עמיחי סיבוני ונפתלי בנט

לא מאוחדים: החרדים יחנכו הערב מטה בחירות, הבית היהודי מחר

זה היה אמור להיות איחוד גדול אבל בשל מחלוקות על תפקידים ומיקומים הגוש הדתי מפוצל. ש"ס ויהדות התורה יחד והבית היהודי לבד עם חבירה משמעותית של תנועת חב"ד

פורסם בתאריך: 20.8.18 17:25

     

לפני מספר חודשים הכריזו חברי מועצה מהסיעות הדתיות כי פניהם לריצה משותפת ומאוחדת שתדע לגשר על הפערים בין המגזרים השונים בקרב הציבור שומרי המצוות באשקלון. היה זה נראה כי רשימה מאוחדת, שלה יצביעו חלקים נכבדים מהציבור הדתי והחרדי בעיר תהיה לבסוף סיעה גדולה וחזקה במועצת העיר הבאה ותוכל לדאוג לאינטרסים של הציבור הזה מתוך הקואליציה.

נסים כלפון והרב יעקב אביטן. צילום יוסי את עוזי

אלא שמה שהחל כהידברות וניסיונות ליצור גוש דתי גדול ובעל כח במועצה נחל כישלון. הערב (שני) צפוי הרב יעקב אביטן לפתוח את המטה של סיעות ש"ס ויהדות התורה באשקלון. המטה של רשימת החרדים תישא את האותיות שס"ג יפתח כאמור בכיכר גולומב בשכונת מגדל. הטקס ייפתח בקביעת מזוזה כמובן על ידי הרב אביטן שבינתיים עשה זאת בכמה וכמה מטות בחירות בחודשים האחרונים.

 

מחר (שלישי), יפתח יו"ר הבית היהודי באשקלון, עמיחי סיבוני, את מטה הבחירות בשד' דוד בן גוריון בשכונת הסיטי. סיבוני כבר עמד בבחירות האחרונות בראש המטה המזוהה יותר מכל עם הכיפות הסרוגות והציונות הדתית והיה מעומד להיות חבר מועצה מטעם הרשימה, אך ציבור הבוחרים אכזב והרשימה כלל לא זכתה אף לא במושב אחד במועצת העיר.

סיבוני. פותח מטה אבל נזהר מלצאת בהצהרות

שתי הרשימות שכאמור לפני חודשיים יצאו בהצהרות על איחוד היסטורי שיצור רשימה עם גוש גדול במועצה החלו לנהל בחודשיים האחרונים מגעים אך לא הגיעו לעמק השווה. גורם המעורה במשא ומתן מסר כי היה מדובר במחלוקות על מיקומים ברשימה ובעלי תפקידים.

כרגע שתי הרשימות רצות בנפרד ואף אחת מהן אינה תומכת בגלוי המועמד כלשהו לראשות העיר. ואולי זה בגלל מה שאמור להתחולל במקרה ששמעוני ייבחר ויושעה ואז יכנסו הסיעות הנבחרות למו"מ קדחתני שיקבע בסופו את זהות ראש העירייה בפועל.

הרב יעקב אביטן

הרב יעקב אביטן, חבר מועצת העיר בקדנציה הראשונה שלו ורב המועצה האזורית חוף אשקלון, מסר כי הרשימה מורכבת ממועמדים מכל גווני הקשת הפוליטית וביניהם צעירים, דתיים ושאינם חובשי כיפה. עד לכניסתו לחיים הפוליטיים ויגידו רבים שגם לאחריה, נחשב הרב אביטן לדמות ציבורית אהודה ואהובה וכתובת לרבים המבקשים להיוועץ עמו בנושאים שונים ומגוונים שעניינם אינו בהכרח דתי מובהק.

בבחירות האחרונות הצליחה ש"ס להכניס למועצה שלושה חברים ויהדות התורה אחד. אביטן מצפה להגדיל את כוחו ולמשוך אליו מצביעים מהמגזר החרדי שהצביעו לרשימות אחרות המזוהות עם רבנים אחרים בעיר.

באיחוד הלאומי כבר ידעו אכזבות. "אנחנו לא יוצאים בהצהרות כמה חברי מועצה נכניס" אמר היום סיבוני "מה שחשוב זה שנכניס משהו. אנחנו לא עוסקים בנבואה" הסביר סיבוני והוסיף "בפעם הקודמת היינו בטוחים שהציבור הדתי לאומי ילך אחרינו בעיניים עצומות אבל אנחנו לא שם. הפעם אנחנו עוברים אדם אדם ולא יוצאים בהצהרות.

בטקס פתיחת המטה ישתתף עם סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהאן. חברי הגרעינים התורניים באשקלון, רבנים המזוהים עם הציונות הדתית באשקלון.

סיבוני גאה לספר כי אמנם האיחוד עם הסיעות החרדיות לא יצא לפועל אך מבחינתו יש לו כבר כעת הישג כאשר תנועת חב"ד באשקלון החליטה לחבור לבית היהודי ולשלב כוחות במערכת הבחירות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר