מיכאל ברטור: יועץ המשכנתאות שאתם צריכים. צילום: SuperOhMo, Shutterstock
מיכאל ברטור: יועץ המשכנתאות שאתם צריכים. צילום: SuperOhMo, Shutterstock

מיכאל ברטור: יועץ המשכנתאות שאתם צריכים

לקיחת משכנתא היא לא משחק ילדים. לפני שאתם לוקחים את הצעד, וודאו שאתם מלווים ביועץ משכנתאות מנוסה ומומחה בתחום. בכתבה הבאה תכירו את עו"ד מיכאל ברטור שיהפוך את התהליך לפשוט ויעיל עבורכם

פורסם בתאריך: 24.6.20 10:53

     

"משכנתא היא העסקה הכי סבוכה ומורכבת שמשק בית יעשה במהלך חייו. העובדה שמשק בית ממוצע יפסיד במהלך עסקה שכזו עשרות ומאות אלפי שקלים, מובנת פחות", אומר מיכאל ברטור יועץ פיננסי, בעלי 'אופק פיננסים'. "עבור רובנו, לקיחת משכנתא היא תהליך מלחיץ ומורכב המחייב אותנו לקבל החלטות בתחומים שאנחנו לא מספיק מבינים בהם. חוסר הידע וההבנה והיעדר השקיפות מצד הבנקים מהווים מתכון לטעויות במשכנתא, הגורמות לנו לשלם מאות אלפי שקלים מיותרים לבנק".

מיכאל ברטור יועץ פיננסי מומחה למשכנתאות וכלכלת משפחה, עוסק מזה כ-15 שנה בתחום הפיננסי בחברות פיננסיות ומימון חוץ בנקאיות וצבר ידע וניסיון רב. את 'אופק פיננסים' המתמחה בפתרונות מימון ומשכנתאות למשקי בית ועסקים הקים במטרה לגשר על פערי הידע שמייצגות בעיניו את עיקר הבעיה, והיא מערכת היחסים הלא שוויונית בין 'היועצים בבנק' לבין נוטלי המשכנתאות.

עו"ד מיכאל ברטור. צילום עצמי

עו"ד מיכאל ברטור. צילום עצמי

"ההיכרות העמוקה שלי עם הבנקים מסייעת לי לנהל משא ומתן אפקטיבי עבור לקוחותיי ולהשיג עבורם את תנאי המשכנתא הטובים ביותר. לכן כשמדובר בהחלטה הכלכלית החשובה והיקרה ביותר שתעשו בחייכם, אתם חייבים לעצמכם ייעוץ משכנתאות מקצועי ואובייקטיבי שימנע טעויות מיותרות וידאג לאינטרסים שלכם", הוא אומר.

מה כולל ייעוץ המשכנתאות שאתה מספק?

"אני מספק מעטפת ייעוץ וליווי מלאה ללקוח, מ א' ועד קבלת המפתח החל מהפגישה הראשונה והתכנון, דרך הגשת הבקשה לבנקים, ניהול המו"מ על תנאי המשכנתא וליווי עד למועד החתימות על תיק המשכנתא בבנק.

"יצרתי תהליך מובנה וחכם המורכב מ- 4 שלבים:

שלב הראשון: ניתוח ואבחון המצב הפיננסי של המשפחה, שיקוף ההכנסות וההוצאות העכשוויות והעתידיות הצפויות, בחינת הצרכים והרצונות של המשפחה מתכנית המשכנתא וחשיבה על האסטרטגיה הנכונה עבור העסקה (תמהיל המשכנתא ואסטרטגית הגשה לבנקים).

שלב שני: תכנון הרכב המסלולים ובניית תכנית המימון הכלכלית והאופטימלית ביותר עבור הלקוח בהתאם לניתוח שבוצע.

שלב שלישי: איסוף כלל המסמכים הנדרשים לצורך טיפול בבקשה אל מול הבנקים למשכנתאות, והגשת הבקשה לבנקים ייעודיים. עם קבלת האישורים העקרוניים, ביצוע מו"מ מול הבנקים למשכנתאות.

שלב רביעי: ליווי הלקוח צעד אחר צעד בהליך קבלת המשכנתא עד למעמד החתימות בבנק.

"חשוב לציין, כי תהליך הליווי שלי הוא אישי וצמוד ואינו מסתיים ביום לקיחת המשכנתא. אני ממשיך ללוות את לקוחותיי לאורך השנים וממליץ להם אחת לתקופה לבחון את הכדאיות הכלכלית לביצוע מיחזור משכנתא שיכול לחסוך להם כסף רב בהחזרים החודשיים ואף להקטין את אורך חיי ההלוואה בבנק".

מהו מיחזור משכנתא וכיצד הוא מתבצע?

"מיחזור משכנתא היא פעולה צרכנית נבונה שבמסגרתה אנו סוגרים את המשכנתא הקיימת ומחליפים אותה במשכנתא חדשה. אפילו אם לקחתם משכנתא ל 25-30 שנה, מדובר במוצר דינמי שחייבים אחת לתקופה לבדוק אותו ולבחון האם המשכנתא מתאימה למצב המשפחתי/ הכלכלי שלי כיום. מיחזור משכנתא יכול לחסוך עשרות ומאות אלפי שקלים. מה עושים ? יש לבקש מהבנק דו"ח יתרות לסילוק של המשכנתא ולהעבירו אליי לבדיקת כדאיות כלכלית למיחזור. הבדיקה חינם וללא התחייבות מצדכם".

אילו טעויות עיקריות אנשים עושים בתהליך לקיחת משכנתא?

"אחת מהטעויות הגדולות נעשית עוד לפני שבכלל התחילו לחשוב על משכנתא. זוגות רבים לא מבררים לעומק מהם גבולות היכולת הפיננסית שלהם. איזה סכום התחלתי יש להם ביד, איזו דירה ניתן לרכוש עם סכום כזה? איזו משכנתא תיקחו ומה יהיה ההחזר החודשי שלכם? אנשים רבים מתחילים לחפש דירה כשהם יודעים 'פחות או יותר' מה התקציב שלהם. הנקודה היא, שחייבים לעשות תכנון כלכלי מקיף ולא לנחש בערך.

"טעות נוספת היא לגשת לבנק ולבקש משכנתא לבד ללא יועץ או ידע מוקדם בנושא. זה מעצים  את פערי הידע ויחסי הכוחות ביניכם ובין הבנקאים וכאשר מסתמכים רק על הצעת הבנקאי שתפקידו הוא למכור כמה שיותר משכנתאות ובכמה שיותר כסף, העסקה לעולם לא תהיה אופטימלית עבורכם.

"הטעות הנפוצה ביותר בקרב הישראלים היא להתייחס אך ורק לריביות. ליוויתי רוכשים שלפני שהגיעו אליי התמקחו עם הבנקאים והצליחו להוריד את הריבית בכמה עשיריות האחוז, אך לאחר ש'פירקנו' יחד את המסלולים בהצעה שלהם הם הבינו שהריביות אולי טובות, אך הרכב המשכנתא (התמהיל) אינו אופטימלי כלל ובטח שלא מתאים לצרכים שלהם ולכן יוצא שהם משלמים עוד הרבה כסף סתם".

"בטרם לוקחים משכנתא מהבנק, חשוב מאוד להיוועץ עם יועץ משכנתאות מומחה שיבצע מו"מ מקצועי מול הבנקים השונים וישיג עבורכם את העסקה הטובה והמשתלמת ביותר".

מיכאל ברטור – יועץ משכנתאות  אופק פיננסים

להורדת המדריך לחיסכון במשכנתא

וואטסאפ : לתחילת צ'אט

מעבר לעמוד הפייסבוק

מעבר לאתר

טלפונים: 054-2004668, 052-8537843

אופק שרתים. לוגו באדיבות הלקוח

אופק שרתים. לוגו באדיבות הלקוח


כתבה שיווקית


 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר