תחבורה בשבת עם מתנ"סים פתוחים. סולטנוביץ עם בן דוד וביבס
תחבורה בשבת עם מתנ"סים פתוחים. סולטנוביץ עם בן דוד וביבס

סולטנוביץ' חוזר: "צריך לפתוח את המתנ"סים בשבת כמו שפותחים בתי כנסת"

סגן ראש העירייה לשעבר, ד"ר אליק סולטנוביץ' הכריז היום רשמית על הקמת מפלגת "קודם כל, אשקלון" ואמר כי הם תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת לחוף הים. לצידו ברשימה: חבר המועצה דוד בן אברהם וכוכבת הריאליטי טניטה פבר

פורסם בתאריך: 14.5.18 15:59

     

הבוקר, חזר סגן ראש העירייה לעבר, אליק (אלכס) סולטנוביץ' לפוליטיקה באופן רשמי. הוא עשה זאת כשלידו מספר דמויות ממגזר העולים מלבד אחת, קארין ביבס. שם הרשימה שלו "קודם כל, אשקלון".

חברי רשימת "קודם כל, אשקלון"

מתחילים בחיוך. חברי רשימת "קודם כל, אשקלון"

בפתח דבריו התייחס סולטנוביץ' בקצרה לעזיבתו את הארץ לפני כשנתיים וחצי בפתאומיות ורמז כי מדובר בעניינים משפחתיים. הוא דיבר גם על יחסי חרדים חילוניים באשקלון ואמר כי יש להפעיל תחבורה לים בשבת וכן לפתוח את המתנ"סים בשבת, "משהו שפשוט כל הזמן מפריע זה הסטטוס קוו. אין לי שום ספק שהוא יישמר. אנחנו ביחסים טובים עם המפלגות החרדיות ונראה שכל מה שיש באשקלון זה יישמר. גם הם רוצים שיהיה פה איכות חיים ומינוף העיר ואין כל ספק בזה. מה שכן, אנחנו מכניסים לתוכנית שלנו קודם כל שיהיה שאטלים בשבתות לבית החולים ולחוף הים לאלה שאין להם רכבים. אנחנו מאוד רוצים שכל המתנ"סים ייפתחו בשבת. לכל מתנ"ס יש שעון שבת אין שום בעיה לפתוח את זה. כמו שבית כנסת שפתוח בשבת וילדים באים ומשחקים ולומדים תורה, למה שחילונים לא יבואו למתנ"סים לשחק שם? לשחק טניס שולחן. יש פה קבוצת טניס שולחן שנוסעת בשבת לקיבוץ כדי לשחק טניס שולחן. זה לא יכול להיות ולכן אנחנו נכניס את זה לתוכנית שלנו".

הסטטוס קוו יישמר? סולטנוביץ'

סולטנוביץ' התייחס גם לכך שיש להם מטרה שהנוער והצעירים יישארו פה. וכן התייחס לעניין התיירות, "הפתרונות שלנו כדי לפתח איכות חיים ומינוף עיר, זה באמצעות תיירות. אני גדלתי בים השחור איפה שיש תיירות ואני יודע איך להביא תיירים. נכון להיום חוץ מ-12 ק"מ של נוף יפה אין פה כלום וצריך לפתח את זה. עשו את המרינה והיא יפה אבל זה לא מספיק. כדי שתיירים יבואו זה גם ניקיון העיר. אם תיירים באים ורואים עיר מלוכלכת זה נורא".

"ספורט, חשבנו זה אחד מהדברים שיכולים למשוך את הילדים מהרחוב", ציין סולטנוביץ'. "הילדים ברחוב כי משעמם להם ואין להם את האפשרויות. הרבה משפחות לא יכולים להרשות לעצמם להיות בחוגים וזה צריך להיפסק. צריך שכן ירשו לעצמם להיות בחוגי ספורט. להקים כיתת ספורט לפחות בבית ספר אחד ושיהיו להם בגרות בספורט וכמו שיש בית ספר לאמנויות אז צריך להקים בית ספר לעתודה אולימפית שכל הילדים הכישרוניים בספורט שיבואו לשם".

חבר המועצה דוד בן אברהם דיבר על נושא התחדשות עירונית ואמר כי בתור חבר הוועדה לתכנון ובניין הוא קידם את העניין הזה: "צריכה להיפתח מחלקה שתטפל בנושא שהציבור יהיה מוזמן לפנות אליהם גם בפן המקצועי וגם בפן המשפטי. נושא אחר שאני התחלתי לטפל זה נושא הניקיון, אחרי שהעליתי את הנושא הזה בפני גורמים בעירייה אז פתאום כל מיני פוליטיקאים כמו סופה ביילין הכריזו מלחמה בזבל. רבותי, לא נלחמים בזבל, צריך לנקות ולא להכריז על מלחמות וזה מה שאני הולך לעשו בקדנציה הבאה. באמצעות הסברה, תקציבים הגדלת מספר פקחים".

דואג לכם, לא לחתולים. בן אברהם

בן אברהם גם התייחס לעניין של "היכל החתול" שהוא מנסה לקדם, "כולם תקפו אותי בנושא של חתולים, אבל אני דואג קודם כל לכם, לא לחתולים. ריבוי חתולים זה ריבוי בעיות שקיימות ואף אחד לא עסק בנשוא, עשיתי מחקר וגיליתי שהנואש הזה  כואב ומדאיג הרבה אנשים. למוקד 106 היו 1,200 פניות ועיריית אשקלון זלזלה באינטליגנציה של אותם אנשים. צריך שיהיו פחות סכסוכים בין שכנים ופחות תאונות בגלל דריסות חתולים. בארץ יש 2 מיליון חתולי רחוב ובעיר שלנו יש קרוב ל-25 אלף חתולי רחוב".

כוכבת הריאליטי "הישרדות" ומי שידועה כדיאטנית קשוחה במיוחד הודיעה כי גם היא מצטרפת לרשימה ושהיא מקווה להשפיע משולחן המועצה. היא דיברה על כך שיש מיש נוסעים לעבוד מחוץ לעיר ועל זה שיש לה רעיונות להשאיר פה את הצעירים ואז עברה לדבר על נושאי איכות הסביבה, "החוף כאן הפך לתהלוכת מוות, אני לא יודעת מה קורה פה ואני מנסה להעיר את העניין הזה כבר הרבה זמן. אני פשוט רואה צבים מתים בכמויות מפחידות. צבים, ציפורים, חסידות וכל דבר שמגיע לחוף שלנו ואני חוששת לתושבי אשקלון".

קוראת לחקור את תמותת הצבים. פבר

קוראת לחקור את תמותת הצבים. פבר

פבר הציגה שם שריון של צב שמת בחוף וסיפרה כי היא אוספת אותם "כי לאף אחד לא אכפת. אני זועקת 'הצילו' כי משהו קורה כאן. זה מדד למצב הים שלנו. הם אל נאכלים על ידי כרישים ולא מסתבכים ברשתות דייגים. קורה פה משהו מזעזע ואם צבים מתים אחד אחד אז גם ילדים אל יכולים לשחות בחוף הזה ואני קוראת לחקור את העניין וחקרו את מה שקורה ברצועת החוף שלנו".

גם תומך. יורי קוקלצ'וב

גם תומך. יורי קוקלצ'וב

סולטנוביץ' אמר כי עדיין מוקדם להצהיר במי יתמכו לראשות העירייה ואמר כי הם יחליטו על כך אחרי שישבו עם כולם ויראו מי מוכן לקבל את התוכנית שלהם. מי שגם ישב בקהל ואף נאם היה אמן חתולי הקרקס, יורי קוקלצ'וב.

ברשימה חברים גם: היועצת הקולינרית ללי מנשרוב, יוסף אלחזוב, גרגורי אברמוב ואלכס לייבוביץ'.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר