חברי הבית היהודית אשקלון בראשות עמיחי סיבוני

הבית היהודי: טענות נגד הבחירה בעמיחי סיבוני לראשות הרשימה

עמיחי סיבוני, יועצו של השר נפתלי בנט, נבחר פה אחד לעמוד בראש רשימת הבית היהודי למועצת העיר. אלא מנגד עולות טענות של ותיקי הסניף, בהם אנשיו של עמרם בן דוד, כי במהלך לא דמוקרטי נפסלו חברים רבים וכך לטענתם, נסללה הדרך לבחירתו של סיבוני. “בית הדין של המפלגה דחה על הסף את טענותיהם של העותרים”, נמסר מהמפלגה

פורסם בתאריך: 23.3.18 16:39

     

סניף הבית היהודי באשקלון מאוד סוער. ביום שלישי השבוע התקיימו בחירות בקרב חברי סניף הבית היהודי באשקלון. עמיחי סיבוני, יועצו הוותיק של שר החינוך נפתלי בנט, נבחר לעמוד בראש הרשימה בבחירות המוניציפליות הקרובות. לתפקיד יו”ר הסניף נבחרה לראשונה אישה: רעות דרייר-שפילמן.

עמיחי סיבוני ונפתלי בנט במערכת הבחירות האחרונה.

כאן המקום לציין כי לפני כמה שבועות סוכם על מרוץ של גוש דתי-חרדי של מפלגות ש”ס, אגודת ישראל והבית היהודי. נכון לעכשיו טרם נקבע מי יאייש את המקום השני והשלישי ברשימה.

הבחירות בסניף מתקיימות כך: תחילה מתפקדים למפלגה ולאחר מכן מתוך כלל המתפקדים נבחרים חברי הסניף. בסניף באשקלון ישנם 47 מקומות, אך רק 36 איש הגישו מועמדות, ולכן כולם נבחרו. חברי הסניף הם אלו שבחרו כאמור בדרייר-שפילמן ליו"ר הסניף ובסיבוני לעמוד בראש המפלגה.

אלא שבשלב זה עולות טענות כנגד הבחירות: “אני לא הייתי משתמש במונח בחירות כי אותם אנשים שבחרו בו הם עצמם לא נבחרו”, אומר משה בוזגלו, חבר מרכז וחבר סניף הבית היהודי. “היות והם פסלו חברים בצורה אוטומטית ובצורה מגמתית, אז לא הייתי קורא לזה בחירות כי אף אחד לא נבחר. זה לא מתאים למפלגה כמו הבית היהודי”.

בוזגלו. אלו לא היו בחירות.

חבר אחר בסניף, רמי איבגי, טוען כי הוא עצמו לא קיבל זימון ולא ידע בכלל על ההצבעה ביום שלישי. “זו שיטה של פוטין, פוסלים חברים ולא שולחים זימונים לחברים ואז בוחרים יושב ראש. זאת לא דמוקרטיה. הם פסלו את עמרם בן דוד ואת כל מי שתומך בו, וזה מעשה שלא ייעשה”.

חשוב לציין כי הטענות הללו נבדקו ונשמעו על ידי בית הדין של המפלגה שדחה אותם, “דין העתירה על החלטת ועדת הבחירות שלא לאפשר את רישום העותרים כמועמדים למועצת הסניף להידחות”, כתב בית הדין העליון של מפלגת הבית היהודי.

בנט וסיבוני בביקור השר באשקלון

אלא שבוזגלו מטיל ספק גם בדברים הללו וטוען: “אם מנכ”ל המפלגה מוציא הזמנות לישיבה לפני שיש בכלל הכרעה של בית הדין, זה אומר שהיה פה משחק מכור. לנו היה ברור מה תהיה התוצאה בבית הדין, ולכן אנחנו פונים לבית המשפט. כל חברי הסניף הם אנשים טובים, אבל לא כך מרחיבים את השורות ולא כך בונים מפלגה. מה יש לבית היהודי באשקלון? אותו סיבוני היה מועמד לפני חמש שנים ובקושי השיג חצי מנדט, דבר שלא קרה למפד”ל מאז קום המדינה. אז מה הבשורה? אנחנו רוצים שיתקבלו החלטות דמוקרטיות. ואם סיבוני ייבחר, אנחנו נתמוך בו, אבל צריך לעשות בחירות דמוקרטיות”.

ממפלגת הבית היהודי נמסר בתגובה לטענות: “בית הדין של המפלגה דחה על הסף את טענותיהם של העותרים. הליך הבחירות למועצת הסניף ולראשות הסניף באשקלון נוהלה בהתאם לחוקת הבית היהודי, כפי שקבע בית הדין. יתרה מכך, בית הדין קבע כי העותרים בכלל לא הגישו מועמדות. זה הזמן להתאחד סביב המועמד הנבחר על מנת לחזק את הבית היהודי בבחירות המוניציפאליות בעוד שבעה חודשים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר