הרב מנחם ליברמן ואיתמר שמעוני. צילום: יח"צ
הרב מנחם ליברמן ואיתמר שמעוני. צילום: יח"צ

חב"ד: לא מתערבים בפוליטיקה אבל תומכים באיתמר שמעוני

הרב מנחם ליברמן אמנם הודיע כי חב"ד אינה גוף פוליטי אך בכל זאת ביקש להוקיר תודה לאיתמר שמעוני. "על כל אחד מהתושבים להודות לראש העיר על מעשיו ולסייע לו להיבחר ולהמשיך בתפקידו החשוב והאחראי למשך עוד חמש שנים"

פורסם בתאריך: 25.9.18 17:24

     

גופים ברחבי העיר אשר נדרשים להכריע בשאלת תמיכתם שמועמד כזה או אחר לראשות העירייה כבר הצהירו, לחות חלקם, במי הם תומכים לראשות העיר. בתנועת חב"ד נזהרים בימים אלה להלך בין הטיפות ולשמור על ההדורים ביחסיהם הטובים עם כלל המועמדים. אלא שלפעמים צריך גם לומר בגלוי מי הוא המועמד המועדף.

לאחר חרושת שמועות הגיעה התשובה: חסידות חב"ד באשקלון תומכת במועמדותו של ראש העירייה הנבחר, איתמר שמעוני לקדנציה נוספת. שמעוני אמנם מושעה כידוע אך פעילותו למען מוסדות חב"ד באשקלון לא נשכחת בקרב ראשי החסידות באשקלון.

לפני מספר ימים פרסם הרב מנחם ליברמן, ראש מוסדות חב"ד באשקלון מכתב ובו הוא אמנם טוען כי חב"ד אינה גוף פוליטי ואנשיה אינם מתעסקים בפוליטיקה אך בסופו ניכרת קריאתו לעשות כדי שאיתמר שמעוני ייבחר לקדנציה נוספת. "בשנים האחרונות נוכחתי לדעת כי מר איתמר שמעוני הי"ו מבין את החשיבות של חינוך יהודי טהור. הדבר בא לידי ביטוי במהלך שנותיו כראש העיר. למרות שלא תמכנו בו פוליטית ולמרות שלא הגענו עם כוח פוליטי התמסר מר שמעוני לפיתוח, הרחבת והקמת מוסדות חינוך ובכללם מוסדות החינוך המונהגים על ידינו" כתב הרב ליברמן וציין את המבנה החדש של בית הספר התיכוני לבנות 'אור חיה' שתוקצב ובנייתו החלה בתקופה ששמעוני שימש כראש עיר.

שמעוני והרב ליברמן בהנחת אבן הפינה לתיכון אור חיה. צילום: חב"ד אשקלון

"יש חובה מוסרית והלכתית עלי באופן אישי, ועל כל אחד מהתושבים להודות לראש העיר על מעשיו ולסייע לו להיבחר ולהמשיך בתפקידו החשוב והאחראי למשך עוד חמש שנים" הוסיף הרב.

בסביבתו של שמעוני הגיבו בסיפוק רב מההודעה המשמעותית וזו הגיעה לעומת כמה וכמה רשימות שדווקא הודיעו על תמיכתן במועמד אחר לראשות העיר. "ערב חג הסוכות מקבל בשורה משמחת על החלטת תנועת חב"ד אשקלון, בראשות הרב מנחם ליברמן, לתמוך בי לראשות עיריית אשקלון" מסר שמעוני וכמובן הרעיף שבחים על החסידות הגדולה "תנועת חב"ד יקרה לליבי ולליבם של עוד מיליונים בארץ ובעולם, בזכות הפעילות המבורכת שלהם למען אחדות ישראל, לכל יהודי באשר הוא. תנועה ליברלית, מקרבת ומאחדת. זוהי גם הדרך ותפיסת העולם שלנו – לשמור על אשקלון ליברלית ומאוחדת, המאפשרת לכל תושב חיים על פי בחירתו ואמונתו" מסר שמעוני וחתם את הודעתו "אין לי ספק שזהו עוד צעד משמעותי שלנו בדרך חזרה להנהגת העיר, ויהיו עוד כאלה בהמשך".

מי שאמור להיפגע מההודעה של חב"ד הוא ראש העירייה בפועל תומר גלאם שכמובן מתמודד גם הוא לתפקיד. בתקופתו של גלאם מאז נכנס לנעליו של שמעוני היה שיתוף פעולה טוב בין החסידות לעירייה ולא ברור כיצד ההודעה תשפיע על המשך היחסים אם יצליח גלאם להיבחר לראשות העיר.

גלאם עם הרב ליברמן וגרוזמן. צילום: חב"ד אשקלון

אגב, תנועת חב"ד למרות הטענה שאינה פוליטית, עדיין תומכת ומקדמת את רשימת הבית היהודי באשקלון בראשותו של עמיחי סיבוני.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר