העבודות על עיר היין. צילום: דוברות העירייה
העבודות על עיר היין. צילום: דוברות העירייה

"הסכם הגג כולו יהיה אסון מוניציפלי": איתי סהר קורא לעצור את בניית שכונת עיר היין

המועמד הצעיר לראשות העירייה, מזהיר במכתב ששלח היום לראש העירייה בפועל, וקורא לעצור את בניית שכונת עיר היין, זאת לאחר שגלאם דיווח על תחילת עבודות התשתית להקמת השכונה

פורסם בתאריך: 21.5.18 19:22

     

המרוץ לראשות העיר עובד גם דרך ביקורת קשה על מהלכים שלכאורה נראים למען העיר ועתידה. המועמד לראשות העירייה, עו"ד איתי סהר יצא היום בביקורת קשה שממנה ניתן ללמוד, לפחות לטענתו, כי אשקלון נמצאת בפתחו של אסון תעבורתי. סהר יוצא נגד הפרויקט שראש העיר המושעה וגם זה שהחליפו התגאו בו פעמים רבות ותלו בו את התפתחותה הכוללת של העיר.

איתי סהר. צילום: ראובן קפוצינסקי

"פרויקט שכונת עיר היין כולל כ-11 אלף יחידות דיור וכ-35 אלף תושבים. זהו פרויקט עצום שישנה את העיר לדורות", אומר היום סהר, "הקמת השכונה תגדיל בצורה ניכרת את העומסים בכבישים, את הצורך במקומות עבודה, את הצורך במוסדות חינוך וציבור, ממתנ"סים ועד בתי כנסת שחסרים כבר כיום. ללא שינוי כיוון, בלי אסטרטגיה מקיפה, המצב הזה יחמיר בהרבה והסכם הגג כולו יכול להפוך לאסון מוניציפלי עבור אשקלון. העובדה שטרם נפתחה היציאה הצפונית החדשה היא נקודה אחת מני רבות שמעידה על בעיה כללית".

מיישרים את השטח. צילום: דוברות העירייה

סהר מביא שורה של גופים ואישים שהתנגדו לתכנית. "לתכנית עיר היין שהוגשה בימי שמעוני באוקטובר 2015 הוגשו התנגדויות רבות, בין המתנגדים היה גם משרד התחבורה שכתב, בין היתר: התכנית כפי שהוגשה אינה נותנת פתרונות תחבורתיים לבעיות התחבורה הנגרמות עקב הבינוי… ללא שירותי תחבורה טובים התכנית לא תמשוך קהל אזורי וארצי ותפגע בעיר אשקלון במקום לפתחה… נראה שע"פ התכנית היציאה מהשכונה תהיה רק דרך מערכת הביוב כי כנראה לא יהיו כבישים". גם מתכנן הועדה כתב כי "ניכר כי התכנית אינה מנצלת באופן מיטבי את השטח בו היא חלה".

מאז הגשת התכנית, טוען סהר, ועד היום הטיפול נעשה ללא רצף שלטוני וללא רצף מקצועי וכשהדרג המקצועי נתון תחת טלטלות קשות שספגה העירייה בתקופה של פחות משלוש שנים: מעצרים, כתבי אישום חמורים, לא פחות משני מהנדסי עיר שונים ושלושה ראשי עיר וממלאי מקום שונים, אדריכל עיר שהספיקו בתקופה זו לשלול את סמכויותיו ואז להחזירן שוב, מצב כלכלי לא ברור ועוד.

עיר היין. הדמיה: ארמון אדריכלים

"קל לרוץ ולבנות, אלא שדווקא כאן אשקלון חייבת אחריות ותכנון אסטרטגי, רציני וכולל לגבי העיר כולה" ממשיך סהר ומציג שאלות מעניינות "איך תראה השכונה ואיך תראה אשקלון? היכן יעבדו תושבי השכונה החדשה? מה עם עבודות המחלף הצפוני? מה היקף השירותים שיינתנו, מחינוך ועד מבני ציבור ואיך אנחנו התושבים נקבל שירותים מעירייה שכבר כעת מתקשה לענות על צרכי התושבים?"

עיר היין בלילה. כך זה נראה בהדמיה

"הסכם הגג הוא לא הסכם רע, אבל הוא מחייב את העירייה לשיקול דעת, לביצוע אחראי ולראיה כוללת לעשרות שנים קדימה. בלי זה, השכונה החדשה תהיה אסון מוניציפאלי וכך גם הסכם הגג כולו. זוהי ריצה לא אחראית שעשויה לגרום לנזקים ארוכי טווח לאשקלון ולבזבוז מיותר של כספי ציבור", כתב סהר לגלאם. "אני קורא לך לעצור את העבודות לפחות עד להכרעה בבחירות הקרובות. ראוי ונכון שתכנית כזו תיבחן מחדש, תאושר ולאחר מכן תובל בידי מי שיקבל את אמון הציבור בקלפי וזהו גם עניין של לקיחת אחריות ציבורית. תכנית עיר היין עושה שימוש בעתודות קרקע משמעותיות. ייתכן מאוד שראש העיר הבא ימצא לנכון להוביל התאמות בתכנית. אם כך יהיה, יהיה צורך לבצע מחדש עבודות תוך בזבוז מיותר של כספי ציבור. בנוסף, המתנה תאפשר מעקב והתקדמות בביצוע עבודות המחלף הצפוני והיא מוצדקת גם מסיבה זו. עדיף לעצור את ריצת האמוק הזו לפני שיהיה מאוחר".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "ראוי שמר איתי סהר יהיה מודע לכך שלמעלה מ- 70% מהדירות המשווקות בעיר היין הינן תחת פרויקט 'מחיר למשתכן' אשר זוגות צעירים משוועים להתקדמותו. בעיר היין גם עתידים להיבנות מבני מסחר, פארק הייטק שיאפשרו הגדלה משמעותית במקומות התעסוקה. לו היה מאזין ברוב קשב להתייחסות הנהלת העירייה בעניין הסכם הגג היה מבחין שראש העיר בפועל הצהיר שלא ישווקו יחידות דיור נוספות עד להקמת המחלף הצפוני ושיפור התשתיות בעיר. צר לנו על כך שמועמדים המונעים משיקולי בחירות אינם מגלים אחריות ציבורית וממהרים להטיל רפש על עבודת העירייה, בעבור עוד כותרת בעיתון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר