אסדה להנחת הגיאוטיובים בקרקעית הים.

איתי סהר: להקפיא את הקמת שוברי הגלים המלאכותיים

לטענת סהר, החברה להגנת מצוקי הים התיכון חייבת להקפיא את הקמתם של שוברי הגלים המלאכותיים - המסכנת חיי אדם ועלולה להרוס את החופים. סהר שלח מכתב בנושא לשר להגנת הסביבה. יורם שפר בתגובה: "הקפאת העבודות מסוכנת יותר"

פורסם בתאריך: 14.10.18 12:58

     

המועמד לראשות העירייה איתי סהר פנה לשר להגנת הסביבה, זאב אלקין כדי שזה יפעל להפסקת הקמת שוברי הגלים שלדעתו מסוכנים.

האסדה החדשה מול חופי אשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"מדובר בניסיון שני להקים שוברי 'גיאוטיוב' בחופי אשקלון" כתב סהר לאלקין "הניסיון הקודם נעצר בינואר השנה, לאחר שבזמן סערה התפרק אחד משוברי הגיאוטיוב במים וגרם לזיהום משמעותי, להתפרקות של אחד הצינורות במים בעת סערה ולנזק סביבתי גדול. מטרת הפרויקט – הגנה על מצוק הכורכר בחופי אשקלון – היא חשובה. אך מדובר בפתרון חדש, שטרם נצבר ידע לגבי השפעתו האמתית, ושחוות דעת מקצועיות מציינות חסרונות מהותיים וסכנות שיש בו לפגיעה בחופים ולסיכון חיי מתרחצים. הפרויקט עלול בסבירות גבוהה ליצור בעיות גדולות מאלה שהוא מיועד לפתור".

איתי סהר

לדברי סהר "הגנה מסוג שוברי גלים, לרבות גיאוטיובים, נוסתה וגם נכשלה במקומות רבים בעולם. גם תנאי הסביבה שונים מאוד זה מזה בחופים שונים ובוודאי במדינות שונות, כך שמה שנלמד בחוף אחד לא תמיד יהיה נכון לאחר. פתרונות שונים ('דורבנות', 'קיר ים') קיימים ונוסו בהצלחה במקומות אחרים בארץ (יפו, נתניה)".

"בנסיבות אלה יש חשיבות גדולה להקפאת הפרויקט עד לאחר תקופת החורף, בחינת השפעתו הסביבתית וקבלת החלטות נוספות רק לאחר מכן" חותם סהר את מכתבו "רצועת החוף באשקלון היא נכס משמעותי לפיתוח העתידי של העיר, והיא גם פיקדון בידינו, השמירה עליה היא אחריות שלנו. זה הזמן להודיע על הקפאת המשך הפרויקט ובחינתו המחודשת לאחר עונת החורף, ולאחר שיבחנו המשמעויות וההשפעות הסביבתיות האמתיות. יש לנו ים אחד".

יורם שפר, סגן ראש העירייה והממונה על איכות הסביבה מסר בתגובה: "אני שמח שאנשים נוספים מגלים עניין כעת בנושא איכות הסביבה ומצב המצוק, אחרי שפעלתי ואני פועל בעניין כבר 20 שנה. את תוצאות הגיאוטיוב אפשר לבחון לאחר שנתיים, גם בהיבט של שיקום יבשתי, ולאחריהן אפשר יהיה להכין תוכנית כוללת ובה נגר עילי והכנה לתוכנית כוללת להגנה יבשתית. המצוק במצב קריטי, וזו הסיבה שבמשרד להגנת הסביבה החליטו על צעד לראשונה באשקלון במקום שוברי גלים רגילים. הקפאת העבודות מסוכנת יותר ועלולה להביא לקריסת המצוק ולפגיעה בחיי אדם, כולל קריסה של מבנים ובהם מלון הולידיי אין".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר