יועצי התקשורת
יועצי התקשורת

מיוחד לבחירות | הכירו את המושכים בחוטי הקמפיינים הפוליטיים

הם לוחשים באוזני המועמדים, מכתיבים מסרים ומייצרים ספינים אבל תמיד נשארים מאחורי הקלעים. רגע לפני שהם נעלמים הכירו את האנשים המושכים בחוטי הקמפיינים שהסעירו את העיר בחודשים האחרונים

פורסם בתאריך: 29.10.18 17:09

     

תומר זכריה
עבור תומר גלאם

שם המשרד: תומר זכריה TZP
תפקיד: מנהל קמפיין
כמה זמן בתחום?
“25 שנה”.
איך נכנסת לתחום?
“למדתי תקשורת באוניברסיטת תל אביב. הייתי יועץ של ארגון הקיבוצים הארצי ומשם הקמתי משרד פרסום בשותפות עם קיבוץ בית ניר. כעבור מספר שנים דרכינו התפצלו, ובשנת 2006 פתחתי משרד לבד”.

תומר זכריה

תומר זכריה

תספר על מועמדים וקמפיינים קודמים?
“בבחירות 2008 ו-2013 עבדתי עם מפלגת הליכוד הארצית כחלק מקבוצת היועצים. בשנת 2008 גם ניהלתי את הקמפיין של בני וקנין, קמפיין שהסתיים בהצלחה. במקביל גם ניהלתי את הקמפיין של הליכוד בראשות שבתאי צור. בשנת 2013 עבדנו עם כמה מפלגות: מפלגת 'אחדות בתכלית', שזכתה בשלושה מנדטים, הליכוד בראשות שבתאי צור, שזכתה במנדט, ועם 'הכוח לגמלאים', שהכניסה גם כן מנדט אחד למועצה”.

מה הקו האדום שלך?
“מבחינה מקצועית, הקו האדום הוא הפסד בבחירות”.

איך אתם מסכם את הקמפיין?
“אני חושב שהקמפיין שנעשה עד היום הצליח להרים את המועמד בעשרות אחוזים ולמתג אותו נכון. זה אחד הקמפיינים שלקחנו מועמד, ועם עבודה מצוינת שהוא עשה מצד אחד ועם מיתוג נכון מצד שני הוא הפך למועמד מוביל שזינק מעל כולם”.

לאיזה קמפיין מתחרה היית מפרגן?
“אני חושב שהקמפיין שכן היה טוב, למרות שהמועמד הוא ראוי אבל לא נחשף ציבורית מספיק, זה הקמפיין של איתי סהר שהוא נקי ועובד נכון. אני חושב שהמועמד צריך לעשות עוד הרבה בתחום הציבורי כדי להנהיג עירייה שהיא ציבורית ולא פרטית”.

ליאור חורב

"חילוקי דעות מקצועיים". ליאור חורב

לצדך עבד גם היועץ האסטרטגי ליאור חורב.
“היו לנו הרבה חילוקי דעות מקצועיים, אבל יחד עם זאת אני חושב שיש לליאור המון ידע בתחום, והשילוב שלנו היה מצוין, ולראיה התוצאה עם המועמד”.

ברק בריגה
עבור איתמר שמעוני

שם המשרד: משרד פרסום Hero
התפקיד: מנהל קמפיין הבחירות

כמה זמן בתחום?
“כחמש שנים. אם כי מילדות הייתה לי אהבה וקרבה גדולה לעולם השיווק והפרסום, רצון ומוטיבציה אמיתית להשפיע ולעצב שינויים מהותיים בדעת הקהל ובקידום נושאים ורעיונות שאני מאמין בהם”.

ברק בריגה

ברק בריגה

איך נכנסת לתחום?
“לפני כחמש שנים השתחררתי מצה״ל לאחר שנת קבע כקצין בחטיבת שריון, מיד לאחר השחרור חיפשתי את הכיוון שלי, מפה לשם הגיעה אליי הצעה מעניינת ומאתגרת לשמש כמנהל השיווק של קניון חוצות, תפקיד בו למדתי המון. לאחר שנה של התנסות, למידה והשתפשפות הקמתי את משרד הפרסום Hero ופתחתי את הדלת שלי לעולם הזה”.

תספר על מועמדים וקמפיינים קודמים?
“זהו קמפיין הבחירות הראשון שלי”.

מה הקו האדום שלך?
“בגידה באמון הלקוח. בעולם שלנו נחשפים לכל רובדי החיים של האישיות/ העסק אותו אני מייצג, גם לנקודות החוזקה וגם לנקודות החולשה. האמון והיושרה, הם הקווים המנחים והאני מאמין בגבולות גזרה”.

איך אתם מסכם את הקמפיין?
“הקפדנו על קמפיין נקי, נטול מהכחשות ורפש, שעוסק בעיקרו בהצגת היתרונות והעשייה הענפה שאיתמר מביא יחד איתו, הקהל אוהב, מעריך ומוקיר את כל הרפורמות העצומות שאיתמר חולל במגוון תחומים במהלך כהונתו ומאמין לשינויים העצומים שהוא עוד יוביל כאן, ומכאן התנהלנו באופן הזה. אני רואה את הסקרים הרבים שמנבאים לנו ניצחון מוחץ בסיבוב הראשון, מה שמעיד שאנו בדרך ובכיוון הנכון. יחד עם זאת, אנו לא שאננים ולא נותנים למספרים לסנוור אותנו. אנו מכבדים את המועמדים האחרים ונערכים ליום בחירות שטרם נראה כמותו באשקלון. המטה עובד סביב השעון וכבר חצה את רף ה-30 אלף תומכים רשומים שצריך להוציא אותם לבחור על מנת לנצח את הבחירות האלה, בסיבוב הראשון בעזרת ה׳”.

לאיזה קמפיין מתחרה היית מחמיא?
“מפרגן לקמפיין של משה אטיאס ולקולגות מתכל׳ס. קמפיין צעיר ומרענן. שאפו”.

תום וגנר ותני גולדשטיין
עבור איתי סהר

שם המשרד: משרד וגנר & גולדשטיין בבעלות תום וגנר ותני גולדשטיין.
התפקידים: תום מנהל הקמפיין, תני דובר הקמפיין.

כמה זמן בתחום?
וגנר: “אני עוסק ביחסי ציבור בתחום הפוליטי ובקמפיינים פוליטיים ומערכות בחירות 18 שנה”.
גולדשטיין: “אני עובד בתקשורת 22 שנה, מהן 17 שנים כעיתונאי וחמש שנים כדובר ויועץ תקשורת”.

תום וגנר. צילום: יח"צ

תום וגנר. צילום: יח"צ

איך נכנסתם לתחום?
וגנר: “אני התחלתי את דרכי עם שחרורי מצה”ל כעוזר הפרלמנטרי של ח”כ אילן גילאון. כיוון שהצטיינתי בתפקיד נקראתי לשמש כדובר הקמפיין של אהוד ברק במערכת הבחירות של 2001, ומאז הכול היסטוריה. חשוב לי לציין שאני תושב אשקלון ומעורב במה שקורה בעיר, וכך הכרתי את איתי סהר”.
גולדשטיין: “אני הגעתי לתחום היח”צ והדוברות אחרי הרבה שנים כעיתונאי (תשע מהן ככתב ועורך בכיר ב-ynet), ותום צירף אותי לשותפות איתו כי בצוות יח”צ טוב שיש מישהו שחושב כמו עיתונאי ומבין את הראש של העיתונאים”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תספרו על מועמדים וקמפיינים קודמים?
וגנר: “עשיתי יותר מ-30 מערכות בחירות, כולל הקמפיין של עמיר פרץ לראשות מפלגת העבודה ב2005 ולכנסת ב-2006, שבעקבותיו הוא הקים את הממשלה עם אולמרט, קמפיין מרצ לכנסת ב-2013, שבו המפלגה הכפילה את כוחה והמון קמפיינים למועמדים בפריימריז, ברשויות מקומיות, כולל תל אביב וירושלים, ולוועדי עובדים”.
גולדשטיין: “מאז שהקמנו את השותפות ב-2016 עשינו בין השאר את הפריימריז במפלגתו של פייגלין 'זהות' ואת הבחירות לייצוג הגננות בהסתדרות המורים ולראשות ארגון העובדים הסוציאליים שבשלושתם ייצגנו את המועמד/ת שניצח/ה”.

מה הקו האדום שלכם?
“הקו האדום שלנו הוא לא לשקר לציבור. אנחנו יודעים שזאת תכונה שמזוהה עם קמפיינרים ושעמיתינו הפחות מנוסים יצחקו, אבל אפשר וכדאי לנהל קמפיין מנצח ולומר אמת, וזה מה שקמפיין טוב עושה”.

תני גולדשטיין. צילום: יח"צ

איך אתם מסכמים את הקמפיין?
“מבחינתנו הקמפיין הנוכחי הוא כבר הצלחה בכל קנה מידה – התחלנו אותו עם המועמד היחיד מבין המתמודדים לראשות שמגיע מבחוץ ולא היה בעירייה, ועם מימון זעום, בלי תרומות מקבלנים ובלי תמיכה מחצרות רבנים. היום כבר ברור לכולם שבכל מקרה איתי סהר ורשימת 'מופת' הם חלק טבעי ובולט מהמנהיגות העירונית של אשקלון, ואם איתי לא ייבחר לראשות העיר הפעם, אין ספק שבפעם הבאה סיכוייו יהיו גדולים בהרבה”.

לאיזה קמפיין מתחרה הייתם מחמיאים?
“הקמפיין של תומר גלאם הוא קמפיין מדויק ונכון ברמה האסטרטגית, כרגיל אצל ידידנו ליאור חורב. הוא נכון קודם כול בכך שהוא אומר את האמת – לא מבטיח כל מיני הזיות על רכבת קלה אלא מתחבר לתחושה הכללית של הציבור בקשר למועמד. גם הדרך בה התנהל הקמפיין הנגטיבי של גלאם נגד שמעוני חכמה מאוד – לא תקפו אותו שוב ושוב על מה שאנשים כבר יודעים, אלא יצרו חשש חדש מזהות המחליף שלו ושלפו עליו מידע אמיתי שהציבור לא הכיר, שהוא הגן על מחבלים בבית המשפט ושהוא בכלל לא גר באשקלון. זה נגטיב יעיל כיוון שהוא מייצר בציבור חששות שגם המטה של שמעוני ממש לא יודע איך להתמודד מולם”.

רועי צאיג
עבור משה אטיאס

שם המשרד: צאיג תקשורת
תפקיד: איש יחסי הציבור של הקמפיין

כמה זמן בתחום?
“למעשה אני בתחום התקשורת משנת 2006, עת סיימתי את התואר הראשון שלי בלימודי מדעי המדינה ותקשורת בבר-אילן והתחלתי לעבוד בתחום. בשנת 2007 שימשתי ככתב בעיתון 'זמן הדרום' מרשת 'מעריב'. בהמשך כתבתי בעיתונים 'זמן תל אביב' ו'ידיעות תל אביב' וגם במדור הספורט של עיתון 'מעריב' (בתקופה טובה יותר ממצבו של 'מעריב' כיום). לתחום יחסי הציבור הגעתי בשנת 2012. עבדתי במשרד יחסי ציבור אצל משה קלוגהפט, שם התמחיתי בניהול משברים תקשורתיים. לאחר מכן הייתי דובר עיריית בת ים כשנה, ובשנת 2014 פתחתי את צאיג תקשורת, משרד יחסי ציבור וניהול משברים תקשורתיים, שמתמחה גם בקמפיינים פוליטיים”.

רועי צאיג

איך נכנסת לתחום?
“התחום הגיע אליי, לא אני אליו. היה לי ברור תמיד שאעסוק בתקשורת. בתור נער חשבתי על תחום הפרסום, אבל החיים הובילו אותי לתחום העיתונות, ועיתונות הספורט בפרט, ובהמשך ליחסי ציבור, ואני לא מתחרט לרגע. התחום מרתק, העבודה אמנם לוקחת זמן רב, בטח בתקופת בחירות, אבל לתת מהידע ומהניסיון שלך כלים לעסק ולהוביל אותו להצלחה זה סיפוק אדיר. כשבאים אליך לקוחות ואומרים לך שהצלת להם את העסק, אין משמח ומרגש מזה. זה אומר לי שאני עושה משהו טוב, וזה אחרי הכול הכי חשוב".

מה הקו האדום שלך?
“הקו האדום שלי הוא הכפשות, רמיסות ופגיעה באדם כזה או אחר. עוד לפני השאלה שתדבר על הקמפיין, אני חייב לפרגן כאן לשותפים היקרים שלי שהם למעשה היו אחראים על הקמפיין, החברים מתכל’ס – רועי מישר לירון אטיה ואסף רובינשטיין. מובן שהייתי שותף לחלק מהדברים, אבל מה שמגיע מגיע. לשמחתי, עבדתי עם משה אטיאס, שהוא איש נדיר ויקר. עוד לפני שהתחלנו לעבוד אמר לי משה: 'אנחנו נעשה קמפיין חיובי, לא נלכלך על אף אחד, ונגיד רק מה טוב אצלנו, מה עשינו ומה עוד נעשה לטובת אשקלון'. למען האמת אני מקבל המון תגובות לאורך כל החודשים האחרונים על הקמפיין שלנו. למרות הכול ואחרי הכול אנשים בסוף מתחברים לקמפיין נקי. נכון שמבחינה מקצועית לעיתים אולי צריך לנהוג אחרת – לא הפעם. משה אטיאס מנוסה, היה חמש שנים חבר מועצה. בתחום אחריותו הצעירים והאירועים, הוא חולל מהפכות. הוא פתח את האירועים בחינם לתושבי העיר, דאג למרכז צעירים חי ושוקק, הכפיל את סכום המלגות לסטודנטים, העביר החלטה על הקמת כפר סטודנטים ועוד. בנוסף – והוא אולי יכעס עליי על זה – הוא עוזר לאנשים רבים בנושאים שונים מכל הלב , מבלי לפרסם ומבלי לקבל דבר בתמורה. מובן שהכרתי את משה לפני, אבל הכרתי מקרוב איש יקר שהפך לחבר”.

איך אתה מסכם את הקמפיין?
“לעניות דעתי המקצועית, הקמפיין היה מוצלח מכמה סיבות. לפני שהתחלנו את הדרך בקמפיין ערכנו סקר. באותו סקר משה עמד על חשיפה של 42% מתושבי העיר, כאשר מתוך אותם אחוזים 63% אהדו אותו. זה היה הנתון הבולט ביותר מבין שאר המועמדים שנדגמו, כלומר משה הפוליטיקאי האהוב והאהוד ביותר באשקלון – אלו הנתונים. מה שהיינו צריכים לעשות זה להגביר את החשיפה שלו לציבור, מתוך הנחה הגיונית שהגברת החשיפה תגביר את סיכוייו לנצח במרוץ. בבדיקה האחרונה שערכנו החשיפה של משה עמדה על למעלה מ-80%. מכמה סיבות, ראשית, משה עצמו שהסתובב בשטח יום-יום, הגיע לאנשים, ערך חוגי בית, פעילות של 'בואו לדבר איתי' – עמדה ממותגת במקומות הומי אדם. שנית, הסרטונים המעולים של ת’כלס, שהביאו לו חשיפה אדירה בפייסבוק, יחד עם הפוסטים המצוינים. שלישית, הכתבות והעבודה מול כלי התקשורת, הפרסומים על משה, הראיונות וכל ההבלטה שהוא קיבל על הפעילות שלו. אבל המבחן האמיתי יהיה בקלפי ביום שלישי, כאשר ישנן שתי מטרות, האחת – ראשות העירייה, והשנייה – מועצת העיר. בכל מקרה ואיך שלא יסתיים המרוץ, מנקודת ההתחלה של הקמפיין ועד היום בעיניי עשינו דרך יפה, ולא פחות חשוב: נקייה ומכובדת. ושוב, העיקר זה המועמד עצמו, אנשי מקצוע, טובים ככל שיהיו, לא יכולים להצליח עם מועמד לא מתאים. אני באמת חושב שמשה איש ראוי ומתאים ואני בטוח שהוא יצליח".

לאיזה קמפיין מתחרה היית מפרגן?
“אני יכול לפרגן בהחלט לאבי עייש על הנחישות שלו. עייש היה קרוב כפסע מלשכת ראש העירייה בבחירות בשנת 2003, מאז בכל פעם הוא ממשיך לנסות ולא מתייאש. ללא קשר לתוצאות הבחירות או לקמפיין שלו, הנחישות שלו ראויה להערכה בעיניי”.

ח”כ לשעבר אלי גולדשמידט
עבור אבי עייש

תפקיד: יועץ אסטרטגי

כמה זמן בתחום?
“אני לא נמצא בקמפיין כמי שנשכר לתת את שירותיו. אני פועל בהתנדבות מוחלטת למען אבי עייש כי אני מאמין שהוא יהפוך את אשקלון לעיר ואם בישראל. זה הכול. אין לי משרד לניהול קמפיינים, אני לא ב'תחום' כמו שאתה מגדיר בשאלה”.

אז איך הגעת לתפקיד הזה אצל עייש?
“אני כאן מתוך חובה (וזכות) אזרחית לפעול כדי שאשקלון תקבל את המנהיגות הראויה לה אחרי שנים של שפל בתחום הזה, שפגע קשות ביכולת שלה להתפתח ולשגשג. כל הנתונים ישנם, רק צריך את המנהיג שינצל אותם לטובת התושבים, כשהאינטרס היחיד המכתיב את ההתנהלות הוא האינטרס הציבורי וחלילה לא האישי. ואת זה מצאתי, ובשפע, באבי עייש, ולכן ראיתי לנכון להתגייס לבחירתו, לא כדי לשרת אינטרס אישי כזה או אחר. אני תושב זיקים, יש לי בנות ונכדים בגברעם, ואשקלון משגשגת חשובה לנו מאוד. ואבי עייש יכול להביא לפריחת העיר”.

אלי גולדשמידט אבי עייש בחירות

מתכננים את האסטרטגיה הבאה. אלי גולדשמידט ואבי עייש. צילום: יח"צ

מה הקו האדום שלך?
“לא לשקר. להגיד את האמת ולפעול בהגינות. ובביקורת על מועמדים אחרים לא לגלוש להכפשות אישיות”.

איך אתה מסכם את הקמפיין?
“אני חושב שזה הקמפיין היחיד שנמצא בגובה העיניים והלב של התושבים. אבי פגש אלפים רבים באוטובוסים, בקניונים, במרינה, ברכבת, בהליכה מדירה לדירה, בבתים, ברחבי העיר. בנוסף, יש פעילות ערה מאוד ברשתות החברתיות. אבי התייחס לנושאים רבים: שקיפות והוגנות של הנהגת העיר, במיוחד נוכח האירועים הקשים שהיו בשנים האחרונות; חינוך – נוכח הירידה במדדי החינוך בעיר ביחס לערים האחרות בישראל; תעסוקה – המאבק להכרה באיזור פיתוח א’ לעיר והטבות מס לתושבים; התנגדות להסכם הגג שיביא לצפיפות קשה בעיר נוכח אי התאמת התשתיות להגדלה בבת אחת של אלפי יחידות דיור ותוספת לא מבוקרת של עשרות אלפי תושבים לעיר; החזרת התיירות שנעלמה מהעיר; חידוש הפעילות התרבותית המוזיקלית והאמנותית בעיר; ניסיון, על רקע סקר ynet שאשקלון הכי מלוכלכת בארץ אחרי ירושלים; ונושאים רבים נוספים. תמהתי שלא ראיתי התייחסות כה רצינית לנושאים הללו ממועמדים אחרים, ובמיוחד משמעוני וגלאם. לא סביר שמערכת בחירות תושתת רק על שלטים ברחובות”.

לאיזה קמפיין מתחרה היית מפרגן?
“בסך הכול כרגע זו מערכת בחירות רגועה ועניינית יחסית, וזה כשלעצמו ראוי לשבח לכל המועמדים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר