איתמר שמעוני ותומר גלאם. צילום: דוד לוי
איתמר שמעוני ותומר גלאם

סקר הליכוד המלא: שמעוני בראש אך נחלש, גלאם מתחזק

סקר מקיף ומקצועי שהוזמן על ידי מפלגת הליכוד לקראת הבחירות המקומיות, מגלה נתונים מעניינים על המצביעים באשקלון. לפי הסקר, איתמר שמעוני עדיין מוביל אך מאבד פופולריות לטובת תומר גלאם שמצמצם פערים לכיוונו. אז במי תומכים הדתיים ולמי יצביעו העולים? כל הפרטים

פורסם בתאריך: 30.3.18 02:49

     

מפלגת הליכוד הארצית, באמצעות הסוקר רפי סמית, קיימה סקר טלפוני בעיר אשקלון. מהסקר עולים נתונים מעניינים, אך חשוב לזכור שמדובר בשלב מוקדם מאוד, כאשר רובם המכריע של המתמודדים לא החלו בקמפיינים ולא כולם נחשפו מספיק לציבור הרחב. אך הסקר הזה יש בו כדי להעיד על הלך רוח ציבורי.

לו היו היום בחירות לראשות העיר, למי מבין האישים הבאים היית מצביע/ה?

על פי נתוני הסקר, רק 35% אמרו כי יצביעו לראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני. אמנם מדובר באחוזים שקרובים לניצחון בסיבוב הראשון, אך עדיין הם מהווים אחוזים הרחוקים מאוד ממה ששמעוני ציפה לקבל.

הבא בתור אחריו הוא ראש העירייה בפועל, תומר גלאם, שמקבל 24%, מה שמגלה צמצום פערים מול שמעוני הפופולרי לכדי 11% בלבד. עבור גלאם, שעד לפני כשנה עמד בצילו של שמעוני מדובר בנתונים שמהווים עבורו נקודת פתיחה טובה.

במקום השלישי. עו"ד אבי עייש

השלישי בסקר הוא עו"ד אבי עייש שמקבל 7% מקולות הנשאלים. הרביעי בסקר הוא המועמד ויקטור בן עמי שמקבל 3% בלבד, אחריו ראש העירייה לשעבר, רוני מהצרי, איתי סהר ויו"ר מזכירות הליכוד באשקלון, שמעון אסולין שמקבלים 1% כל אחד.

מה שמעניין זה שישנם עוד קולות רבים בקופה: 19% אמרו כי עדיין לא החליטו או אינם יודעים. 6% אמרו כי אינם מתכוונים להצביע ו-3% סירבו לענות.

מה קורה אם שמעוני יחליט שלא להתמודד?

גם את זה בדק הסקר ובמקרה הזה תומר גלאם מקבל 39% מקולות המצביעים, אבי עייש מקבל 11% אחוז מהקולות, רוני מהצרי, ויקטור בן עמי ואיתי סהר מקבלים 3% כל אחד. שמעון אסולין מקבל 2%. במקרה שכזה גם מספר המתלבטים גדל ועומד על 25% מהנשאלים, 11% אמרו כי לא יגיעו להצביע וגם כאן היו 3% שסירבו לומר מה יצביעו.

עוד עולה מהסקר כי הקולות של שמעוני מתחלקים כך:
• 35% לתומר גלאם
• 13% לאבי עייש
• 8% למועמדים אחרים (במצטבר)
• 24% לא החליטו
• היתר לא יצביעו + מסרבים

במי יתמכו המצביעים של שמעוני בבחירות האחרונות?

נתון קשה מאוד מבחינתו של שמעוני הוא הנתון שלפיו רק 44% מאלו שהצביעו עבורו בפעם הקודמת הודיעו כי יצביעו עבורו הפעם. מה שאומר שיותר ממחצית ממצביעיו אינם תומכים בו עוד. מנגד הוא הצליח למשוך אליו 24% מהנשאלים שבבחירות הקודמות הצביעו למועמדים אחרים.

יותר ממחצית מהמצביעים נטשו. שמעוני

בקרב הנשאלים שהצביעו בבחירות הקודמות לאיתמר שמעוני, ישנו סחף לא קטן לכיוון של גלאם, כאשר 27% מהם אמרו כי הפעם יצביעו לגלאם. 6% ממצביעי שמעוני בבחירות האחרונות אמרו כי יצביעו לאבי עייש.

מה יצביעו הדתיים והחילונים?

הפופולריות הגבוהה של שמעוני היא דווקא בקרב הגוש המוגדר "גוש דתי" שם הוא זוכה לאחוזי תמיכה של 38%. בקרב המסורתיים הקרובים לדת מקבל שמעוני 36% תמיכה ואילו בקרב המסורתיים הלא דתיים והחילונים מקבל שמעוני 33%.

אצל גלאם מתברר שהוא פחות פופולרי בגוש הדתי, שם הוא זוכה ל-18% אחוזי תמיכה בלבד. 29% מהמסורתיים הקרובים לדת אמרו שיצביעו לגלאם ורק 23% מהנשאלים המגדירים עצמם מסורתיים לא דתיים או חילוניים אמרו כי יצביעו לגלאם.

במי תומכים העולים מחבר העמים?

הדעה של מגזר העולים מחבר העמים בעיר אשקלון היא נחשבת מאוד ומשפיעה מאוד על הבחירה לראשות העירייה, אצלם התמיכה בשמעוני גבוהה יותר מאשר בגלאם בצורה משמעותית. בקרב הנשאלים ממגזר זה ענו 44% כי יצביעו לשמעוני ורק 21% אמרו כי יצביעו לגלאם.

מה קורה עם הבחירות למועצה?

במקום הראשון ניצבת מפלגת "אשקלון תנצח" בראשות איתמר שמעוני עם 16%, אחריה מפלגת "אחדות בתכלית" בראשות תומר גלאם עם 11% ואת השלישייה הראשונה סוגרת מפלגת "אשקלון ביתנו" בראשות סופה ביילין שקיבלה 10%. מפלגת הגימלאים בראשות שרה זכריה קיבלה 8%, הליכוד בראשות מישל בוסקילה והבית היהודי בראשות עמיחי סיבוני קיבלו 6% כל אחת. צעירי אשקלון בראשות משה אטיאס עם 5%, ש"ס בראשות יעקב אביטן ואשקלון צעירה בראשות איתן קסנטיני עם 3% כל אחת. אגודת ישראל בראשות אברהם עשור רק 1%. מה שכן, גם כאן יש רבים שלא החליטו או לא יודעים למי יצביעו: 20%. עוד 7% אמרו כי לא ילכו להצביע ורק 4%  סירבו לענות.

גלאם צריך להמשיך בתפקידו או לא?

המשיבים לסקר נשאלו גם על דעתם לגבי המשך כהונתו של ראש העירייה בפועל, תומר גלאם. 38% אמרו כי הם רוצים שיישאר בתפקידו לעוד קדנציה. 32% אמרו כי היו רוצים שיוחלף ו-31% אמרו כי אין להם דעה על כך או שזה לא משנה להם.

מה שעולה מניתוח התשובות כי 44% מאלה שהצביעו לאיתמר שמעוני בבחירות הקודמות, אמרו שהם רוצים שגלאם יישאר בתפקידו קדנציה נוספת. כך גם השיבו אחוז דומה (45%) מקרב מצביעי הליכוד ומצד המסורתיים הקרובים לדת (46%).

איפה נמצא אחוז גבוה (44%) שאינם רוצים בהמשך כהונת גלאם? בקרב התושבים החדשים בעיר, אלה שמתגוררים באשקלון פחות מ-10 שנים.

סיכום הסקר

את הסקר מסכם רפי סמית בכך שהוא כותב: "לו היו היום בחירות לראשות העיר והיו מתמודדים 7 מועמדים, בהתחשב באחוז הגבוה של כאלו שלא החליטו, יש סבירות שהבחירות היו מוכרעות בסיבוב בראשון בניצחונו של איתמר שמעוני. לו איתמר שמעוני לא היה מתמודד, סיכוי שתומר גלאם היה מנצח".

הסקר כאמור, בוצע על ידי רפי סמית ממכון סמית למחקר. הסקר בוצע בין התאריכים 27-28 במרץ השנה, בקרב 400 גברים ונשים כמדגם מייצג של בעלי זכות הצבעה באשקלון, גילאי 17 ומעלה. טעות הדגימה – 4.9%. מחצית מהנשאלים היו נשים ומחצית גברים. העולים מחבר העמים מהווים 28% מכלל המדגם.

לצפייה בסקר המלא:

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר