עו"ד אייל אביטל ואיתמר שמעוני
עו"ד אייל אביטל ואיתמר שמעוני

חשיפה | בניגוד לדבריו: עו”ד אייל אביטל כן ייצג מחבלים

עו”ד אייל אביטל, מספר 2 ברשימתו של איתמר שמעוני, התנער מהפרסומים בדבר ייצוג מחבלים ואמר כי זה קו אדום עבורו. אלא שבדיקת “כאן דרום” מגלה כי אביטל דווקא כן ייצג מחבלים בהליכים שונים בבית המשפט. “מעולם לא ייצגתי מחבלים”, מסר אביטל בתגובה

פורסם בתאריך: 11.10.18 13:22

     

בשבועות האחרונים מלאו קירות העיר והפייסבוק במודעות המזכירות כי עו”ד אייל אביטל, מי שהוצב במקום השני ברשימתו של איתמר שמעוני, ייצג את המחבלים שרצחו את החייל רון קוקיא ז”ל בטרמפיאדה בערד. אביטל, מי שייתכן שיכהן כראש העירייה בפועל בסיטואציה שבה שמעוני ייבחר ויושעה, התנער מהפרסומים הללו. הוא טען והסביר כי כאשר התברר כי מדובר ברצח על רקע לאומני, הוא מיד הפסיק את הייצוג.

השבוע הוא עשה שימוש בדף הפייסבוק הפופולרי של שמעוני והציג שם את גרסתו לדברים, ולצורך חיזוק הדברים הוא הציג צילומי מסך מזמן אמת שבהם הוא מסביר מדוע הפסיק את הייצוג. באחת מהתגובות הוא כתב: “גם במקצוע שלנו צריך שיהיה קווים אדומים, ואצלי זה שאני לא מייצג מחבלים”.

תגובה שכתב אביטל ואותה הציג בפוסט שכתב בדף של שמעוני

אלא שבניגוד לדבריו, בדיקה של “כאן דרום” מגלה את האמת שלפיה: אביטל דווקא כן ייצג מחבלים בהליכים שונים בבתי המשפט, מחבלים כאלה שהואשמו ונחשדו בעבירות ביטחוניות חמורות. הפרוטוקולים מדיוני בית המשפט מתארים את המעשים החמורים שבהם הואשמו או נחשדו לקוחותיו של אביטל.

כך למשל, בחודש ינואר 2013 ייצג אביטל אדם, בן הפזורה הבדואית, שנחשד בביצוע עבירות “של קשר לפשע במטרה לפגוע בביטחון המדינה”. במהלך הדיון עצמו התברר כי האיש חשוד בייצור מטען חבלה. אביטל ייצג אותו בדיון, ומעצרו של האיש הוארך בהסכמה ולאחר שהשופט אמר כי ישנו חשד סביר. בהמשך אף הוגש נגדו כתב אישום, ואביטל לא ייצג אותו בשלב זה.

בפברואר 2013 ייצג אביטל בבית המשפט העליון קטין תושב הפזורה הבדואית שהוחלט לשחררו ממעצר. כנגד אותו הקטין הוגש כתב אישום ביחס לכמה מקרים. על פי האישום הראשון, הקטין נסע יחד עם חבר לביתו של פעיל של ארגון הטרור “גדודי חללי אל אקצא” בדהריה שבשטחי הרשות הפלסטינית. הפעיל, כך על פי פרוטוקול בית המשפט, פנה לנער, לקוחו של אביטל, ולחשוד נוסף ושאל אותם, “האם יהיו מוכנים להצטרף לחוליה מטעם הארגון (גדודי חללי אל אקצה), אשר עתידה לבצע פיגועים שונים, וביניהם חטיפת חייל ישראלי והסתרתו במערה על מנת לשחרר אסירים ביטחוניים ופיצוץ ג’יפים ישראליים”. השניים הסכימו להצעה, “באותו מעמד ובמסגרת הקשר נשבעו השניים אמונים לארגון והתחייבו לבצע פעולות במסגרתו”.



רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"





על פי האישום השני, אותו קטין פעל יחד עם אחרים כדי ליידות בקבוקי תבערה על ג’יפים של צה”ל באזור דהרייה. “עבדאללה הוריד את הגופייה שלבש וקרע אותה לגזרים על מנת לייצר בקבוקי תבערה ומילא את הבקבוקים הריקים בבנזין ביחד עם דיאא. המשיב (לקוחו של עו”ד אביטל) אחז בידו את אחד הבקבוקים המלאים בבנזין וביקש מעבדאללה הנחיות כיצד להשליך את הבקבוק. עבדאללה הנחה את המשיב כי יש להדליק את בד הגופייה המשמש כפתיל ורק לאחר מכן להשליך את בקבוק התבערה”. רק בשלב הזה עזב הקטין את המקום.

על פי האישום השלישי, אותו הנער, לקוחו של אביטל המתגורר בפזורה הבדואית, הואשם כי סייע למחבל שביצע פיגוע דקירה להימלט לאחר המעשה ולהתחבא כדי לא להיתפס. זה קרה בנובמבר 2012, באיבה של לחימת כוחות צה”ל בעזה במסגרת מבצע עמוד ענן. באותם ימים תושב דהרייה בשם עבדאללה שהה ברהט לאחר שהסתנן לישראל. “גמלה בלבו של עבדאללה ההחלטה לרצוח יהודי אזרח ישראל". עבדאללה, ששהה ברהט ללא שהיה בידו היתר כניסה לישראל, הצטייד בסכין מטבח שאורכה 20 ס”מ, הסתיר אותה בגרביו ויצא בשעה 18:20 יחד עם חשוד נוסף לבאר שבע. במהלך נסיעתו לבאר שבע העביר עבדאללה את הסכין לתוך הכיס הקדמי בחולצתו מבלי שיבחינו בכך.

בית החולים סורוקה. צילום: עופר וקנין

לכאן נמלט הפצוע מפיגוע הדקירה. בית החולים סורוקה. צילום: עופר וקנין

בבאר שבע פגשו השניים את הצעיר (לקוחו של עו”ד אביטל) סמוך לבית החולים סורוקה, ושם ישבו על ספסל סמוך לבית החולים. לאחר זמן מה הם קמו מהספסל והתחילו לצעוד על מדרכה מכיוון בית החולים לכיוון קניון הנגב. סמוך לשעה 20:07 הבחין עבדאללה בתושב באר שבע אשר ביצע באותה עת פעילות ספורטיבית כשהוא מתקרב לעברם במהלך ריצתו. במעמד זה פנה עבדאללה ושאל אותם אם הוא יהודי. הם השיבו לו שכן. עבדאללה פנה אל הגבר שרץ ואמר לו, “שניות אחי…” במטרה לגרום לו לעצור. הגבר נעצר אל מול עבדאללה ושאל אותו: “מה?” בשלב זה שלף עבדאללה את הסכין מכיס חולצתו ודקר את הגבר במותן שמאל ולאחר מכן שלף את הסכין החוצה במטרה לגרום למותו. הגבר הדקור החל במנוסה לכיוון בית החולים, ואילו השלושה פתחו במנוסה לכיוון התחנה המרכזית על מנת להתחמק ממעצר.


במתחם הבחירות של "כאן דרום" כבר ביקרתם?
לחצו כאן לכל החדשות וכל העדכונים הכי חמים!


על פי הנטען באותו האישום, לקוחו של אביטל אמנם לא היה מודע לתכנון של הפלסטיני לרצוח יהודי, אך לאחר הרצח עזר לו לחמוק מכוחות הביטחון כאשר נסעו יחד מהמקום ואף שהו יחד שעות מספר במתחם מגוריו של הקטין ולאחר יומיים הוא יצא עם המפגע אל שטחי הרשות הפלסטינית.

גזר דין בעניינו של לקוח אחר שאותו ייצג עו”ד אביטל ניתן לפני כשנה בלבד. מדובר במורה בבית הספר, תושב הפזורה הבדואית, אשר שהה בירדן. במהלך שהותו שם למד את ההלכה המוסלמית (שריעה) והיה בקשר עם שייח’ים וגורמים המשתייכים לסלפייה ג’האדייה. זרם זה הוכרז בשנת 2014 כהתאחדות בלתי מותרת. “הכרזה זו נובעת מכך שזרם הסלפייה ג’האדיה מקדם ופועל לשם מימוש מלחמת ג’יהאד על פי האידיאולוגיה הסלפית ג’האדיסטית, לרבות באמצעות מאבק אלים נגד מדינת ישראל, אזרחיה, תושביה, או יהודים באשר הם”, הוסבר בהודעה של משרד המשפטים.

מוחמד אלאעסם. צילום: אליהו הרשקוביץ

השופטים:" מעשיו של הנאשם חותרים תחת קיומה וריבונותה של מדינת ישראל". הנאשם מובא להארכת מעצר. צילום: אליהו הרשקוביץ

“הנאשם החל להתכתב עם אבו סעיד גם בהודעות פרטיות באמצעות הווטסאפ… במהלך ההתכתבויות אמר אבו סעיד לנאשם כי הוא מעוניין לבוא לישראל ולהיפגש עמו על מנת שיוכל לעבוד בבתי ספר ומסגדים ולהטיף לג’יהאד נגד יהודים בישראל. הנאשם הסכים להצטרף לאבו סעיד למימוש תכניתו”.

עוד ממשיך גזר הדין לתאר את מעלליו של לקוחו של אביטל: “אבו סעיד הציע לנאשם להצטרף לחוליה צבאית שתפעל נגד חיילי צה”ל. הנאשם הסכים להצעה הנ”ל וכן הסכים להצעה לגייס לחוליה אנשים נוספים. הנאשם ואבו סעיד החליטו להקים בשם הג’יהאד הסלפי חוליה צבאית שתפעל ברצועת עזה ומטרתה לבצע פיגועים צבאיים, להילחם בצה”ל ולבצע תקיפות חמושות נגד חיילי צה”ל”.

אייל אביטל. צילום: אלי הרשקוביץ

עו"ד אייל אביטל בבית המשפט. צילום: אלי הרשקוביץ

הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי כתב בגזר הדין: “העבירה בה הורשע הנאשם הינה עבירה חמורה אשר פוטנציאל הפגיעה שלה בביטחונה של המדינה הינו רב. מעשיו של הנאשם חותרים תחת קיומה וריבונותה של מדינת ישראל. עצם היותו של הנאשם אזרח ישראלי מעצימה את חומרת המעשה ואת הפוטנציאל הטמון בפגיעה, כאשר זו פגיעה מבית… מעשיו של הנאשם נבעו מחשיפה לאידיאולוגיה של הג’יהאד הסלפי אשר הינו זרם קיצוני המקדם ופועל למימוש מלחמת הגי’האד, כאשר הנאשם היה מודע למעשיו ואף ניסה לפעול לשם הוצאה לפועל של התכנית ולגייס אנשים לחוליה שתפגע בחיילי צה”ל”.

תגובה: "מדובר בניסיון לפגוע בי"

עו"ד אייל אביטל מסר בתגובה: “יריביו הפוליטיים של איתמר שמעוני, שמיצו את מסע ההכפשות נגדו והגיעו למסקנה שלא יוכלו לנצח אותו בקלפי, עברו למסע הכפשות מתוכנן, מתוזמן ושפל נגדי. אני מאמין שהציבור מספיק חכם כדי להבין שאין כאן דבר לבד מניסיון נואש לפגוע בי, לפגוע באיתמר שמעוני ולפגוע ברשימה שלנו. זה לא יצליח להם, אמשיך לעבוד בכל הכוח לצד איתמר, עד שנשיג את המטרה שהציב – לשוב ולשרת את תושבי אשקלון. כאב לשני חיילים המשרתים שירות משמעותי בצה”ל, האחד כקצין במערך הייעוץ הכספי לרמטכ”ל ובן נוסף המשרת ביחידה 8200, איש לא יכול לטעות בעמדות שלי בנושא. לעצם העניין, במסגרת עבודתי כעורך דין בעשור האחרון ייצגתי אלפי נאשמים ועצורים. מעולם לא ייצגתי מחבלים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר