עיריית אשקלון

משאל "כאן דרום": שמעוני בראש, בן עמי הוכיח כושר ארגון

המשאל של "כאן דרום" בנושא הבחירות לראשות עיריית אשקלון הביא אלפי גולשים להצביע ולהשפיע, התוצאות המסקרנות הפתיעו לא מעט. אז מי מרוויח מכך שהוא לא מכריז ומי משלם מחיר על השתיקה שלו? פרשנות

פורסם בתאריך: 4.3.18 19:33

     

מאז יום רביעי ועד מוצאי שבת בחצות, קיימנו באתר משאל בנוגע למתמודדים לראשות העירייה. הגולשים התבקשו להצביע למתמודד שלדעתם אמור להנהיג את העיר. 4,248 מצביעים נתנו את קולם במשאל, אך לא הביאו אף אחד מהמתמודדים להובלה ברורה וחד משמעית. אז נכון שמדובר במשאל אינטרנטי ולא בסקר מקצועי הנעשה על פי פילוחים, אך אין ספק שמדובר בכלי המוכיח יכולות של הנעה וכושר ארגון שהם הכרחיים במיוחד במערכת הבחירות. לעתים, ניצחון או כישלון ביום הבחירות הוא נגזרת של יכולת ארגון.

תוצאות הסקר הם כך:

במקום הראשון עם 794 קולות (18.7%), ניצב ראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני שעושה קולות של התמודדות אך עדיין לא הכריז רשמית על כך. לאי ההכרזה יש יתרונות ויש חסרונות, בעיקר במקרה של שמעוני. מאחר ומדובר במי שהיה פופולרי במיוחד במהלך כהונתו הקצרה, אז ללא ההכרזה הוא עדיין ממשיך לרכב על גלי האהדה למרות שמדובר במי שכתב אישום חמור תלוי ועומד נגדו. לאחר ההכרזה על ההתמודדות לראשות העירייה, צפוי שמעוני לחטוף אש משאר המועמדים שלא יהססו לפגוע בו גם באמצעות קמפיינים וגם באמצעים משפטיים. לכן אין לו כל סיבה להכריז מוקדם על התמודדות.

שמעוני מחכה. צילום: מוטי מילרוד

אל המקום השני עם 757 קולות (17.8%) הגיע המתמודד ויקטור בן עמי, איש השב"כ לשעבר ועד לאחרונה גם יו"ר רוטרי באשקלון. אין ספק שהוא הוכיח כושר ארגון עם מאות גולשים שהצביעו עבורו. בשבועות האחרונים הוא גם פעיל יותר ברשת, הנוכחות שלו מורגשת הרבה יותר, הוא מביע את דעתו על נושאים אקטואליים ויש לזה תוצאות.

כושר ארגון. ויקטור בן עמי

מי שגם הפתיעה לא פחות היא חברת המועצה ד"ר ריקי שי שהעפילה למקום השלישי והמכובד עם 702 קולות (16.5%) והוכיחה גם כן כשרון להניע גולשים לפעולה. שי היא תופעה די מעניינית מאחר שמצד אחד יש לה מבקרים חריפים מאוד, אך מנגד יש לה פעילים נאמנים שגם עובדים עבורה בשטח וגם יוצרים שיח סביבה. הדבר יצר מצב שבו גם מבקריה וגם תומכיה יודו שלא ניתן להתעלם ממנה.

אי אפשר להתעלם. ריקי שי

למרות שהוא מכהן כראש העירייה בפועל, תומר גלאם, הגיע רק למקום הרביעי עם 592 קולות (13.9%). אמנם מבחינת הפופולריות הוא עדיין במגמת עליה, אך ממי שמכהן קרוב לשנה בתפקיד היה מצופה להגיע גבוה יותר בסקר. הוא רק יכול לקוות שביום הבחירות יידעו במטה שלו להניע אנשים בצורה מיטבית יותר.

מהקומה הרביעית למקום הרביעי. גלאם. צילום: אורי קריספין


רוצים לדעת לפני כולם?

לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


את החמישייה הפותחת סוגר המתמודד הצעיר והחדש עו"ד איתי סהר שהכניס מעט רוח צעירה למערכת הבחירות הזו והצליח די טוב לעורר גולשים להצביע עבורו. סהר הביא 459 גולשים (10.8%). גם הוא מגלה נוכחות רבה ברשת, אך נדמה שמאז מחאת השבת הוא קצת מתקשה לחזור למרכז השיח.

רוח צעירה. איתי סהר

את המקומות השישי והשביעי חולקים בהתאמה חבר המועצה אפי מור עם 246 קולות (5.8%) והמועמד החדש ישראל זיו עם 244 קולות (5.7%). למור יש רזומה מכובד ואף ניסיון פוליטי כסגן ומ"מ ראש העירייה. למרות שהוא כיהן כמספר 2 של איתמר שמעוני, לא דבק בו כל רבב. אך כנראה שהשתיקה אשר גזר על עצמו מאז ששותפו הפוליטי, איתמר שמעוני, תמך בתומר גלאם, באה לידי ביטוי גם בפופולריות שלו.

מחיר השתיקה. אפי מור

את ישראל זיו שהביא כאמור רק שני קולות פחות ממור, אפשר להכתיר כמועמד החביב והלבבי מכולם. גם הוא הצליח להביא גולשים להצבעה עבורו, אך נכון לעכשיו זה כנראה לא מספיק. אחת הסיבות היא העובדה שזיו עדיין לא פעיל ברשת כמועמד לראשות העירייה.

חביב הקהל. ישראל זיו

עו"ד אבי עייש היה מי שהודיע ראשון על הצטרפותו למירוץ לראשות העירייה. עייש עוסק רבות בעניין, פוגש את התושבים פנים אל פנים, יורד לשטח ולוחץ ידיים למצביעים פוטנציאליים. מזה זמן שהוא "מחרים" את המשאלים האינטרנטיים וטוען שהם מעוותים את רצון את הציבור ולכן הוא לא פעל ממש על מנת לקדם את עצמו במשאל. יחד עם זאת הצביעו לו 238 איש שהם 5.6% מקולות המשתתפים במשאל.

לא מאמין במשאלים. עו"ד אבי עייש

ההכנות שעושה ראש העירייה לשעבר, רוני מהצרי, לקראת ההכרזה הרשמית על הצטרפות למירוץ, לא באו לידי ביטוי במשאל והוא הגיע למקום התשיעי. 183 גולשים נתנו את קולם למהצרי והם מהווים 4.3% מהקולות. כניסתו למרוץ אמנם עוררה עניין ושיח רב ברשת, אך יחד עם זאת הוא עדיין לא נוכח מספיק ברשת: אין לו דף פייסבוק פעיל עם פוסטים וסרטונים והוא לא מתקשר עם הגולשים באופן ישיר. סביר להניח כי בזמן הקרוב נראה אותו עושה זאת.

לא פעיל ברשת. רוני מהצרי. צילום: אילן אסייג

את הרשימה סוגר, גלעד אורן, מנכ"ל החברה הכלכלית לשעבר, האיש שנחשב מועמד לראשות העירייה בעיני לא מעט מובילי דעה, אך הוא עדיין מתלבט לא מעט ורחוק מלהחליט. זו הסיבה כנראה שהוא לא ממש משקיע מזמנו כדי להביא גולשים לתמוך בו ולכן הוא הגיע למקון העשירי עם 33 קולות בלבד שהם 0.8% מקולות המצביעים.

לא במשחק. גלעד אורן. צילום: אורי קריספין

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר