פייטן מומלץ בדרום: הכירו את ישראל איבגי. צילום: יוסי פרנקל
פייטן מומלץ בדרום: הכירו את ישראל איבגי. צילום: יוסי פרנקל

פייטן מומלץ בדרום: הכירו את ישראל איבגי

פייטנים מהדרים אירועים יהודיים בקולם הערב וגורמים לשומעים אותם להתרגש מכל צליל. בכתבה הבאה תכירו את ישראל איבגי, פייטן צעיר שמאז ילדותו כבר בלט ביכולת הווקלית שלו ועכשיו זו ההזדמנות שלכם להזמין אותו לאירוע הבא

פורסם בתאריך: 17.2.20 17:03

     

אומנות הפיוט שהחלה מסוף תקופת התלמוד ונמשכת עד ימינו נועדה תחילה להעשיר ולגוון את סדר התפילות, ובשלב מאוחר יותר השתלבה גם במועדים ובזמני שמחה, חגיגות והילולות. הפייטנים שעולים לבמה, מלווים לרוב בתזמורת המלווה את שירתם, וביחד הופכים הפייטן והתזמורת לישות אחת הרמונית המוציאה צלילים מרגשים ושובי לב המצליחים לגעת בכל אחד ואחת מהנוכחים בחדר.

ישראל איבגי (30), אשר התחיל את דרכו כפייטן לפני למעלה מ-20 שנה, זוכר עד ליום זה את הרגע בו גילה את עולם הפיוט – הרגע בו תודעתו התעצבה והוא הבין שמעתה ועד עולם הוא הולך להקדיש את חייו ללמידה ושירת פיוט.

היה זה יום רגיל, ככל הימים, בו חזר ישראל מבית הספר. כשעבר ליד בית הכנסת בדרכו הביתה, שמע צלילים ופיוטים ערבים בוקעים מבית הכנסת. סקרן, לא יודע במה מדובר ולא מבין מה הוא שומע, התקרב ישראל לחלון בית הכנסת והשקיף ממנו על המתרחש. מולו ראה את מי שלימים יבין כי היה אחד המורים הגדולים לפיוט, רבי מאיר עטיה ז״ל, מלמד תלמידים את אומנות השירה והפיוט ועוזר להם להוציא צלילים מדהימים כשכל שהם צריכים הוא את מיתרי הקול והאנרגיה שמלווה אותם.

כיום, בגיל 30 ואחרי שהופיע במאות הילולות ושמחות, ולקח חלק בימיהם המאושרים של רבים, מחזיק ישראל ברפרטואר מרשים. בין שאר הדברים שעשה, במהלך השנים היה ממקימי פאנל הפייטנים "למנצח בנגינות", בו עבר יחד עם חבריו בין אולמות התרבות ובתי הכנסת שבבית שמש, ויחדיו הפיצו את השמחה והאנרגיה שמביאה איתה שירת הפיוט. לאחר שעשה את הצעד הראשון הגדול בחייו כפייטן, החלה הקריירה שלו לנסוק למעלה.

צילום: ג'ו לוק

צילום: ג'ו לוק

בתוך מספר שנים כבר הספיק ישראל להתגלגל ולהתקדם בעולם הפייטנות, להיות מוזמן לשיר כפייטן לצד השמות הגדולים ביותר בעולם השירה, ובהם ר' חיים לוק, אחיינו משה לוק ובנימין בוזגלו, הצליח לתפוס מקום של כבוד בתזמורות האנדלוסיות השונות שבישראל, וכעת אף מלמד פייטנות בעצמו ועובד על אלבום חדש שכבר היום תוכלו למצוא ביוטיוב.

לצד שירתו המדהימה, אותה ניתן לשמוע בהופעותיו כחלק מהתזמורות האנדלוסיות וביוטיוב, ניתן להזמין את ישראל לכל אירוע של שמחה כגון חתונות, שבתות חתן, בר ובת מצווה, עליות לתורה ועוד.

בין קונצרט אחד למשנהו, הוא מצטרף לרגעיהם המיוחדים ביותר של בעלי השמחות המזמינים אותו, ומלווה אותם בשירה מדהימה המשלבת מעולמות התוכן המרכיבים את נופי ילדותו – שירה מרוקאית, מזרחית, ישראלית וירושלמית, מלאת קצב, שמחת חיים והרבה אהבה.

את הופעותיו המדהימות מלווים צוות נגנים המנגנים על כינור, קלידים ודרבוקה, כשלצורך חגיגות גדולות ומרובות משתתפים ניתן להוסיף גם תופים, גיטרה חשמלית, קנון, ועוד כלים שמוסיפים הרבה אנרגיה ועוצמה להופעות – כמו שאומרים ״כמה שיותר, יותר טוב״.

האנרגיה המגיעה עם שירתו של ישראל היא דבר שלא ניתן להשוות לשום דבר אחר, חוויה מדהימה המאחה לבבות ומשמחת את אוזני כל מי שזוכה להאזין למוזיקה שלו. באירוע הבא שאתם מארגנים ורוצים לעשות שמח לאנשים, תוכלו להביא את ישראל שישמח לחלוק עמכם את רגעי האושר ולהפוך את האירוע שלכם למושלם, ואת הרחבה לאנרגטית ומלאת אושר וחיוכים.

ישראל איבגי

טלפון: 054-7266592

אזור פעילות: כל הארץ

למעבר לפייסבוק

צילום: יוסי פרנקל

צילום: יוסי פרנקל


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר