איתי סהר

הסהר העולה: איתי סהר כבר מתכונן לריצה הבאה לראשות

מלבד שני המועמדים שכולם התעסקו בהם, היו כמובן עוד שלושה מועמדים: איתי סהר, משה אטיאס ואבי עייש. ההפתעה באה מכיוונו של סהר שעקף את שני הוותיקים

פורסם בתאריך: 2.11.18 11:22

     

עיני כולם היו נשואות אל שני המועמדים שגרפו את מרב קולות הבוחרים, אבל מיני-דרמה התחוללה בקרב השלישייה שהשתרכה מאחור. איתי סהר, המועמד עם הקמפיין הסולידי ביותר, הצליח לעקוף את שני הוותיקים יותר – אבי עייש ומשה אטיאס.

סהר גרף 4,323 קולות שהם 7.22% מקולות הבוחרים והתמקם במקום השלישי אחרי גלאם ושמעוני. למועצת העיר הצביעו לו 2,964 קולות (לפני קולות החיילים) והוא אף הצליח, בעזרת קולות החיילים, לתפוס שני מושבים מסביב לשולחן המועצה. “הדרך לפעם הבאה התחילה הבוקר”, הוא כתב בדף הפייסבוק שלו.

כלומר, איתי סהר, אתה כבר מתכנן להתמודד שוב?
“עם כל הזהירות שמתבקשת כי יש עוד חמש שנים והכול יכול לקרות, אין סיבה שלא. זכינו לקבל את האמון של הציבור, ויש עוד דרך לעשות, אבל אני אעשה אותה כמיטב יכולתי. נכבד את הציבור ונשרת אותו ונעשה כל מה שאשקלון צריכה גם בעתיד”.

הוא מציין כי המקום השלישי דווקא לא הפתיע אותו, “כפי שלא עסקנו בניחושים בהתחלה, אנחנו לא עוסקים בהפתעות בדיעבד. זה היקף האמון שקיבלנו, ומכאן אנחנו ממשיכים, בלי להתעכב על הפתעות ועניינים מסביב. מי שרוצה לגזור מכאן ניתוחים כאלה ואחרים – יכול”.

איתי סהר ושוש בשירי בקלפי הבחירות. צילום: שירה טרייטל

איזה חבר מועצה יהיה איתי סהר?
“הלכנו כל הדרך עם תכנית עבודה שכוללת ערכים, יעדים ומדדים. כל הדברים הללו לא בראש שלנו ולא יושבים על הלפ-טופ, הכול מתחיל לצאת לדרך ממש עכשיו וזה ישתקף בעשייה הציבורית שלי. מעבר לזה, עיריית אשקלון, כמו כל ארגון, תלויה בהנהגה שתוביל אותה. אני מקווה שהדברים יהיו לטובת העיר והתושבים. בסופו של דבר, העבודה של כולנו היא ליצור שביעות רצון בקרב התושבים, כך אפעל ואני מקווה שכך יהיה”.

אתה כבר יודע למי את מתכוון לחבור?
“הצהרתי בעבר שמבחינתי כתב אישום וחוסר יציבות ארגונית זה פער שאי אפשר לגשר עליו, ואני עומד מאחורי זה. כרגע אנחנו בשלב מתוח ומורט עצבים. מעבר לזה, נגיע קודם כול לישיבת המועצה הראשונה, נראה ונשמע איך ההנהגה העירונית הבאה רואה את הדברים ונחליט החלטות בהתאם”.

איתי סהר מצביע בקלפי הסמוכה לביתו. צילום" סופי חוטובלי פנחס

איתי סהר מצביע בקלפי הסמוכה לביתו. צילום" סופי חוטובלי פנחס


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




זה הניסיון הראשון שלך בפוליטיקה, איך התרשמת עד כה?
“במערכת הבחירות עצמה לא ראיתי שום דבר גדול שהפתיע אותי או זיעזע. עבדנו עם צוות כל כך טוב ומקצועי ועם אנשים מסורים, שבאמת הכול היה מחושב ונלקח בחשבון. התמודדנו נכון עם נתונים ועם השטח. אני חושב שההישג מצביע על כך שבאמת עשינו את הדברים נכון”.

אילו תגובות אתה מקבל?
“גם אני וגם חברי המטה שליוו אותי לאורך כל הדרך מקבלים תגובות פשוט היסטריות. כמו שציינת, חלק מהציבור אכן מופתע מההישג, ואני לא מפסיק לקבל תגובות מפרגנות ומופתעות. הציפייה של האנשים, כפי שאני מבין אותה, היא לראות את ההתמודדות הזאת קורית שוב. מה שקרה השבוע נתן לאלפי אנשים את החותמת לכך שהכול אפשרי”.

אטיאס במקום הרביעי

משה אטיאס, מי שכיהן בקדנציה האחרונה כמשנה לראש העירייה, הפתיע את כולם כאשר החליט להתמודד לראשות העירייה.

המועמד משה אטיאס בקלפי הבחירות 2018

המועמד משה אטיאס בקלפי הבחירות 2018

אבל ההפתעה הגדולה באמת התגלתה כאשר התבררו התוצאות, שלפיהן אטיאס, שנחשב פופולרי, השתחל למקום הרביעי בלבד. הוא גרף 3,895 קולות שהם 6.41% מקולות המצביעים. אפילו פחות ממספר הקולות שגרף למועצה והכניסו לו שני מנדטים – 4,949 קולות.

עייש: חש תחושת הקלה

אבי עייש, מי שמנסה את מזלו עוד משנת 2003 להתברג לתפקיד ראש העירייה, הופתע לבטח ביום שלישי בלילה.

למרות הקמפיין המסיבי שלו ולמרות החבירה של המועמדת ריקי שי, הוא הגיע למקום האחרון ברשימת המועמדים עם 3,779 קולות בלבד שהם 6.22% מקולות הבוחרים.

אבי עייש, ריקי שי והפעילים. מקום אחרון ומאכזב. צילום: מטה אבי עייש

אבי עייש, ריקי שי והפעילים. מקום אחרון ומאכזב. צילום: מטה אבי עייש

“אני מברך את הזוכים, כל אחד במסגרת זכייתו”, אמר עייש על התוצאות. “שלחתי הודעת ברכה אישית ספציפית לתומר גלאם. אני מודה לכל אלה שנתנו בי אמון ובפרט לכל צוות הפעילים שלנו, שלא כלל אפילו שכיר אחד. צבא מתנדבים איכותי מהמעלה הראשונה, שהיה נאמן והקפיד על התנהלות ערכית וחוקית ללא פשרות. אין לי דרך כעת לנתח ולהבין סיבת התוצאות, כי יידרש לזה עוד זמן. אבל אפשר לומר כבר שמסתבר שכסף קטן לא יוכל לנצח כסף גדול לעולם. ניסיתי להנציח נוסחה כזאת, בה הערכיות גוברת על האינטרסים, אולם, ככל הנראה אין מציאות כזאת. אני אוהב את אשקלון, חלמתי להביא אותה למקום אחר, להוביל אותה בסטייל אחר, וצר לי שזה פשוט לא במסגרת תכניתו של האל. ימים יגידו, הטובה לנו זאת או הרעה לנו. מנגד, אני אישית מברך על הרעה, כשם שאני מברך על הטובה. אחרי הכול אני מרוויח תמיד, כי התפקיד המיוחל אינו בהכרח בגדר מלכות, כי אם עבדות, בשדה מוקשים רחב. מאחל הצלחה לנבחרים ומאחל רק טוב לאשקלון ולתושביה”.

עייש עם בוחרות בפתח הקלפי. צילום: מטה עייש

איך התחושה האישית להיות במקום האחרון והמפתיע?
“תוצאה הזויה לכל הדעות. אין לי ממש הסבר לכך. בהחלט מפתיע ובטוחני את כולם. אך עם עובדות לא ניתן להתווכח, וכמו שאמרתי, נפלאות דרכי האל. בכל מקרה, ברור לי שזה בהחלט לטובה. מי יודע אם זה לטובת הזוכים, רק בהמשך נדע. מבחינתי, אני חופשי, חש בתחושת הקלה, כי רציתי להציע את חיי לתושבים, והם בעצם שחררו אותי להקדיש אותם לעצמי. ואי אפשר לייחס לכך שלילה. מבחינתי, אינני מאוכזב כי עשיתי כל מה שניתן במסגרת מגבלת המשאבים החוקיים. אינני מצטער על דבר, בפרט שניהלתי קמפיין נקי”.

תתמודד שוב בעתיד?
“אני לא עד כדי כך צעיר”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר