תומר גלאם בבמת הבחירות. צילום: אלירם משה

גלאם בכנס נגד שחיתות: "לא אצרף את שמעוני לקואליציה שלי"

המועמדים לראשות העירייה עלו בזה אחר זה לבמה ושטחו את משנתם במלחמה בשחיתות. משה אטיאס התחמק מלהצהיר שלא יישב עם שמעוני בעוד אחרים פסלו זאת על הסף. אבי עייש קרא לסהר ולאטיאס להצטרף אליו. צפו בווידאו וקבלו הצצה נדירה למועמדים שראיתם רק בשלטים

פורסם בתאריך: 14.10.18 21:14

     

במת הבחירות של התנועה לאיכות השלטון הגיעה הערב לאשקלון. הבמה שהוקמה על משאית הוצבה במרכז אפרידר והזמינה אליה את המתמודדים לראשות העירייה ולמועצה כדי לגיס ולרתום אותם למלחמה בשחיתות דגל אותו נושאת התנועה כבר שנים רבות.

את הערב פתח יו"ר התנועה ומייסדה, עו"ד אליעד שרגא הניסיון שלנו הוא לשכנע את התושבים "לא להצביע בעד גופים וסיעות מושחתות אבל יותר מזה לעזור לכם המועמדים לא להגיע בסופו של יום ללהב 433. תאמינו לי, אירוע שכל אחד מכם לא היה רוצה לחוות אותו, אירוע שבמידה ותתנהגו לפי כללי המנהל הציבורי התקין, על פי כללי האתיקה, על פי כללי טוהר המידות אתם תחסכו מעצמכם את החוויה הנוראה הזאתי להיגרר, להיחקר, להיעצר בשש בבוקר ולקבל את כל התקשורת הנוראה הזאתי".

אחרי שרגא עלה עו"ד תומר נאור, מנהל מחלקת ליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון והזמין בזה אחר זה את המועמדים. משה אטיאס עלה ראשון ודיבר על שקיפות הוועדות. "ככל שהוועדות יהיו בלתי תלויות ויותר שקופות ויהיו מחוץ למנגנוני העירייה ויהיו ממונים על ידי אנשים מקצועיים שרוצים לשרת את הציבור ללא שום אינטרס אז השלטון יהיה ללא שחיתות. אני אומר שאסור להגיע ללהב 433. כל מי שיש בעברו רבב כלשהו בעיה כלשהי, מישהו שנחקר ושיש איתו דבר שעדיין לא נסגר אסור לו להיכלל ברשימה למועצת או לראשות העירייה וזה דבר שהוא א' ב' בפוליטיקה".

כשאטיאס נשאל מה הקווים האדומים שלו לישיבה בקואליציה עם מי שהוגש נגדו כתב אישום ענה אטיאס: "אם ייבחר מישהו שיש נגדו כתב אישום והוא יזמין אותי לשבת איתו בקואליציה והוא ילך איתי יד ביד לפי האג'נדה שלי, אנחנו חייבים להיצמד לחוק זה משהו שלא בשליטתנו ואנחנו לא יכולים למנוע אותו, כי אם לא נשב איתו בקואליציה אז כל הדברים שאנחנו רוצים לקדם פה באשקלון למען הצעירים ולמען התושבים שבחרו בנו – חמש שנים באופוזיציה לא יתנו לנו כלום".

משה אטיאס ותומר מאור על הבמה. צילום: אלירם משה

אחריו עלה ראש העירייה בפועל, תומר גלאם. "נתתי למנגנון לעבוד לפי הכללים שמנגנון צריך לעבוד בו. אני לא חושב שנבחר ציבור שמוטלת עליו האחריות על וועדה מסוימת שעדיף להעביר את זה לרשויות אחרות לטפל בזה. אותם גורמים שנבחרו צריכים להיות אחראים למעשים שלהם ולדעת לקראת מה הם נבחרים ולמה הם הולכים".ראש העירייה בפועל דיבר על הצורך לשנות את החוק שאנשים שמוגש נגדם כתב אישום לא יכול לעבוד נכון, על השקיפות ועל נכונותו להיפגש ולסייע לכל אדם בין אם הוא יזם, או פועל ניקיון. "לטעות מותר, לגנוב אסור" אמר גלאם.

תומר גלאם מכריז שלא ישב עם שמעוני בקואליציה. צילום: אלירם משה

ראש העירייה נשאל על הקווים האדומים שלו לישיבה בקואליציה עם מי שהוגש נגדו כתב אישום וענה חד משמעית "כל אדם שמוגש נגדו כתב אישום, לא רק שאני לא אשב איתו בקואליציה אני גם לא אצרף אותו לקואליציה שלי".

ברק חדריאן הכריז שלא ישב בקואליציה עם אדם שהוגש נגדו כתב אישום אלא יהיה אופוזיציה לאדם שמואשם בפלילים. "מבחינתי יש פה אדם שלא משרת את הציבור יש פה כשל מוסרי. עשייה ציבורית והליכה לפוליטיקה זו שליחות וכל אדם שנמצא בפוליטיקה חייב לראות את עצמו כמצייד את הציבור לא את טובתו האישית לא לעשות למען הבית שלו אלא למען התושבים" אמר חדריאן והוסיף: "אנשים שעוברים על החוק לא צריכים להיות חלק מהפוליטיקה".

ברק חדריאן על הבמה. צילום: אלירם משה

חדריאן דיבר על ועדות המשנה שבהן מתקבלות ההחלטות האמיתיות ושבמועצת העיר מאשרים את החלטותיהם "כמו חותמת גומי". חדריאן טען שעל חברי המועצה לשאול את השאלות ולחפש את בעלי האינטרסים לפני שהם מצביעים. "לעולם לא ארים יד לטובת אדם שמשרת את הטובה האישית של מישהו. אני נטו לטובת הציבור. בשביל זה אני בא".

איתי סהר דיבר על השינויים שגדולים שמתחוללים על אשקלון גם גידול האוכלוסיה, על "העיר שבונה למגורים יותר מהר מאשר מפתחת תשתיות ומוסדות ציבור". אנחנו צריכים לנצל את ההזדמנות ולעשות את קפיצת המדרגה שהעיר הזו מחכה לה. אין שם דרך לבצע את זה אלא באמצעות עירייה מקצועית נחושה שמנותקת מכל התחייבות לכל אינטרס פרטי, קבלני, חצרות רבנים וכו'… אלא אך ורק ראייה רוחבית שרואה את כל התושבים". סהר התחייב לשקיפות.

איתי סהר. צילום: אלירם משה

גם סהר התחייב לא לשבת עם מי שהוגש נגדו כתב אישום וחשוד בפלילים.

אבי עייש דיבר על הרזומה שלו בהתמודדויות לראשות העיר. "בעניין הזה של שחיתות אני לא רק נאה דורש" סיפר על הצמיגים של המכונית שלו ואת שריפת המשרדים שלו לאחר שנלחם בשחיתות. על מאבקו לפיטוריו של מנכ"ל החברה הכלכלית ואפילו הזכיר את מלחמתו בתעמולת בחירות של ראש העירייה בפועל שלטענתו חורגת מהמותר, כשפרסם חוברות כרמו על העשייה שלו וזאת על חשבון הקופה הציבורית. "אני אוביל לשקיםות אמיתית. אני אוביל לשוויון הזדמניות אבסולוטי אבל לא  מן השפה אל החוץ. זה מה שיקרה במשמרת שלי".

אבי עייש ותומר מאור על במת הבחירות. צילום: אלירם משה

עייש הכריז שללא ספק לא יישב בקואליציה עם מי שהוגש נגדו כתב אישום. עייש פנה לסהר ולאטיאס "מושחתים יכולים לנצח גם בפן הטכני. בחירות מנצחים בפתקים. יכול לבהיות וחלילה יהיה ניצחון טכני, אם כוחות האור ומבחינתי אתם כוחות האור ואם כוחות האור יתפצלו. אני קורא לכם להתאחד על מנת להביא לאשקלון את השלטון הראוי הרצוי שיאבק מאבק אמיתי בשחיתות".

אחרון הדוברים היה תא"ל במיל' אריה קרן, חבר מועצה לשעבר שבתקופה האחרונה החליט לשאת על נס את המלחמה בבחירתו של מי שהוגש נגדו כתב אישום. קרן כבר למעלה מחודש מסתובב ברחבי העיר עם חולצה עליה הדפיס "בחרת נאשם, תתבייש".

אריה קרן עם החולצה על הבמה. צילום: אלירם משה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר