סיעת יד ביד
סיעת יד ביד

כחצי שנה לאחר הבחירות: פעילים במפלגת "יד ביד" עדיין לא קיבלו שכר

ראשי התנועה שהתמודדה למועצת העיר, מפנים אצבע לאיתמר שמעוני שלדבריהם התחייב לשלם לפעילים שלהם. שמעוני מצידו אמר כי שילם שכר למי שהתחייב

פורסם בתאריך: 21.4.19 15:40

     

כמעט חצי שנה חלפה מהבחירות לרשויות המקומית, והפעילים שעבדו עם רשימת יד ביד עדיין לא קיבלו את הכסף שהובטח להם עבור עבודתם ביום הבחירות. חודשים ארוכים שהם רודפים אחרי ראשי הרשימה שבתאי שאל ושמואל נמסדזה, אך לדבריהם הם זוכים בעיקר להתחמקויות.

בין עשרות הפעילים גם עדן מלכה, צעירה תושבת העיר בת 22, שמרגישה בעיקר מרומה. “חצי שנה אחרי בחירות ואין כסף. זה גזל, פשוט גזל. עזבי אותי, עבדו שם ילדים, בני נוער, איך אפשר לגזול מילדים?!”

לדבריה של מלכה, יום לפני הבחירות היא נפגשה עם חברת הרשימה שרה מילר, שהסבירה לה איך הולך להתנהל יום הבחירות והביאה לה חולצה ופלאיירים. “בפגישה הזאת היא גם אמרה לי שעל יום עבודה מלא, מהבוקר עד הסגירה, נקבל סכום של אלף שקלים, חצי יום זה 600 שקלים”. התנאים הללו סוכמו בעל פה, ואין בידיהם של הפעילים שום מסמך חתום המפרט את הסכומים ואת תנאי העסקתם באותו היום.

פעילי בחירות באשקלון. למצולמים אין קשר לכתבה

ביום הבחירות בשעה שבע בבוקר התייצבה מלכה, יחד עם פעילים נוספים, סמוך לאחד מבתי הספר בעיר, שבו הוצבה הקלפי. “עמדנו שם שעות, אחר כך העבירו אותנו לעתיקות. עבדנו יום שלם בשמש, בלי סככה אפילו, ולקח המון זמן עד שהביאו לנו אוכל, גם מים בקושי היו”.

“אתה גוזל מילדים”

בתום יום מפרך נאמר להם שאת הכסף הם אמורים לקבל בעשרה בחודש שלאחר הבחירות. “חיכינו וחיכינו ועד היום אנחנו מחכים. בשבילי אלף שקל זה המון כסף, אני חיילת משוחררת, וגם באותה תקופה לא עבדתי. אנחנו שואלים שאלות ומקבלים התחמקויות. ראשי המפלגה שלחו אותנו לאיתמר שמעוני, אמרו שהוא הכתובת, והוא זה שאמור לשלם. הסברתי לכולם שיש לי אימא חולה, אני צריכה את הכסף הזה לתרופות שלה, אפילו לא בשביל עצמי. זה הגיע למצב שהחודש כבר התפוצצתי על כולם. ראשי המפלגה מתנערים, שרה בכלל נעלמה כבר בהתחלה והכחישה, אבל אני לא סנילית ולא מטומטמת, יש לנו את זה גם כתוב בהודעות. נקרעתי משבע בבוקר ועד עשר בלילה, 15 שעות, ביום בחירות, ובסוף הם אומרים לי שמגיע לי 350 שקל?! הודעתי להם שאני מתכוונת לתבוע. אין לי כסף לעורכי דין, אבל זה עובר כל גבול אפשרי, ואני רוצה שייעשה פה צדק. אתה גוזל מילדים, איפה הכבוד שלך?! יש לך ילדים בבית”.

שילת גבאי, תלמידת תיכון בת 18.5, גם היא הייתה אחת הפעילות. גם לה הובטח סכום של אלף שקלים עבור עבודה של יום שלם. “עבדתי משבע בבוקר ועד עשר בלילה, בלי אוכל ובלי מים, נשברו לנו הרגליים. עבדנו בשביל הכסף הזה קשה, אף אחד לא בא לעבוד בחינם”, היא אומרת.

לדבריה, פעילים רבים כבר התייאשו, כי הבינו שאין ביכולתם לעשות דבר כדי לקבל את הכסף עבורו. היא עצמה התנהלה מול ראשי המפלגה, “אנחנו מחכים חצי שנה לכסף שלנו”, היא מוסיפה. “מדובר פה בנערים צעירים. מאיפה נביא כסף לעורכי דין ובתי משפט?! זו התנהלות מאוד מאכזבת”.

תגובה: “אנחנו לא צד בעניין של התשלום”

יו”ר מפלגת יד ביד שבתאי שאל אומר שהכתובת לתשלום היא איתמר שמעוני. “עשינו הסכם עם איתמר שמעוני, ובגלל שלא היה לנו תקציב, הוא לקח על עצמו את התשלום לפעילים”, מסביר שאל “אנחנו רק העברנו הדרכה לפעילים, ואנחנו לא צד בעניין של התשלום, ואני לא יודע מאיפה הסכומים המדוברים. לא נטשנו אף אחד, לא עזבנו ולא התנערנו. אנחנו הקמנו קבוצה עם הפעילים, אנחנו שם ועונים על כל השאלות. להבנתי, יש כבר כאלה שהתחילו לשלם להם, ואיתמר התחייב שבפעימה הבאה של הכסף שיקבל הוא ישלים את הכסף. אנחנו לא נגדם. ההפך, אנחנו בעדם ופועלים מול איתמר על בסיס יומיומי כדי לקדם את זה. גם איתמר לא מתנער, פשוט הוא נקלע למצב כלכלי לא קל, אבל הוא רוצה לשלם. כואב לי על הילדים האלה, אני מסתכל עליהם כמו על הילדים שלי. אנחנו נהיה עם כולם עד שיקבלו את השכר שלהם”.

הולכים ביחד. שלט משותף של שמעוני ויד ביד. צילום: אלירם משה


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




גם שרה מילר, חברת המפלגה, מסרה בתגובה: “התבקשתי לגייס פעילים ליום הבחירות שעבדו בסוכה של איתמר. קיבלו הזמנה מהמטה של איתמר וחתמו על חוזים שקיבלו מאיתמר. לרגע לא התנערתי מאף אחד, יש לכולם את הנייד שלי, וכשהם מדברים איתי, אני מפנה אותם לשמואל, שבתאי ומישל מאחר שכל הדברים שקשורים לשכר ושכירות מנוהל על ידם מול איתמר”.

איתמר שמעוני אומר כי הוא לא חתם ולא התחייב לשלם לפעילים של יד ביד ומסביר כי היו מספר מצומצם של עובדי סוכה מטעם יד ביד שהגיעו להדרכות שלו וחתמו על חוזה ועבדו גם עבור מפלגתו, והוא מחויב רק כלפיהם, ולכן שילם רק להם, “מתוך מאות הפעילים שלי שכבר קיבלו שכר היו שבעה פעילים של יד ביד שהגיעו להדרכה וחתמו על חוזה וקיבלו שכר. מה שהבטחתי קיימתי, ומי שחתם קיבל שכר”, מסר שמעוני.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר