איתמר שמעוני ותומר גלאם. צילום: דוד לוי
איתמר שמעוני ותומר גלאם

סקר אחרון לפני הבחירות: גלאם מצמצם פערים

מסקר שפרסם רדיו 101.5FM עולה כי איתמר שמעוני עדיין מוביל, אך תומר גלאם כבר קרוב אליו במרחק של 6%. גלאם: "זה משקף את ההתחזקות". שמעוני: "אנחנו מנצחים בסיבוב ראשון"

פורסם בתאריך: 25.10.18 14:36

     

מחר ייכנס לתוקף המועד שבו כבר לא ניתן לפרסם סקרים חדשים. רגע לפני המועד הזה, מתפרסם סקר חדש ואחרון לפני הבחירות ברדיו 101.5FM.

על פי הסקר שאותו עשה מכון המחקר "שווקים פנורמה" בניהולו של יוסי ודנה, עולה כי ראש העירייה בפועל, תומר גלאם, הצליח לצמצם פערים שהיו בינו לבין ראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני וכיום הפער עומד על כשישה אחוזים בלבד: 40.09% לשמעוני מול 34.8% לגלאם. חשוב לציין כי סקר קודם שערך ודנה ופורסם אף הוא ברדיו 101.5FM הציג פער של כעשרה אחוזים.

 

נתוני הסקר שפורסם הבוקר

עוד עולה מהסקר כי שאר המועמדים אינם חוצים רף של 10%: משה אטיאס קיבל 7.85, אבי עייש קיבל 6.4%, איתי סהר קיבל 3.9% ואילו 6.2% מהנשאלים השיבו כי עדיין לא החליטו.

נתונים נוספים שעולים מהסקר הם כי שמעוני זוכה לתמיכה במיוחד בקרב גילאי 45 ומעלה, נשים יותר מגברים, יותר ממחצית מהתושבים שעלו מברה"מ לשעבר – תומכים בו, ורבים מתושבי העיר מציינים לטובה את פועלו ותפקודו כראש עיר.

עו"ד אבי עייש. צילום: דודו דפוס גוונים

עו"ד אבי עייש. צילום: דודו דפוס גוונים

גלאם לעומת זאת, חזק יותר בקרב הצעירים. הוא זוכה לתמיכה גבוהה יחסית בקרב : צעירים בגילאי 17-29, גברים נוטים לתמוך בו יותר מנשים ועיקר כוחו האלקטורלי מגיע מתושבים באשקלון אשר לא עלו מברה"מ לשעבר.

משה אטיאס זוכה לתמיכה גבוהה יחסית בקרב צעירים (גברים) חילוניים (גילאי 17 עד 29). מאידך הוא מפגין חולשה מהותית בקרב – תושבים אשר עלו מברה"מ לשעבר.

משה אטיאס. צילום: מתן נעים

אבי עייש זוכה לתמיכה גבוהה יחסית למעמדו האלקטורלי בקרב גברים בטווח הגילאים 30 עד 59.

איתי סהר זוכה לתמיכה גבוהה יחסית למעמדו האלקטורלי בקרב צעירים (גילאי 17 עד 29) ונשים.

הסקר נערך בין התאריכים הבאים : 21.10.18 ועד 24.10.18 וכלל 507 משתתפים.


במתחם הבחירות של "כאן דרום" כבר ביקרתם?
לחצו כאן לכל החדשות וכל העדכונים הכי חמים!


סיבוב שני: לאן ילכו הקולות של אטיאס, עייש וסהר?

הסקר בדק עוד מה יקרה אם יתקיים סיבוב בין שמעוני לגלאם ובמקרה זה הפער עדיין נשמר. כאשר שמעוני מקבל: 44.1% מול גלאם מקבל 37.9%.

מנתוני הסקר עולה שכ-20% ממצביעיו של עייש נוטים להצביע עבור גלאם ב"סיבוב שני". ואילו כ-20% אחרים נוטים להצביע לשמעוני. כל השאר, יתכן וכלל לא יצביעו או שהם חסרי העדפה בין גלאם לשמעוני.

איתי סהר

איתי סהר

כ-33% מהמצביעים של מר אטיאס נוטים להצביע עבור גלאם ב"סיבוב שני" לעומת כ-25% שנוטים להצביע לשמעוני. כל השאר, יתכן וכלל לא יצביעו או שהם חסרי העדפה בין גלאם לשמעוני.

כ-33% מהמצביעים של סהר נוטים להצביע עבור גלאם ב"סיבוב שני" לעומת כ-20% הנוטים להצביע לשמעוני. כל השאר, יתכן וכלל לא יצביעו או שהם חסרי העדפה בין גלאם לשמעוני.

מה קורה במועצת העיר?

מהסקר עולה כי רשימתו של איתמר שמעוני היא הגדולה ביותר עם בין 5-6 מנדטים, אחריה סיעת הגימלאים בראשות שרה זכריה עם 3 מנדטים, שס"ג בראשות הרב יעקב אביטן ואשקלון מאוחדת בראשות תומר גלאם כל אחת בין 2 ל-3 מנדטים. צעירי אשקלון בראשות משה אטיאס ואשקלון ביתנו בראשות סופה ביילין עם 2 מנדטים כל אחת. הבית היהודי באשקלון והליכוד 1-2 מנדטים. אבי עייש ואיתי סהר עם מנדט כל אחד ואילו "אשקלון בתנופה" בראשות דורון נקשרי על סף המנדט. שאר הרשימות לא חצו את רף אחוז החסימה. הסקר חשוב לציין התבסס על כך שיגיעו 55 אלף מצביעים כך שכל מנדט שווה לכ-2,200 קולות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




התגובות לסקר

"אני מעודד ולא רק מהתוצאות", הגיב גלאם בריאיון לרדיו. "זה משקף את ההתחזקות המשמעותית שאנחנו חווים בשבועות האחרונים. יותר מכך, אני מרגיש את הרחוב, האווירה היא טובה, הרבה נוהרים אלינו כדי להתנדב ולהירתם".

שלט תמיכה בתומר גלאם. צילום: אלירם משה

בהתייחסו לפער שעדיין קיים אמר גלאם: "אנחנו יכולים לעשות את זה ואני יכול לעשות את זה בעזרת ה' כי המצב טוב בשטח. מה שצריך זה שכולם יצאו להצביע, אני לא מתייחס רק לסקר, אני מתייחס לאווירה בחוץ ויש לזה משמעות מאוד גדולה". גלאם קרא לשאר המתמודדים להתאחד סביבו על מנת שיהיה אפשר לנצח בקלות בסיבוב הראשון.

האם התושבים עדיין איתו? שלטי תעמולה למעו שמעוני, השבוע באשקלון

שלטי תעמולה של שמעוני

שמעוני שעלה אחריו הגיב בשביעות רצון ואמר: "אני רואה את הסקרים וראיתי גם הסקר של מינה צמח וכל הסקרים עם ניצחון בסיבוב הראשון. אבל לא זו המפה שאני וקורא ולפיה אני עובד, כי בסופו של דבר את הסקר לא מכניסים למעטפה. אנחנו ערוכים, אני יודע לעשות בחירות והנתונים של כל הסקרים מראים על ניצחון בסיבוב הראשון ואת העבודה צריך לעשות בסיבוב הראשון. יש לנו בעיר 114 אלף זכויות הצבעה. יגיעו 55% להצביע שזה אומר 60 אלף מצביע. והיום כבר יש לי 33 אלף תומכים שיודעים גם מתי הם יגיעו להצביע".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר