובעל משרד תיווך כבר חמש שנים".

מה דעתך על תפקוד ראש העירייה והמועצה?
"הבחירות אמנם מאחורינו, אבל עברה בסך הכול שנה. מה גם שלקח קצת זמן עד שכולם הושבעו והתחילו לעבוד, אז בפועל זה אפילו פחות משנה. כשרוצים להטמיע מדיניות זה לוקח זמן, לפעמים אפילו חמש שנים זה עדיין לא מספיק. שינוי לוקח זמן. בינתיים אני מתרשם מאוד מתפקודו של ראש העיר וחושב שהוא מצוין וכך גם חברי המועצה".

גבריאל טיגבו

האם אתה מתכוון להתמודד שוב בבחירות הבאות?
"אני רק התחלתי את הדרך, אז נראה מה יהיה וכשנגיע לגשר נחצה אותו. מוניתי ליועץ ראש העיר לענייני אתיופים, אז אני עושה הרבה עבודה בשטח. באתי לשרת את הציבור, זה בוער בי, ואני מקווה שהציבור בסופו של דבר ייתן בי את האמון".


"כולם היו בטוחים שאני בפנים"

ראש הרשימה: יורם שפר
שם הרשימה: תכלית עכשיו
מספר הקולות: 1,778

היכן אתה חושב שטעית?
"יכול להיות שלא העצמתי מספיק את נושא איכות הסביבה בקמפיין שלי. היה לי קמפיין כולל, כי הייתי גם הממונה על ההנדסה בעירייה. אני יודע שהעיר כמהה לאיכות סביבה. בכל העולם מדברים היום על משבר האקלים, וזה הולך להיות הנושא שיעסקו בו ב-15 השנים הקרובות. אשקלון כעיר מתפתחת חייבת לעסוק בו ולהציב את העיר על המפה הזאת, כי זה נושא מאוד אקוטי. אני חושב שהייתי הפתעת הבחירות בזה שלא נבחרתי, כולם היו בטוחים שאני בפנים, ואולי גם בגלל זה הקולות שלי הלכו למקומות אחרים. אבל אלה החיים הפוליטיים וצריך להשלים עם זה".

הנבחרות של תכלית עכשיו. "אוהבים את התושבים". צילום: יח"צ

במה אתה עוסק בימים אלה?
"אני יועץ סביבתי ומלווה פרויקטים באופן עצמאי".

מה דעתך על תפקוד ראש העירייה והמועצה?
"אני חושב ששנה זה עדיין פרק זמן שבו קשה לדעת. אני יודע שהקדנציה הקודמת הייתה לא קלה, ולכן זה לוקח זמן. אני יודע להגיד שחסר לי חזון ולדעת לאן העיר הולכת בכל התחומים, תעסוקה, ספורט, תיירות, חינוך ועוד. הכול מתחיל מחזון עם מספר רגליים מוצקות ומשם בונים תכניות אסטרטגיות רב-שנתיות. ככה עובדים נכון, ואת זה עדיין לא ראיתי. אני מקווה לראות את זה, לא רק כחבר מועצה לשעבר, אלא כתושב שרוצה לדעת לאן העיר שלו הולכת. אני הכנסתי את נושא איכות הסביבה לחזון הזה והנושא הזה, שלא היה מוטמע בכלל, הפך למהות. עשיתי, הובלתי, טסתי לתערוכות בחו"ל, הצגתי באו"ם והעמקתי בנושא, ואני חושב ששמתי את אשקלון במקום מאוד בולט. עשיתי הכול כדי לממש את האג’נדה שאיתה באתי. איכות הסביבה זה חיידק אצלי, זה מפעל חיים שאני לא יכול לשים בצד. אני עדיין חי, נושם ובועט איכות סביבה".

יורם שפר

יורם שפר

האם אתה מתכוון להתמודד שוב בבחירות הבאות?
"אני מניח שרק עוד שנה או שנה וחצי כל מי שחושב שהוא רוצה להתמודד כנראה יתחיל לפעול בשטח. אני בוחן צעדים כרגע ועדיין לא החלטתי, אבל גם לא סגרתי את הדלת".


"הכרזתי מאוחר"

ראש הרשימה: ברק חדריאן
שם הרשימה: יוזמה
מספר הקולות: 641

היכן אתה חושב שטעית?
"הודעתי על ההתמודדות שלי בזמן קצר יחסית מהבחירות. כמו כן, קהל המצביעים מוגבל, ובסופו של דבר הקולות התפצלו ורשימות טובות נשארו בחוץ. המאבק על הרשות היווה נקודה מרכזית אצל הציבור ולא הביא להתמקדות במועצה, דבר שלא נלקח בחשבון עד כמה היבט זה היה מכריע".

הופכים תכניות למציאות. קמפיין החוצות של חדריאן ורשימת יוזמה. צילום: אלירם משה

הופכים תכניות למציאות. קמפיין החוצות של חדריאן ורשימת יוזמה. צילום: אלירם משה

במה אתה עוסק בימים אלה?
"בימים אלו אני עוסק בייעוץ תקשורת לרשויות מקומיות וראשי ערים, בעיקר באזור הדרום, בדגש על דוברות, ניהול דיגיטל ואסטרטגיה".

מה דעתך על תפקוד ראש העירייה והמועצה?
"יש המון פוטנציאל לעיר, ולכן היה חשוב לי להציע דרך אחרת. שנה לבחירות זה לא מדד וצריך לתת לזמן ולפעולות לחלחל מטה. ממתין לראות את העיר מתקדמת כמה צעדים קדימה בכל הנוגע לתחבורה הציבורית ונושא התחנה המרכזית. רוצה לפרגן לחבר המועצה איתי סהר על עבודתו – אדם שבא לעבוד ואני מעריך את העשייה והמעורבות שמגלה".

צו השעה. חדריאן בתחנה המרכזית. צילום: יח"צ

חדריאן בתחנה המרכזית. צילום: יח"צ

האם אתה מתכוון להתמודד שוב בבחירות הבאות?
"העיר חשובה לי, ואני כאן כדי להישאר. משתדל להעלות מעת לעת נושאים הקרובים ללבי לתודעה הציבורית. אם אחליט להתמודד שוב, אקח החלטה בזמן המתאים בהתאם למכלול השיקולים. יש עוד זמן וחזון למועד".


"זאת תוצאה של ביורוקרטיה"

ראש הרשימה: משה מזור
שם הרשימה: מזור לאשקלון
מספר הקולות: 230

היכן אתה חושב שטעית?
"לא טעיתי, זאת תוצאה של ביורוקרטיה שהשאירה לי רק 12 ימים לקמפיין. אי אפשר להפיץ מסר ולהגיע למספיק אנשים בזמן קצר כל כך. מה שקיבלנו הוא מבורך. אגב, בדיעבד התברר שרוב הקולות שלי הלכו לתומר גלאם. שמעתי בבירור מגורמים יודעי דבר שהקולות האלה הם שהכריעו את הבחירות. כלומר, אנשים שלי הלכו להצביע תומר גלאם. אז למרות שהתמודדתי בדקה ה-90, הרשימה שלי היא שהביאה למהפך. כך שהמטרה הושגה".

המועמדים של מזור למועצת העיר. צילום: מטה מזור לאשקלון

המועמדים של מזור למועצת העיר. צילום: מטה מזור לאשקלון

במה אתה עוסק בימים אלה?
"כבר 11 שנה שאני סוכן ביטוח וכמובן חבר מרכז הליכוד".

מה דעתך על תפקוד ראש העירייה והמועצה?
"בשל העובדה שהתמודדתי למועצה אני בוחר שלא להתייחס לעניין תפקודה של מועצת העיר. לגבי ראש העיר, אני יכול להגיד שרואים שהוא עושה לילות כימים כדי שאשקלון תצליח. יש לנו ראש עיר שעובד ורואים את זה. הוא נכנס לפינות שלא נגעו בהן 40 שנה ומאיר את הנקודות האפלות והשחורות האלה. תומר גלאם מגיע מהשכונות ונוגע בהן, הוא נוגע גם באנשים ובצרכים של התושבים. יש לנו עיר מתפתחת וראש עיר שעושה מאמצים מקסימליים, ואנחנו נראה את התוצאות. אנחנו מדברים בסך הכול על שנה, ובינתיים הוא מוכיח את עצמו. לגבי חברי המועצה, אני מציע שיתמקדו במעשים ופחות בדיבורים, שיגיעו בידיים נקיות ויעשו נטו לטובת הציבור".

משה מזור. צילום: אורי קריספין

משה מזור. צילום: אורי קריספין

האם אתה מתכוון להתמודד שוב בבחירות הבאות?
"עוד חזון למועד. אני לא נביא ולא בן נביא, תלוי מה יהיה המצב. העיקר שנהיה בריאים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"לא היה לנו תקציב"

ראש הרשימה: שבתאי שאל
שם הרשימה: יד ביד
מספר הקולות: 1,027

היכן אתה חושב שטעית?
"לא טעינו, אבל היה לנו היעדר תקציב. התנהלנו עם אפס, רק עם מה שהיה לנו בכיס, וזה היה קשה. היינו תנועה חדשה, הרבה לא הכירו, ואחרים לא ידעו איך לאכול אותנו. היום אנחנו מרגישים הרבה יותר חזקים. לא הפסקנו בעשייה לרגע, אנשים מכירים אותנו יותר ומגלים הרבה מאוד התעניינות".

סיעת יד ביד

סיעת יד ביד

במה אתה עוסק בימים אלה?
"אני עובד וחברת שטראוס ומשמש גם כיו"ר ועד העובדים".

מה דעתך על תפקוד ראש העירייה והמועצה?
"אני חושב שהם עושים את המיטב שהם יכולים לעשות. לצערי, התנאים לא תמיד מאפשרים לעבוד בצורה נכונה ונקייה, אבל הם מנסים לעשות את המקסימום. אני מאוד אופטימי ומאמין שעוד יהיו ימים יפים לאשקלון".

סיעת יד אל יד: מישל גוריאלשווילי, שמואל נמסדזה, שבתאי שאל ושרה מילר

האם אתה מתכוון להתמודד שוב בבחירות הבאות?
"אנחנו כן מתכוונים להתמודד שוב. למעשה, כבר התחלנו לעבוד. אנחנו באים חכמים יותר, מנוסים יותר ויודעים בדיוק איפה היינו לא בסדר ומה צריך לשפר".


"אני לא מתאים לפוליטיקה"

ראש הרשימה: יורי זמושצ’יק
שם הרשימה: עתיד באשקלון
מספר קולות: 887

היכן אתה חושב שטעית?
"הטעות שלי הייתה לאורך כל הדרך, כי פשוט סירבתי להאמין שככה עובדת השיטה. כדי לנצח, מסתבר, צריך להתנהל בצורה שהיא לא ישרה, להבטיח הבטחות סרק, לשקר. כדי לקבל כסף למימון הבחירות אתה צריך לקדם מקורבים, גם כאלה שהם בלי ידע ובלי ניסיון ולא מבינים כלום. הם ייתנו לך הרבה כסף, אבל רק בתנאי. אני לא מוכן לתנאים הללו. אני הייתי סגן ראש עיר וחבר מועצה ותמיד חשבתי שכדי להיות נבחר ציבור אתה צריך לעמוד מאחורי ההבטחות שלך, לנהוג באחריות כלפי הבוחרים, ללכת בדרך הישר. מסתבר שאני לא מבין כלום, כנראה. בשביל להיות פוליטיקאי אני צריך לשנות את ההתנהלות שלי, לרמות ולשקר. אני לא יכול, אז כנראה שאני לא מתאים לפוליטיקה. אני לא מתלונן על השיטה ולא בוכה על ההפסד. אני הבנתי את זה וזהו. אני כן יודע שיש לי הרבה מה לתת ומה להציע לעיר, אבל אף אחד לא באמת רוצה לשמוע כי זה לא מה שחשוב".

סגן ראש העירייה לשעבר, יורי זמושצ'ק. צילום: אילן אסייג

במה אתה עוסק בימים אלה?
"אני פנסיונר וחי מקצבת זקנה".

מה דעתך על תפקוד ראש העירייה והמועצה?
"בשנה הזאת אני לא מתערב בכלל, לא קורא ולא מביע דעה. אני רואה שהעיר גדלה בקצב מסחרר, אבל התושבים לא מקבלים את מה שהם צריכים. אני מעדיף עיר קטנה, שתספק את שירותיה לתושב. מתווספות עוד שכונות ובונים עוד כבישים, אבל זו רק קוסמטיקה. משקיעים מיליונים בקוסמטיקה ולא במהות".

האם אתה מתכוון להתמודד שוב בבחירות הבאות?
"לא. אני את שלי כבר עשיתי. עזרתי באופן אישי למאות אנשים, שיום למחרת שכחו את זה. אני לא מתלונן, ככה זה בחיים. היום הבנתי את זה".


"זאת הפעם הראשונה שלי"

ראש הרשימה: דני רחמים
שם הרשימה: אשקלון שלנו
מספר הקולות: 1,346

היכן אתה חושב שטעית?
"זאת הייתה הפעם הראשונה שבה נכנסתי לזירה הזאת. כנראה שהייתי צריך לעשות דברים שאני לא אוהב לעשות. אני לא יודע אם טעיתי, אבל בהחלט הסקתי מסקנות. נכון לעכשיו זה כבר מאחוריי, ולכן אין טעם לפשט. אם תהיה פעם הבאה, אשתדל ליישם את המסקנות"

רחמים עם רועי קינן ושי דניאל

במה אתה עוסק בימים אלה?
"אני עדיין עוסק בתחום הכדורסל, מנהל את קבוצת א.ס אשקלון בכדורסל ומאמן ילדים ונוער. יש לנו אגודה טובה מאוד, שמביאה הרבה כבוד לעיר. אני מאוד אוהב את העבודה שלי, אני עושה דבר שאני מבין בו וטוב בו, ולכן גם מצליח".

מה דעתך על תפקוד ראש העירייה והמועצה?
"בינתיים לא גיבשתי דעה לכאן או לכאן. אני עדיין ממתין כדי לראות לאן הדברים מתפתחים ונותן להם את שנת 2020 כדי לגבש דעה. דבר אחד בטוח, החינוך בעיר לא מתנהל נכון ולא עלה על הפסים הנכונים. חינוך צריך להיות האינטרס העליון של העיר, ואנחנו לא נמצאים שם. נשארנו כמו לפני 50 שנה, ילד קם בבוקר, חוזר באחת וזהו. נגמרו הימים האלה וצריך שיבוא מישהו וייקח את העניין לידיים ברצינות. כרגע אנחנו בכלל לא בכיוון, והעיר הזאת עושה עוול גדול לילדים שלה".

דני רחמים ותומר גלאם. צילום: מטה גלאם

האם אתה מתכוון להתמודד שוב בבחירות הבאות?
"יש עוד הרבה זמן, וכרגע אין טעם לצאת בהצהרות. דבר אחד בטוח, אני לא מתכוון לוותר ולהתפשר על העתיד של ילדיי ונכדיי ושל כל הילדים והנוער בעיר הזאת. כרגע אני משפיע בתחום שלי, אבל זה רק אצבע בסכר. אני מקווה שדברים ישתנו וזה ייפתר, שמקבלי ההחלטות יבינו מה נכון לעשות וישכילו להוביל את החינוך למקום נכון. אם לא, אצטרך לשקול את צעדיי".

"התושבים חשבו אחרת"

ראש הרשימה: ינון ג’יבלי
שם הרשימה: הורים למען אשקלון
מספר קולות: 458

היכן אתה חושב שטעית?
"אני לא חושב שטעיתי, אני חושב שהייתה לי היכולת לתרום לעיר אשקלון, והתושבים חשבו אחרת".

ינון ג'יבלי

ינון ג'יבלי

במה אתה עוסק בימים אלה?
"היום אני עובד כנהג אוטובוס כשלוש שעות ביום, וכמו כן נבחרתי ביום שני האחרון לשמש כיו"ר ועד ההורים בביה"ס אמית מקיף ב’ ובמדעים".

מה דעתך על תפקוד ראש העירייה והמועצה?
"לטעמי, עם מכלול הלחצים שראש העיר נמצא בהם הוא מתנהל נכון. לגבי חברי המועצה, חלקם עושים יותר וחלקם פחות".

האם אתה מתכוון להתמודד שוב בבחירות הבאות?
"הנבואה לא ניתנה לחכמים. ימים יגידו".

"טעיתי שלא רצתי עצמאית"

ראש הרשימה: ישראל זיו
שם הרשימה: זיו לאשקלון
מספר הקולות: 670

היכן אתה חושב שטעית?
"השאלה הזו קשורה לתוצאה הסופית. טעיתי שלא בחרתי ללכת ברשימה עצמאית ללא ממון המפלגה, כך שיכולתי לעשות קמפיין של שישה חודשים לפחות. לצערי, אבי גבאי, יו״ר המפלגה, משך אותי עד שישה שבועות לבחירות, מתוכן להזכיר לך שלושה חגים וגם חתונה של בני יקירי. התוצאה של 700 קולות ביחס לשבוע ימים עבודה נטו זה מכובד".

ישראל זיו

ישראל זיו

במה אתה עוסק בימים אלה?
"הימים שלי מגוונים מאוד, עסוק בפוליטיקה הארצית ובמידת הצורך גם במקומית. ראש העיר תומר גלאם יודע שאני תמיד זמין לכל עזרה שיבקש. לזכותו יאמר שאין לו אגו. וכמובן, מיום פציעתו הקשה של בני היקר לפני 12 שנה לא עזבתי אותו יום אחד ואלווה אותו עד יומי האחרון. בשנים האחרונות השהיתי את עבודת הנדל"ן בגלל חוסר זמן, לאחרונה קיבלתי החלטה לחזור לנדל״ן במינון נמוך וגם כיועץ לזוגות צעירים ובחינם".

מה דעתך על תפקוד ראש העירייה והמועצה?
"תומר גלאם אדם טוב עם לב טוב. עושה כל שביכולתו לקדם את העיר ולעשות טוב לתושבים. יש שני דברים שהם בראש מעייניי שהם חשובים ביותר ואעשה ככל שניתן לקדמם בכנסת, והם מתן אזור פיתוח א’ לעיר אשקלון, שיכלול הנחה במסים ובניית ממ"דים בכל בתי האב בעיר במימון ממשלתי. אשקלון סופגת טילים מעזה כמו שדרות בדיוק, ואין סיבה שהיא לא תקבל את אלה".

האם אתה מתכוון להתמודד שוב בבחירות הבאות?
"הכול פתוח והכול אפשרי. אהבת האדם ועשיית הטוב הם האהבה שלי".


"אנחנו לא בעלי ממון"

ראש הרשימה: עו"ד אבי עייש וריקי שי
שם הרשימה: אשקלון מנצחת
מספר הקולות: 1,280

היכן את חושבת שטעית?
ריקי שי: "כל אדם שעושה מסתבר שגם טועה ועליו לעבור דרך על מנת ללמוד את השיעורים. אחד הדברים שהבנתי בהקשר של בחירות לראשות שעלייך להיות בעל ממון או להיות מחובר לאנשים בעלי ממון, שאחר כך יקבעו עבורך את סדר היום הציבורי. ברוב הפעמים בניגוד להשקפתך, אמונתך ולטיפול בתושבים. מחיר כבד על מנת להשפיע".

אבי עייש וריקי שי

אבי עייש וריקי שי

במה את עוסקת בימים אלה?
ריקי שי: "כעת אני עוסקת במספר מישורים המעניינים אותי במיוחד. בראש ובראשונה בנושא חינוך ושיטות חינוך מתקדמות, הן בארץ והן בעולם. שנית, בתחום העסקים ושיתופי פעולה בין ישראל ובעיקר הודו, שיתוף בטכנולוגיה, ידע ומסחר. נושאים שכל אחד מהצדדים יוצא נשכר מהם. שלישית, בפיתוח בהעצמת נשים ומשפחותיהן ומתן כלים להתמודדות גם במצבים ביטחוניים לא פשוטים".

מה דעתך על תפקוד ראש העירייה והמועצה?
ריקי שי: "לדעתי, תפקודו של ראש העיר לוקה בחסר היות ודרוש חזון והשקעה לטווח ארוך לעיר ולתושביה. תקווה שלא התממשה לצערי. לדעתי, ניתן להשפיע אף יותר כאשר אינך חבר מועצה על כלל ההיבטים, הן העירוניים והן הארציים. אני אכן עושה זאת גם ברמה הארצית וגם בבינלאומית".

ריקי שי

ריקי שי

האם את מתכוונת להתמודד שוב בבחירות הבאות?
ריקי שי: "איני מתכוונת להתמודד שוב בבחירות המקומיות הבאות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר