חבר המועצה משה אטיאס
חבר המועצה משה אטיאס

אטיאס מתחייב: לא אתן יד לבניית קניון על חשבון שטח ציבורי בברנע

המשנה לראש העירייה פרסם אמש פוסט על כוונתה של העירייה לאשר את התכנית בשכונה הצפונית והצפופה. הפוסט עורר תגובות רבות ושיתופים. אטיאס נחוש לנצח במאבק למען תושבי השכונה

פורסם בתאריך: 24.5.18 11:44

     

אמש בשעות הערב פרסם יו"ר מועצת העיר משה אטיאס פוסט בפייסבוק ובו הוא מתנגד לכוונה לבנות קניון גדול בלב שכונת ברנע – הסובלת בלאו הכי מצפיפות ומעומסי תחבורה קשים בכל בוקר ובניגוד גמור להחלטת הוועדה המחוזית לבניין ערים בנושא.

יצוין כי תחילתה של הפרשה בשנת 1996 אז התקבלו ההחלטות לגבי השכונה, אך יחד עם זאת אטיאס טוען כי גם כיום חייבים בעיריית אשקלון למנוע את הכוונה לבנות את אותו קניון.

אטיאס עם ראש העירייה בפועל, תומר גלאם

בפוסט שפרסם חבר המועצה אטיאס – שמתכוון בקרוב להתפטר מתפקידו כיו"ר מועצת העיר- הוא טוען כי על פי התב"ע המקורית היו אמורות להיבנות בשכונת רמת כרמים בשכונת ברנע 2,451 יחידות דיור. לאחר שהקרקע נמכרה ליזם פרטי, ביקשו בעלי הקרקע לבנות עוד 1,200 יחידות דיור – את בקשתם הגישו לוועדה המחוזית. אנשי הוועדה אישרו את הבקשה, בתנאי כי יבנה במקביל קאנטרי קלאב גדול במקום לרווחת תושבי השכונה. הוועדה אף הזהירה את היזם שאם לא יבנה קאנטרי קלאב במקביל לבניית 2,000 יחידות הדיור הראשונות, אזי הקרקע תועבר לעיריית אשקלון.

אלא שלדברי אטיאס, "על הקרקע המדוברת נבנו כבר יותר מ2,000 יחידות דיור, אולם בעירייה שותקים, בידיה של העירייה נפלה הזדמנות לנכס לעצמה קרקע בשווי עשרות מיליוני שקלים לטובת הציבור אך שם בוחרים להתעלם מזכות התושבים על הקרקע". אטיאס מוסיף ואומר כי "אם הקרקע הייתה בידיים פרטיות הבעלים לא מוותר עליה בשום אופן אבל נראה שבעיריית אשקלון גם אז וגם בימינו – כספי ציבור הם הפקר".

בהמשך מספר אטיאס כי כיום יש על הקרקע כבר 4,000 יחידות דיור שהם קרוב לפי 2 מהתכנית המקורית על השטח. מה שמכעיס את אטיאס היא ההתעלמות המוחלטת מהחלטת הוועדה המחוזית לבנות במקום את אותו קאנטרי קלאב גדול לרווחת התושבים, ובנוסף מתכוונים בעירייה לבנות במקום קניון רחב ממדים, תחת ידיים פרטיות "ולהשאיר אותנו תקועים בכל בוקר ומתזמנים 45 דקות מברנע לשאר אזורי העיר", כך אטיאס.

לאחר שהביע את זעמו מתחייב אטיאס להילחם בהחלטה, "כאן אני נכנס לתמונה לטובתכם". מצהיר אחד מחברי המועצה הפעילים ביותר בקדנציה האחרונה, "אני אומר לכם- לא אתן לזה יד. רווחת התושבים איכות החיים ושעות הפנאי חשובים עשרת מונים יותר מדאגה ליזם כזה או אחר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר