מצלמות אבטחה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

האח הגדול יגדל: יותר מצלמות מעקב יוצבו ברחבי העיר

המועמד לראשות העירייה איתי סהר פנה למשרד לביטחון פנים כדי שיוגברו אמצעי האכיפה המתקדמים ברחבי העיר ונענה בחיוב. "עלינו להקדים פעולות שתכליתן הגנה על ביטחונם, חייהם ורכושם של תושבי אשקלון" מסר סהר

פורסם בתאריך: 26.8.18 17:00

     

השוד שהתרחש הבוקר בשכונת רמת אשכול מחזק את התחושה כי המדינה אינה מצליחה למגר כיאות את הפשיעה ברחבי העיר. מלבד השוד הבוקר אנו שומעים כמעט מידי יום על מקרי אלימות ועבריינות ברחובות העיר.

המועמד לראשות העירייה, איתי סהר פנה לאחרונה למשרד לביטחון פנים וכתב: "בתקופה האחרונה תושבי אשקלון חווים סדרת אירועים קשים, שמצטברים לפגיעה בתחושת הביטחון האישי של תושבי העיר" כתב סהר ופרט כמה מקרי אלימות שהתגלו לאחרונה באשקלון "גופת גבר כבן 50 נמצאה בפארק הלאומי אשקלון. לפי החשד, מדובר ברצח; תחנת הדלק "מיקה" נשדדה על ידי רעולי פנים… גל פריצות במספר גדול של עסקים בעיר". גם הצתות עסקים או כלי רכב הפכו כבר לדבר שבשגרה באשקלון.

מסרטוני האבטחה. החשוד קונה את הדלק. דוברות המשטרה

סהר כתב עוד כי "משטרת אשקלון פועלת איכותית ועושה עבודת קודש בייצור מענה לכלל האירועים" וציין כי "המתיחות האזורית גוברת, עומס המשימות גובר וללא הירתמות של כלל המערכות ובראשן המערכת העירונית, יהיה קשה מאוד לעמוד בכך".

מציאת גופה בפארק הלאומי באשקלון לפני חודשיים. החשד: רצח. צילום: אלירם משה

לפני מספר ימים התקבלה התשובה ממשרד הפנים ונראה כי מכתבו ומאמציו של סהר נשאו פרי.

דניאל וידלנסקי, יועץ השר לביטחון פנים גלעד ארדן, השיב למכתבו של סהר "כפי שכתבת במכתבך, השימוש באמצעים טכנולוגים חכמים יכול לסייע ולשפר את יכולת האכיפה. בהובלת השר התקבלו החלטת הממשלה מס' 8575 – ו 8573, עניין החלטות אלו מניעת אלימות וונדליזם במרחב הציבורי ברשות והפעלת תכנית למניעת אלימות בחופי הים ובסביבתם. במסגרת ההחלטות יורחבו המערכים הטכנולוגים באשקלון לצורך הצבת מצלמות למניעת אלימות וונדליזם במרחב הציבורי באשקלון ובחופי הים המוכרזים".

מצלמות אבטחה. אילוסטרציה: אלירם משה

אלא שלהרחבת המערכים הטכנולוגיים דרושה גם פעולה מתואמת של העירייה. "הנ"ל תתבצע בהתאם לעקרונות שנקבעו בתכנית 'עיר ללא אלימות' לעניין הצבת מצלמות במרחב הציבורי ובכפוף לעמידת הרשות בכללי התכנית ובאמות מידה שייקבעו לעניין הצבת מצלמות במרחב הציבורי בחופי הים ובסביבתם".

עוד כתב וידלנסקי לסהר "פניתי למשטרת ישראל ונמסר לי כי בעקבות אירוע השוד שתואר במכתבך נפתחה חקירה ובוצעו פעולות חקירה מגוונות שבסופן נעצרו מספר חשודים. עוד נמסר לי כי המשטרה חוקרת את האירוע שהתרחש בפארק הלאומי, ולא ניתן להרחיב פרטים נוספים על מנת לא לפגום בה. כמובן שמצופה ממשטרת ישראל לטפל במהירות ועל פי חוק בכל תלונה שתוגש לפתחה, לשמור על שלום הציבור ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה להביא את הפושעים אל הדין".

איתי סהר

עו"ד סהר המתמודד בתקופה זו לראשות העירייה היה רואה בתחום זה אחד מהנושאים שהוא ישים בראש סדר העדיפויות. "צריך לחזק את כוח השיטור העירוני באשקלון, להגדילו ולהרחיב את פריסתו. ממשלת ישראל צריכה לגבות את עיריית אשקלון בחיזוק השיטור העירוני ובאיתור המקורות התקציביים להרחבתו, הכשרתו ותפעולו השוטף" מסר היום סהר והוסיף "במקביל יש לזרז את הקמת מערכת 'עיר חכמה' באשקלון שתשפר משמעותית את הבקרה והשליטה במערכים העירוניים ומערכי הביטחון בכלל זה ותשפר את יכולת האכיפה. עלינו להקדים פעולות שתכליתן הגנה על ביטחונם, חייהם ורכושם של תושבי אשקלון".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר