קלפי. צילום אילוסטרציה: AP

המצעים של הסיעות: כך תוכלו לבדוק איזה פוליטיקאי עמד בהבטחות

כולנו ניזונים מספינים וסיסמאות של כל המועמדים והסיעות המתמודדים בבחירות המקומיות. אז ביקשנו מכל סיעה לשלוח תקציר של המצע שאותו היא מתכוונת לקדם במועצת העיר הבאה של אשקלון. איזו סיעה תקדם בניית גלגל ענק? מי יפעלו למען גמלאים דוברי רוסית? ומי יקים בית ספר דמוקרטי? כל הסיעות וכל המצעים

פורסם בתאריך: 26.10.18 14:27

     

אשקלון מאוחדת
בראשות תומר גלאם

הפיכת אשקלון לריביירה החדשה של ישראל
בכוונתי לפתוח את הכהונה מיד לאחר שאבחר במיקוד בארבע חזיתות: הראשונה היא הפיכתה של אשקלון לריביירה החדשה של ישראל. זה יתרום למיצובה ומיתוגה של העיר, יעלה את ערך הנכסים, יביא תעסוקה טובה ופרנסה לעיר ויאפשר לנו להיות מוקד משיכה יוצא דופן לתיירות באגן הים התיכון ומוקד משיכה לתיירות פנים. החזית השנייה היא המשך המיקוד שלי בחינוך. העתיד של העיר, של ילדיה ושלנו טמון באיכות החינוך ובמתן שוויון הזדמנויות אמיתי לכל ילדה ולכל ילד.

תומר גלאם

החזית השלישית היא יישום התכנית שגיבשתי עם שר האוצר ועם שר הכלכלה להבאת אלפי מקומות תעסוקה מתקדמים לעיר שיתאימו לכישורים המתקדמים של הבוגרות והבוגרים שלנו. החזית הרביעית היא החזרת החוב לדור המייסדים של אשקלון. המשך שיקום השכונות הוותיקות בכל ההיבטים: הפיזי, החברתי, הסוציאלי והתרבותי. אנחנו נחזיר את הכבוד לאשקלון. נחזיר את האור לעיניים ונשאיר את התקופה הרעה מאחור.


אשקלון תנצח
בראשות איתמר שמעוני

רפורמות בחינוך וטיפול בתחבורה
לאחר שביצענו ויישמנו רפורמות רבות במגוון תחומים: חינוך, תרבות, בילוי ופנאי, כל זאת תוך שימת התושב במרכז, הגיע הזמן להציג בפניכם את החזון שלי ל-10 השנים הבאות. חזון אשר מפתח מגוון תחומים הנוגעים לכל תושב ותושבת בעיר. בראש ובראשונה נמשיך להוביל רפורמות בתחום החינוך: סבסוד צהרונים מגני הילדים ועד כיתה ו’, בניית גני ילדים ובתי ספר חדשים, הקמת קריית חינוך למדע וטכנולוגיה, בניית אקדמיה לחינוך בלתי פורמלי, הפיכת מכללת אשקלון לאוניברסיטה, הקמת כפר לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, הקטנת מספר התלמידים בכיתה ל-26.

נקדם הקמת מערכי תחבורה חדשים והוצאת העיר מהפקקים: הקמת תשתית לרכבת קלה, מנהרות, גשרים והרחבת כביש 4, המשך פיתוח כביש רבין ובניית מחלפים ליציאות הצפונית והדרומית. ניישם פתרונות תעסוקה מתקדמים: בניית פיתוח ושיווק פארק היי-טק, פיתוח אזורי תעשייה, פיתוח מפעלים והעלאת השכר, קידום ותמיכה בעסקים קטנים ובינוניים. וכן נהפוך את עירנו למוקד תיירות בינלאומי. השלמת פיתוח רצועת החוף, בניית טיילת מהפארק הלאומי ועד גבול אשדוד, פתיחת מקומות בילוי, תרבות ופנאי לאורך רצועת החוף, הקמת אטרקציות תיירות בינלאומיות כמו פארק מים, בריכת גלים וגלגל ענק. יחד נוביל את אשקלון לשחר של עתיד חדש.


אשקלון מנצחת
בראשות אבי עייש

סגירת פערים חינוכיים-חברתיים
אשקלון תמצב את עצמה כעיר מובילה, מופת ודוגמה בכל התחומים. חינוך וספורט: ירוכז מאמץ עליון לסגירת פערים חינוכיים-חברתיים ויצירת שוויון בין בתי הספר השונים. נדאג לחיזוקן של תנועות הנוער, סבסוד קייטנות, הקמת מתחם ספורט מוטורי ופיתוח הספורט בשכונות. נדאג לעיר ללא אלימות וביטחון אישי מוגבר לתושבים. נקים מועצת שכונות חזקה שתפעל לקידום התחדשות עירונית בשכונות הדרומיות.

עו"ד אבי עייש. צילום: דודו דפוס גוונים

עו"ד אבי עייש. צילום: דודו דפוס גוונים

נפעל לקידום התעסוקה ועידוד עסקים קטנים, הסרת מגבלות בירוקרטיות, מכשולים וחסמים עירוניים. בתחום התחבורה נדאג ליציאה צפונית חדשה, גשרים להולכי רגל, מחלפים או מנהרות בצמתים בעייתיים. שדרוג התחנה המרכזית או מציאת מקום חלופי. שיפור חזות פני העיר וטיפוח החצר האחורית, העצמת הטיפול בניקיון גם ברמה החינוכית והתודעתית. נשים את התושב במרכז בתחום תודעת שירות, נקים עירייה קרובה לאזור המגורים.

נדאג להפסקת בניית בניין עירייה חדש והפניית המשאבים לתחומים אחרים. נמנף את אשקלון כעיר תרבות, אמנות ומוזיקה. נשיב אלינו את התזמורת האנדלוסית, את פסטיבל "עין יהודית" ומפעלי תרבות שנסגרו. אשקלון, הריביירה הישראלית של המזרח התיכון, עם בתי מלון, אטרקציות ומקומות בילוי אטרקטיביים. אהפוך את הפארק הלאומי לריאה הירוקה, הגדולה והאטרקטיבית בדרום הארץ. נדאג ליצירת קשרים בינלאומיים באמצעות קרן אשקלון, שתזכה לחיזוק והכרה על ידי עיריית אשקלון, פעולות אינטנסיביות לשיפור תדמיתה של העיר אשקלון ומיתוגה כעיר לדוגמה בכל התחומים. אשקלון תהיה עיר שבניה לא נוטשים אותה, שבה טוב לנו לגדל את ילדינו.


צעירי אשקלון
בראשות משה אטיאס

הקמת בית ספר דמוקרטי ופארק הייטק
המצע הוא של הנבחרת המנצחת שלנו, שזכיתי לעמוד בראשה. זו נבחרת מנצחת שנוגעת בכל תחומי החיים, ולכן תוכל גם לממש את המצע. חינוך: הקמת בית ספר דמוקרטי באשקלון מעבדות הייטק, חשיבה יזמית, מלגות לסטודנטים עבור עבודה קהילתית, חיזוק החינוך הבלתי פורמלי, הקמת מרכז צעירים חדש בשכונת ברנע, הוספת שעות, קבוצות לימוד קטנות, תשומת לב אישית, אוכל טרי ובריא, הכרה וחיזוק חינוך בלתי פורמלי לערכים. חוג חינם לכל ילד, שיפוץ ועדכון התכנים והציוד של המתנ"סים. העתקה של מרכז הצעירים שהקמנו בבית הספר בן צבי ומעבר למשכנו החדש בשכונת ברנע.

צעירי אשקלון: יוחאי יפרח, בן עמי, מיכל ברעם, משה אטיאס

צעירי אשקלון: יוחאי יפרח, ויקטור בן עמי, מיכל ברעם, משה אטיאס

תעסוקה: פארק הייטק — גיוס מאות מיליוני שקלים לתכנית שקיימת על נייר כבר 10 שנים, עזרה ועידוד לעסקים קטנים, תמריצים לעסקים שמעסיקים את תושבי אשקלון, סיוע בתעסוקה לבעלי מוגבלויות, גוף עירוני המסייע לעסקים קטנים. תיירות ופנאי: פיתוח הפארק הלאומי לפי מודל קיסריה, מרכז לאמנויות הבמה, מרכז תחרותי לספורט מוטורי, בריכה מלאכותית לאימון גלישת גלים בסטנדרטים בינלאומיים, ספורטק ירוק.

נדל”ן ותשתיות: תנאים להסכם הגג, מודל חדש לרכישת דירה עבור דיירי דיור ציבורי, חידוש ופיתוח השכונות הוותיקות, יותר שטחים ירוקים, מגדלי חניה, תיקון תשתיות ניקוז ישנות, תגבור וחינוך לניקיון בחופים ובמרחב הציבורי, פנסיון פתוח לכלבים וחתולים. רווחה: חיזוק העובדים הסוציאליים, סיוע לאוכלוסיות חלשות וטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים. איכות סביבה: סוף התחנה הפחמית, הזזת מכלי קצא”א, ייצור חשמל מאשפה.


מופת
בראשות איתי סהר

הקמת מרכז להורות ואוניברסיטה
נפעל לקידום כל תחומי החיים בעיר. בחינוך נקים עשרות כיתות גן ובית ספר, סביבות הלימוד יהיו משמעותיות וחדשניות. נוסיף גישות חינוכיות, נעודד יצירתיות ונגבה את הצוותים. נחזק את המרכזים הקהילתיים, נקים מרכז להורות ונפעל בשיתוף עם תנועות הנוער. אקדמיה לספורט תחרותי, מרכז ימי ומרכז לאמנויות הבמה שישולבו במערכת החינוך.נקדם אוניברסיטה רב קמפוסית ונפעל לקרב את קהילת הסטודנטים לעיר.

בתחום העסקים, אשקלון תדבר ביזנס, תסיר חסמים ותרכז תהליכים במקום אחד. השקעה באשקלון תהיה נכונה וקלה לביצוע. נעודד יזמות, נשפר את יחסי העירייה והעסקים ונקדם עמם מטרות עירוניות. נקים מתחמי עבודה משותפת שיציעו חניכה וליווי, סיוע בשיווק ושיתופי פעולה. נשביח את אזורי התעשייה ונקל על התעשיינים.

איתי סהר

רק עירייה שמבינה עסקים תדע להביא חברות יזמים ומפעלים, מתוך הבנת הצרכים ובניית העסקה הנכונה. נהווה מופת ניהולי ושירותי, התושב הוא הלקוח והבוס. תכניות אב לתחבורה באשקלון 2030, פרטית, ציבורית ואלטרנטיבית. נדאג לבקרה ושיתופי פעולה אזוריים מול מפגעים סביבתיים. דירוג ביצוע הסכם הגג, השקעה בשכונות ויצירת תעסוקה.

נדאג לחיי קהילה חזקים, בדגש על אירועי תרבות מגוונים במשך כל השנה. אשקלון עיר חוף, נשלים את הטיילת ונפתח את מרכזי המסחר, האטרקציות והבילוי. במקביל נשמור על הטבע החופי, נמצא את החלופה הטובה ביותר להגנה על המצוק, נתכנן אסטרטגיה לפיתוח תיירות.

נקים תיירות דיגיטלית בגן הלאומי ולידו מוזיאון אשקלון ופארק משפחות וקמפינג. נדאג לשיקום ושימור מבנים במגדל, פיתוח הערך ההיסטורי והצלחת הסוחרים “עיר עתיקה”. נבנה תכניות תיירות מרחביות, מאשקלון דרך בית גוברין ועד עמק האלה. נדאג לביטחון בעיר ונקיים סקר צורכי מיגון מקיף ושיפור המיגון בשכונות הוותיקות.

נרחיב את תכנית עיר ללא אלימות, נחזק את השיטור העירוני ומערכת “עיר חכמה”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אשקלון ביתנו
בראשות סופיה ביילין

שמירה על הסטטוס קוו
סיעת "אשקלון ביתנו", המייצגת את רוב ציבור העולים בעיר, תפעל לשמירה על הסטטוס קוו, ודורשת כי העומדת בראש הסיעה סופיה ביילין תהיה שותפה מלאה בניהול העיר.

מתוך דאגה לעתיד העיר ופיתוחה תדרוש הסיעה שותפות בקבלת החלטות בענייני הסכם הגג והתחדשות עירונית, וכן להתוות תכנית מקיפה לניקיון העיר.

סופה ביילין. צילום: דוד לוי

סיעת "אשקלון ביתנו" תפעל לקדם את הפרויקטים הבאים: “בית העולה”, “מרכז אולימפי” בשכונת אגמים, המשכן לאמנויות הבמה, בית הספר לשחמט, היכל קרח, חממה טכנולוגית ליזמי היי-טק ומוזיאון להיסטוריה של העיר אשקלון.

כמו כן, תפעל הסיעה לקדם תכנון וביצוע כיתות לימוד וגני ילדים לילדים עם צרכים מיוחדים ולהקים מנגנון פיקוח, ליווי, על גני ילדים ופעוטונים, להקים מקלט לנשים מוכות, לבצע פיילוט להקמת גן ילדים על פי מודל “העיר צ’כוב” ותבקש להקצות בהקדם מבנה להפעלת תיאטרון מנורה ותיאטרון אידיש.

זאת ועוד, תדרוש הסיעה לתקצב אירועים לקהל דוברי רוסית באופן פרופורציונאלי לתקציב האירועים הכללי.


אשקלון בתנופה
בראשות דורון נקשרי

חינוך ורווחה בעדיפות ראשונה
המטרה היא לבצע באשקלון מהפכה אמיתית של שמחה ושינוי לטובה. להציב את החינוך והרווחה בראש סדר העדיפויות, והכי חשוב לנהוג ולהנהיג שקיפות מלאה בהתנהלות הציבורית, לדרוש שוויון מלא במכרזים והטבות, תוך מתן העדפה מתקנת לאוכלוסיות מוחלשות.

מיד לאחר הבחירות נדאג למינוי מבקר חיצוני לעירייה ומינוי ראש מינהל חינוך ונדאג להקמת מערך מוסדות שלטון.

נדאג לבית ספר למקצועות הספורט ומעקב וזיהוי חוזקות וכישרונות צעירים ולמרכז חינוך דמוקרטי.

דורון נקשרי ומייק אטדגי. צילום: אבי אלפסי, אומנות הצילום

דורון נקשרי ומייק אטדגי. צילום: אבי אלפסי, אומנות הצילום

נקים מרכז טיפולי לנוער בסיכון ומרכז מחוזי לפתרון סכסוכים, מרכז לנפגעי אלימות במשפחה ונפגעי תקיפה מינית.

נקדם פרויקט למניעת בריונות ברשת, פרויקט חונכות לילדי כיתה א', לימוד אוריינות פיננסית לתלמידי תיכון.

נקיים תכניות מוסדרות לעידוד העסקה של נשים חד הוריות.

נדאג להנגשת חופים לאנשים עם מוגבלויות, להפעלת המכון להתפתחות הילד ופרויקטים למען הילדים עם צרכים מיוחדים.

נפעל להפיכת אשקלון לאחת מערי התיירות המובילים במדינה.

נדאג לליווי אוכלוסיות קשות יום, באמצעות סטודנטים.

נפעל להקמת מערך להפחתת תאונות הדרכים ונדאג למעקב אחרי נושא אסדת הגז מול החוף וזיהום האוויר.


אשקלון שלנו
בראשות דני רחמים

חינוך והקפדה על תרבות שלטונית
נושא ראשון במצע שלנו הוא חינוך, והנושא שני – הקפדה על תרבות שלטונית נקייה ושקופה.

שנים רבות אני עוסק בחינוך, הניסיון שלי מגוון. תפיסת העולם שהתגבשה אצלי עם השנים גורסת שמטרת העל בחינוך העירוני היא לאפשר, עד כמה שאפשר, לכל ילדי אשקלון אפשרות וגישה למיצוי היכולת והכישרון האישי שלהם. זו תפיסה שיש לה משמעויות רבות ומרחיקות לכת, זו מהפכה של ממש אל מול התפיסות הישנות.

רחמים עם רועי קינן ושי דניאל

אנו נעמיד את החינוך באופן אמיתי בסדר עדיפות עליון. זו תהיה מערכת רב גונית ביותר, זה יהיה חינוך לא לעשירים בלבד. המקצוענות, התהליך והתכנון יהיו קו מנחה ובלעדי. זו תהיה מערכת חינוך מצמצמת פערים ומגשרת, זו מערכת שתכיל חילונים ודתיים, ספרדים ואשכנזים, עשירים ועניים. על מנת להוציא אל הפועל את תכניות החינוך שלנו.

העיר שלנו תצטרך לשנות את סדרי העדיפויות התקציביים שלה. כמו כן תצטרך סוף סוף להתנהל במושגים של תכנון ארוך טווח, מקצוענות, נימוק ושכל ישר. בעניין התרבות השלטונית, היא תעמוד במוקד של בחינה מחודשת, כשהמדד היחיד ללגיטימיות יהיה האינטרס הציבורי הריאלי והמובהק.


שס”ג
בראשות הרב יעקב אביטן

שימור הסטטוס קוו
נמשיך לדאוג לשימור הסטטוס קוו בעיר. מה שהיה הוא שיהיה, מבלי שאף אחד ייכנס לצלחת של השני.

בתחום החינוך: קידום הקמת בתי ספר טכנולוגיים – על זה גם נאבקתי בחמש השנים האחרונות – הגדלת תקציבים לבגרות ב"תכנית מאה", טיפול בנוער השקוף והנושר. דאגה לשוויון בחלוקת התקציבים לכלל התלמידים, כולם הם ילדינו, קידום תכניות פדגוגיות מגיל הגן ועד לתיכון מתקציבי העירייה.

הרב יעקב אביטן. צילום: פבל

הרב יעקב אביטן. צילום: פבל

חינוך בלתי פורמלי: אמשיך להטמיע ערכים של כבוד האדם והכרת הזהות היהודית בארץ ישראל.

קהילה: אמשיך לעמוד בראש ועדת ההנחות בארנונה למעוטי יכולת ואקדם הצעות לסדר בנושא זה, כפי שעשיתי עבור אנשי העסקים ומשרתי המילואים.


גב לתושב
בראשות גבריאל טיגבו

הקצאת משאבים וקידום השכונות
הסיעה תשמיע את קולם החלש של תושבי השכונות. נדאג לקידום השכונות והקצאת משאבים לפיתוח תשתיות ראויות וקידום תכנית מתאר ארצית והתחדשות עירונית.

נפעל להקמת מרכזי נוער, למניעת שוטטות ונשירה סמויה. ומרכזי יום לקשישים, אשר מעבירים את זמנם בחוסר מעש ובדידות.

אנחנו נפעל לקידום אירועים של הקהילות השונות ובפרט קהילת יוצא אתיופיה.

סיעת גב לתושב. צילום: פוטו יוסי את עוזי

נדאג להקמת מועדון, בית כנסת ומרכז מורשת, וזאת במטרה לחשוף את הקהילה לכלל תושבי העיר, בתקווה למיגור האלימות על כל גווניה ומיגור הגזענות.

נפעל לקידום וסיוע לעסקים הקטנים והפחתת הארנונה.

מטרתנו לשבת בוועדות השונות, אשר מקדמות את תושבי השכונות המוחלשות.

נדאג לתעסוקה הולמת לאקדמאים ויישום חוק ייצוג הולם.

אני וחברי הסיעה, אשר מגיעים מהשכונות המוחלשות בדרומה של העיר, החלטנו להרים את הכפפה ולקחת חלק בניהולה של העיר.

לא עוד השתקה, לא עוד התעלמות.

אנו צריכים אותך איתנו היום, בשביל המחר.


הבית היהודי באשקלון
בראשות עמיחי סיבוני

מענה לצורכי הציבור הדתי
במסגרת מסע הבחירות הנוכחי ישנם שני עקרונות מרכזיים שהמפלגה מבקשת להביא לכדי מיצוי.

ראשית, מפלגת הבית היהודי חרטה על דגלה לתת מענה לצרכים של הציבור המסורתי והדתי בעיר בעיקר בתחום החינוך.

כיועץ בכיר לשר החינוך נפתלי בנט, צברתי ניסיון וידע רב בניהול ובתפעול מערכות חינוכיות. שנים של מערכות יחסים עם ראשי רשויות ועם מנהלי מחלקות חינוך הובילו אותי ואת חברי המועצה להבנה בנוגע לצרכים ולקשיים עמם מתמודדת מערכת החינוך הכללית והדתית בעיר.

כחברי הבית היהודי אנו רואים צורך במפלגה שתייצג נאמנה ציבור שאין לו ייצוג במשך שנים רבות, הציבור המסורתי והלאומי הדתי באשקלון. חוסר הייצוג הזה נותן את אותותיו אצל כל אחד ואחד בעיר שילדיו לומדים בבתי הספר בעיר או חברים בתנועת נוער.

שנית, למפלגת הבית היהודי חשוב גם להיות הסמן החיובי והערכי במועצת העיר, שבה לעיתים תכופות ניתן למצוא שיח רדוד ובלתי מכבד.

לתפיסת חברי הבית היהודי, אם יהיו במועצה אנשים שייצגו את הציבור המוסרי והערכי בעיר, תדמיתה של העיר תוכל להשתפר.


הכח לגמלאים
בראשות שרה זכריה

בניית בית הגמלאי
ראשית, כמובן, אפעל לקידום תחילת הבנייה של בית הגמלאי. כידוע, מדובר במהלך היסטורי שכידוע עבר את שלב הוועדה המקומית שנתנה לנו את ברכתה, וכעת שלב האישורים הסופי עבר לפתחה של הוועדה המחוזית. בבית הגמלאי באשקלון יוכלו ליהנות הגמלאים לראשונה משלל פעילויות יום תחת קורת גג אחת.

חברת המועצה שרה זכריה

בנוסף, בכוונתי להמשיך ולפעול להגדלת מספר חברי הארגון על מנת שנוכל להגיע ולשתף כמה שיותר גמלאים בפעילות הענפה של הארגון.

התכנון המרכזי שלי ברמה האישית הוא להמשיך לפעול על מנת להיטיב את חייהם של תושבי אשקלון ולמצב את אשקלון כעיר הטובה ביותר לבני הגיל השלישי.

עבורנו, השמיים הם באמת הגבול.


הליכוד
בראשות מישל בוסקילה

קידום ההשכלה הגבוהה
תנועת הליכוד פה בשבילכם ולמענכם.

בתחום החינוך נדאג לחוגי ההעשרה לגילאי הנוער, מתן מלגות לסטודנטים תושבי העיר אשקלון וקידום מהלך של הפיכת מכללת אשקלון לאוניברסיטה, יחד עם המועצה להשכלה גבוהה ומשרד החינוך.

בתחום התעסוקה נדאג לתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים. קידום הקלות בארנונה הוא המפתח לעצמאותה הכלכלית של אשקלון והקלה בעומס המיסים המוטל על התושבים.

בוסקילה. צילום דוד לוי

ובנוסף, יש להכיר בעיר אשקלון כאזור פיתוח ועדיפות לאומית א’ לשם יישומם של קריטריונים כלכליים שיקלו על תושבי העיר, במיוחד לשכבות החלשות סוציו-אקונומית.

בתיירות נדאג לבניית “מסלול ירוק” לקידום פרויקטים בתחום המלונאות והמסחר.

בתחום התחבורה נקדם את סלילת היציאה הצפונית, בניית מחלפים להקלה בפקקים ושיפוץ התחנה המרכזית והפיכתה למוקד תחבורה חדשני באשקלון.

נטפל בפיתוח שכונות, במקביל לבנייה החדש. אני רואה צורך בשמירה, שיקום, פיתוח וגינון השכונות הוותיקות בנוסף לפיתוח התשתיות והגינון בשכונות הצפוניות.


זיו חדש לאשקלון
בראשות ישראל זיו

יצירת מקומות עבודה בהייטק
העשייה שלנו לא תהיה “סקטוריאלית” היא תהייה עשייה שכל התושבים ייהנו מזיו פירותיה.

אני מתמקד בשאלה מה אני יכול לתרום לעיר, ולכן בחרתי לא לקחת צד בבחירת ראשות העיר ולהשאיר את ההחלטה לתושבים בלבד.

כחבר במועצת העיר אדאג ליצירת מקומות עבודה, בעיקר בתחום ההייטק. נשאף להביא לעירנו הכרה באזור פיתוח א’, דבר שיביא משקיעים ויזמים רבים. נטפח את העסקים הקטנים כי הם מקור הצמיחה.

ישראל זיו

ישראל זיו

נשפר בצורה משמעותית את מערכת התשתיות והכבישים והחניות בעיר, שממנה כמעט כולם סובלים.

נגדיל את תקציב הפדגוגי, נשקיע במחנכים ונחזיר את הכבוד למורה. נקטין את מספר התלמידים בכיתה ונביא להגדלת מספר התלמידים בחמש יחידות במתמטיקה ובאנגלית.

הרווחה היא אינטרס של כולנו ועלינו לדאוג שלא יהיו תושבים חלשים ונזקקים.

נדאג לביטחון אישי לכל תושב לצד איכות חיים טובה ונקייה יותר.

איני תלוי באף גורם ולא עשיתי עסקה עם אף אחד.

העסקה היחידה שאני מוכן ומסכים לעשות זה רק עם התושבים.


יד ביד
בראשות שמואל נמסזדה

קידום צעירים וחינוך בלתי פורמלי
המטרה שלנו היא קידום כלל האוכלוסייה באשקלון, לרווחת התושבים ומניעת עזיבה של צעירים.

נדאג לקידום הנוער והצעירים, תוך מתן דגש לחינוך הלא פורמלי וחוג ראשון חינם לכל ילד, הקמת ושיפוץ מתנ”ס בכל שכונה. ליווי ותמיכה רחב היקף לנוער בסיכון, ליווי והכנה לצבא, ייעוץ והכוונה בתחום הלימודים והתעסוקה.

סיעת יד ביד

סיעת יד ביד

קידום רווחת הסטודנטים: קו ישיר למכללות/ אוניברסיטאות מחוץ לעיר ושאטלים מתחנת רכבת למכללת אשקלון בשעות הבוקר. מלגות תמורת שעות לקהילה באשקלון.

קידום הספורט: מלגות לספורטאים מצטיינים, בניית מתקנים חדשים, שיפור תנאי העסקה למאמנים, קידום וטיפוח ענפי ספורט אולימפיים.

תרבות ופנאי: קידום וטיפוח כישרונות צעירים, הקמת תיאטרון ומקומות בילוי.

קידום מעמד האישה.

קידום העדה הגיאורגית: הקמת מרכז רב תכליתי לקהילה, קיום ערבי תרבות ושירה, טיפוח בתי הכנסת של הקהילה והקמה של בית כנסת חדש במרכז העיר, עידוד חוגי ריקוד, בישול ושפה של העדה הגיאורגית. הקמת מוזיאון ייחודי בארץ למורשת יהדות גיאורגיה.


יוזמה
בראשות ברק חדריאן

הקמת מרכז צעירים ופארק הייטק
תנועת "יוזמה" היא משב רוח מרענן בפוליטיקה האשקלונית.

רשימה חדשה וצעירה של אנשים שהדבר הבולט בכל אחד ואחת מהם ומהן הוא הברק בעיניים והרצון העז לשנות ולהפוך את אשקלון לעיר טובה יותר, להיות כתובת לתושבים ולפעול בשליחות ציבורית.

מקים הרשימה, ברק חדריאן (31), בעל רקורד מרשים של עשייה, למד תואר ראשון בחברה ופוליטיקה ותואר שני בלימודי ביטחון, כיהן כיו”ר אגודת הסטודנטים באקדמית תל אביב-יפו והוביל שינויים מרחיקי לכת לטובת ציבור הסטודנטים.

מימין: ברק חדריאן, ד"ר תמה חלפין ועו"ד קובי בל. צילום אדי ישראל

מימין: ברק חדריאן, ד"ר תמה חלפין ועו"ד קובי בל. צילום אדי ישראל

חדריאן קיבץ אליו קבוצה של צעירים, ביניהם עו”ד קובי בל וד”ר תמה חלפין, קבוצה איכותית ומגוונת שרוצה ליזום למען שינוי פני הפוליטיקה המקומית.

סיעת “יוזמה” חרטה על דגלה קידום נושא צעירי העיר, להאיץ את התכניות שנתקעו במגירה ולהפוך אותן למציאות ובכך להפוך את אשקלון לעיר מתקדמת.

בין התכניות: הקמת פארק היי טק, חידוש התחנה המרכזית, שדרוג המדרחוב והפיכתו למרכז בילוי שוקק, מרכז הצעירים, התחדשות עירונית ועוד.


מזור לאשקלון
בראשות משה מזור

מניעת הידרדרות של נוער בסיכון
רשימת "מזור לאשקלון" הוקמה במטרה להביא מרפא בכל הנושאים ותחומי החיים בעיר אשקלון.

אין אנו מתקדמים רק בנושא ספציפי, אלא בכל הנושאים הבוערים הזקוקים לשינוי והבאת מזור.

בחינוך נאמר “דרך ארץ קדמה לתורה” ויפה תורה עם דרך ארץ. זאת המטרה הראשונה, להחזיר עטרה ליושנה.

יש לנו תכנית מצוינת המתייחסת למניעת הידרדרות של נוער בסיכון.

המועמדים של מזור למועצת העיר. צילום: מטה מזור לאשקלון

המועמדים של מזור למועצת העיר. צילום: מטה מזור לאשקלון

כל נושא הרפואה חייב טיפול יסודי, דרישה להגדלת תקנים לאחיות ולרופאים בבית החולים ברזילי ובכל מרפאות הקהילתיות.

נקים גוף עירוני עבור החיילים המשוחררים, שילווה אותם באזרחות. רוב צעירי אשקלון לא נשארים בעיר כי: “אין עבודות באשקלון”.

מטרתנו לגרום להכרה באזור פיתוח א’ ולפתח מקורות תעסוקה. נדרוש הקמת מרכזי תיירות, שיחיו את העסקים ויורידו את האבטלה.

נשמור על הסטטוס קוו בעיר.

נדאג לפתח ענפי ספורט ולהקצות לכך משאבים כספיים.

נדאג לצרכים של הגמלאים ולחיי רווחה וחברה עבורם.

נפתח את התחבורה וגם את התחבורה הימית, ללא פקקים וללא רמזורים.

ברשימתנו אנשים איכותיים הבאים להתנדב לטובת התושבים והעיר.


הורים למען אשקלון
בראשות ינון ג’יבלי

קידום מודל חינוכי בעל ערך
החינוך תמיד היה “נר לרגליי” ומצב החינוך בעיר בעייתי.

אשקלון זוכה בשנים האחרונות לתמורה, אנחנו עדים לשלטי חוצות של מצטיינים ומצטיינות בתחומים שונים בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, זה אמנם משמח, אבל לבי עם כל אלה החלשים שקשה להם והקול שלהם לא נשמע. גם להם מגיע שלט שיכוון, שידריך וימנף אותם, בשבילם אנחנו כאן.

אנחנו עדים לפערים בחינוך שעדיין קיימים בין ילד במרכז הארץ לבין אשקלון, הדרומית. נפעל לקידום מודל חינוכי בעל ערך מוסף, הנותן מענה מותאם להתפתחויות חברתיות, תרבותיות, חינוכיות, הן להורים והן לילדים.

ינון גיבלי

מקסום פוטנציאל בפיתוח ההון האנושי בקרב תושבי אשקלון. אנו נפעל למינוף בית ספר להורות ומיתוג אשקלון כ“עיר ההורים”.

נפעל להקמת תקן משוב ובקרה עבור מערכת החינוך בעיר על כל רבדיה. נדרוש פיקוח עירוני על הקמת גני ילדים, נדרוש תקציבים להעצמת אוכלוסיות מוחלשות, נפעל להעלות את סוגיית החינוך לראש סדר העדיפות העירונית.

אני סומך על אזרחי אשקלון שהם חדורי מוטיבציה לדרוש, לשאוף, להתקדם ולעשות הכול כדי לזכות בחיי רווחה.


משפחה מיוחדת במועצה
בראשות יורם גניש

זכויות למתמודדים עם צרכים מיוחדים
אנחנו הורים לילדים עם צרכים מיוחדים הפועלים כקול אחד כבר שש שנים למען זכויותיהם של כל הילדים והמשפחות שמתמודדות עם הצרכים המיוחדים.

"צרכים מיוחדים" הוא מונח מטרייה, שתחתיו נמצא מערך עצום של אבחנות החל מלקויות למידה, בעיות רגשיות, קשב וריכוז, CP, אוטיזם, חרדות, פיגור, לקויות שמיעה וראייה וכו’.

יורם גניש

במסגרת הפעילות שלנו בעמותת המש”ב יזמנו את בניית המרכז הרב תכליתי, פרויקט הדגל שלנו שיצא לפועל בימים אלה. המרכז ייתן מענה לכלל האוכלוסייה ויכלול: מרכז מידע וזכויות, טיפולים פרא רפואיים, חוגים, בריכה טיפולית, מרכז רגשי, חדר גירוי חושים, מרכז יום למבוגרים שיטפל בהשמה תעסוקתית.

בנוסף, במרכז תהיה מלונית, שתאפשר להורים לצאת לנופש ולהשאיר את ילדיהם במקום בטוח. אנו נמשיך ונפעל להגברת המודעות למען כלל הציבור, מתוך ידיעה שהלקויות נוגעות לציבור רחב ועלולות “להפתיע” בכל שלב בחיים, ללא קשר מולד או גנטי.

קבוצתנו תפעל למען חברה ערכית ושוויונית, הנותנת הזדמנות לכל אחד.

עיר אחת
בראשות רמי סופר

חינוך ורווחה
שילוב מנצח – חינוך ורווחה. גיוס כספים עבור הגשמת חזון לכל גילאי האוכלוסייה בתחומי החינוך והרווחה, החל מהגיל הרך ועד הגיל השלישי. נקים 15 מעונות יום מסובסדים, כבר השגתי תקציב משר הרווחה ויש הרשאות לבנייה.

נפעל למיצוי זכויות האוכלוסייה המוחלשת ונמקד את הטיפול בילדים ובני נוער במצבי סיכון, קשישים וניצולי שואה, נשים הסובלות מאלימות בתוך המשפחה, אנשים עם מוגבלויות, אימהות חד הוריות ומשפחות במשבר.

רמי סופר ואיש החינוך אלי כהן

נגביר את החשיפה בתחומי האמנות, המוזיקה והתיאטרון. בכוונתנו לפתוח שיעורים מסובסדים בתחומי המתמטיקה, אנגלית, פיזיקה וכימיה להעלאת מספר הניגשים ל-5 יחידות במקצועות אלה ולהציע למכללה להקים "בית ספר שליד האוניברסיטה", שיאפשר לתלמידי התיכונים לשלב לימודים גבוהים.

נרחיב את תקני רכזי מנהיגות צעירה בחינוך הבלתי פורמלי במרכזים הקהילתיים. נקים חממה טכנולוגית לבני נוער בחסות חברות הייטק.

נקים מרכז המאפשר לאנשי החינוך להתייעץ בכל התחומים בתיאום ובאישור ארגוני המורים.

נשלב גמלאים עובדי הוראה, עתירי ידע וניסיון, במערכת החינוך.

נפעל להקמת מרכז יום לאנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית.


עתיד באשקלון
בראשות יורי זמושצ’ק

שיקום בהתחדשות עירונית
נפעל לשיקום העיר במסגרת חוק תמ”א 38 ופינוי-בינוי, במטרה להגן על התושבים שמתגוררים בבניינים ישנים מפני טילים ורעידות אדמה ולשפר את איכות החיים שלהם. נדאג לניהול עצמאי של השכונות, שיתנו פתרונות לתושבי השכונה.

נפעל לקידום החינוך על בסיס שינוי קריטריונים. נחזיר את התרבות לעיר ואת הכספים שקוצצו, נדאג שהמתנ”סים השכונתיים יהפכו למרכזי תרבות.

יורי זמושצ'ק. צילום: אילן אסייג

נספק סיוע ללהקות של העיר, שייצגו את העיר בעולם, מה שיביא כספים והשקעה בתחום התרבות בעיר.

נפעל לשינוי תפקודו של אגף הרווחה ולפיקוח על השירות לתושב.

נסייע ונתמוך בעסקים הקטנים בעיר.

נדאג לפיתוח קווי נסיעה בשבתות ואישור הדבר על ידי המועצה.

כמו כן נספק אפשרות לפעילות תרבותית וספורטיבית בשבתות, והעסקת הילדים ונוער כדי להוציאם מהרחובות. זאת תוך שימור הסטטוס קוו בין האוכלוסייה הדתית/ חרדית לחילונית בעיר.

נספק ליוצאי חבר העמים טיפול חינמי לקבלת פנסיה.

נדאג לבניית אנדרטת זיכרון לאלכסנדר פיצ’רסקיי ז”ל, מנהיג המרד יהודים במחנה הריכוז סוביבור.

הגיע הזמן לשנות את המערכת ואת תפקודה של העירייה, כך שהיא תשרת את תושביה ולא תשלוט בהם.


במתחם הבחירות של "כאן דרום" כבר ביקרתם?
לחצו כאן לכל החדשות וכל העדכונים הכי חמים!


 

קודם כל אשקלון
בראשות אליק סולטנוביץ’

ניקיון העיר ושיקום תשתיות
אנו תנועה חברתית עם צוות ייחודי של מקצוענים, שיש בכוחם כדי לשפר את חיי העיר אשקלון ותושביה.

כל אחד מחברי הצוות הביא עמו אוסף של הצעות בונות ותכנית שגובשה בקפידה.

המצע של חבר הסיעה דוד בן אברהם עוסק בניקיון העיר, שיפוץ כבישים קיימים ובנייה של כבישים חדשים, צמצום הפקקים, התחדשות עירונית במסגרת תמ”א 38, פתרון הבעיה של חתולי וכלבי רחוב.

תחבורה בשבת עם מתנ"סים פתוחים. סולטנוביץ עם בן דוד וביבס

תחבורה בשבת עם מתנ"סים פתוחים. סולטנוביץ עם בן דוד וביבס

אליק סולטנוביץ’ ודוד בן אברהם גיבשו תכנית לשיפור חייהם של גמלאים דוברי רוסית והן תכנית שתעלה את השפעתה של קהילת דוברי רוסית באשקלון על העשייה בעיר.

השניים מציעים שורה של אמצעים להגנת העיר אשקלון מפני כפייה דתית אפשרית.

מקום 3 ברשימת התנועה קארין ביבס גיבשה תכנית “אור ירוק לבעלי עסקים קטנים ובינוניים” ליצירת תנאים מועדפים לאנשים שרוצים לנהל עסקים, להשקיע כספים וליצור מקומות עבודה בעיר.

מקום 4 ברשימת התנועה יוסף אלחזוב, אמן ומוזיקאי, העוסק בנושאי הנוער והצעירים.


תכלית עכשיו
בראשות יורם שפר

אפיון אשקלון כעיר תיירות וספורט
המצע של "תכלית עכשיו" ממוקד כולו בתושבי העיר, ברווחתם ובאיכות החיים והסביבה שלהם.

חבריה מאמינים כי על אשקלון לשמור על סטטוס קוו בענייני דת, וכי יש ליצור אפיון של אשקלון כעיר תיירות וספורט.

שפר מתכוון לפעול למען חיבורה של אשקלון לגז הטבעי ובכך להפחית את זיהום האוויר וגם לחסוך מאות שקלים לכל בית בעיר.

הסיעה מציגה פתרונות לבעיות החניה, ובהן מדיניות מובילה לחניונים תת קרקעיים.

סיעת אחדות בתכלית

גם בתחום הניקיון מציגה פתרונות יעילים וחדשניים. במצע ישנה התייחסות גם לתחום הבנייה, שעליו היה אחראי שפר גם במינהל ההנדסה. יש לפעול להעברת תקציבים מהסכם הגג לטובת ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות ולהכין תכנית אב לתחבורה על פי צפי התפתחות העיר.

תכנית המתאר אשקלון 2035 כבר הופקדה, ואיתה גם תכניות לפיתוח רצועת החוף ותכנית אב לשכונת שמשון ועוד.

בתחום התעסוקה נפעל להבאת מפעלי הייטק לאשקלון, הקצאת מקומות לסביבת עבודה (we work) ויצירת מקומות תעסוקה איכותיים למשיכת אוכלוסייה חזקה.

בתחום החינוך תשריש הסיעה בתכנית הלימודים את חשיבות נושא השמירה על איכות הסביבה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר