דיקור סיני בבאר שבע: הרפואה הסינית כשיטת ריפוי לגוף ולנפש. צילום: iambasic_studio, Shutterstock
דיקור סיני בבאר שבע: הרפואה הסינית כשיטת ריפוי לגוף ולנפש. צילום: iambasic_studio, Shutterstock

דיקור סיני בבאר שבע: הרפואה הסינית כשיטת ריפוי לגוף ולנפש

הרפואה הסינית היא רפואה עתיקת יומין, אשר בשנים האחרונות נכנסה יותר ויותר לפרוטוקולי הטיפול המערבי וחשפה את האפשרויות הגלומות בה. בכתבה הבאה תופתעו לגלות כמה בעיות רפואיות ניתן לטפל באמצעות הרפואה הסינית ובעזרת המטפלים המתמחים בתחום

פורסם בתאריך: 19.12.19 18:01

     

גדי בן חנן

דיקור סיני לא חייב לכאוב, טיפול צמחי מרפא יכול למנוע דלקות ובעיות אחרות, ושיאצו הוא לא מסאג'; גדי בןחנן עם כל המידע על טיפול ברפואה סינית. 

גדי בןחנן תמיד התעניין ברפואה סינית. כבר בתור נער למד טאי צ'י. במהלך שירותו הצבאי, בעקבות דלקות חוזרות בגיד האכילס, ניסה טיפול בדיקור סיני שסייע לו ובעקבותיו החליט ללמוד את התחום. גדי למד רפואה סינית בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, ומ-2014 הוא מטפל ברפואה סיניתבדיקור, צמחי מרפא ושיאצו. בעבר לימד שיאצו וכיום מלמד צ'י קונג. הוא מוסמך מטעם העמותה לקידום הרפואה הסינית העתיקה, מטעם האגודה לדיקור סיני מסורתי וכן התאחדות השיאצו הישראלית.

הקליניקה של גדי נמצאת בבארשבע וכיום הוא מטפל בילדים, מבוגרים ונשים הרות. במידת הצורך ניתן לקיים טיפולים בבית המטופל.

רפואה סיניתמה זה בכלל?

לרפואה הסינית העתיקה תפיסת עולם שרואה את האדם ככזה המתפתח לכל אורך החיים. היא מכירה בגוף, בנפש ובקשר שמתקיים ביניהם. כמו כן, לפי הרפואה הסינית קיים קשר בלתי נפרד בין האדם לסביבתו, והסביבה בהכרח משפיעה על האדם. בהתאם לכך, הטיפולים ברפואה זו מותאמים למטופל, לבעיותיו ולצרכיו השונים, וכן משתנים בהתאם לסביבה ולאקלים כמו לעונות השנה.

כאשר מגיע לקליניקה מטופל, גדי מבצע אבחון באמצעות הסתכלות על הלשון ובחינת הדופק. הדופק, אותו הוא חש בחיבור שבין הזרוע לכף היד, מספר לו על מצבם ואיכותם של האיברים הפנימיים בגוף ועל המערכות הקשורות אליהם. באם קיימת דלקת, כאב או חולשה, וכמובן גם חיוניות, הדבר יורגש בדופק. האבחנה נעשית על פי בחינת הדופק, לצד הפידבק שניתן מהמטופל על חוויותיו וקשייו. בהתאם לאבחנה נבנה הטיפול יחד עם המטופל בשילוב של דיקור, צמחי מרפא ושיאצו. אלו הם הענפים השונים של הרפואה הסינית ובנוסף להם ישנו ענף נוסף: צ’י קונג – אומנות תנועה מרפאה.

טיפול בדיקור סיני

הרפואה הסינית העתיקה מתמקדת בטיפול בשורש דרך היחסים האנרגטיים של האיברים הפנימיים, כאשר אחת הדרכים לטיפול הינה באמצעות דיקור. הטיפול בדיקור נעשה באמצעות מחטים דקיקות, בעובי של שערה, חד פעמיות וסטריליות. מנקודת מבטו של גדי, הדיקור מאזן את האיבר הדורש טיפול בהקשר של האדם כולו, לפי האבחון, ועל פי הפילוסופיה של הרפואה הסינית העתיקה, לפיה תדירות הטיפול הינה בין פעם בשבוע לפעם בחודש והשימוש בה הוא במעט מחטים.

הדיקור מוביל אל תנועה בריאה של אנרגיה באזור בו נמצאה בעיה, שתשפיע על האיבר עצמו ותשפר את תפקודו. לאחר מיקום המחטים, גדי חש מיד בשינוי בדופק המטופל וכך יכול להבין, תוך כדי הטיפול עצמו, האם הטיפול יעיל או דורש דיוק נוסף של נקודת הטיפול.

על פי הרפואה הסינית, בגופנו קיימים מסלולים אנרגטיים הנקראים מרידיאנים, העוברים לכל אורכו של הגוף. על גבי המרידיאנים נמצאות נקודות הדיקור. לכל אחת מהן השפעה אנרגטית ייחודית. כאשר אדם סובל מבעיה בגב התחתון, הדיקור יתמקד הטיפול בנקודות המשפיעות על המרידיאנים שעוברים באזור הגב התחתון.

אפשרות נוספת שמציע גדי לחיזוק ואיזון הינה באמצעות טכניקה בשם מוקסה, באמצעותה מחממים נקודת דיקור, על מחט או באופן ישיר על הגוף. טכניקה זו מחזקת במיוחד.

טיפול בצמחי מרפא

מזה אלפי שנים הרפואה הסינית מכירה בסגולותיהם של צמחי המרפא וביכולות הריפוי שלהם. בניגוד לרפואה המערבית, בה הטיפול ניתן כאשר אדם הגיע למצב 'חירום' הדורש טיפול בבעיה הגופנית, טיפול בצמחי מרפא ניתן עוד בטרם מגיע האדם למקרה קיצון, ומחזק את האיברים הרגישים כדי למנוע הגעתו של המטופל לאותו מצב 'חירום', בו עליו להעזר בתרופות כימיות.

צמחי המרפא פועלים היטב על מערכת הדם, על מערכת העצבים וכן פועלים לשם חיזוק כללי, כאשר התאמת הפורמולה הינה אישית לכל מטופל, לפי הבעיה ממנה הוא סובל. גדי ממליץ על טיפול הניתן לאורך זמןמספר שבועות עד מספר חודשים. טיפול בצמחי מרפא יכול לשמש למשל לאיזון הורמונלי, מניעת דלקות חוזרות בדרכי השתן או באיברים אחרים, טיפול בבעיות במערכת העיכול, איזון סוכרת מסוג 2, כאבי מחזור ועוד. בשונה מדיקור סיני, המבוצע על ידי המטפל, הטיפול בצמחי מרפא דורש אחריות והתמדה בטיפול מצד המטופל. חשוב להדגיש כי הטיפול בצמחי מרפא אינו עומד בפניי עצמו, ולצידו יש צורך בשינוי אורח החיים והתזונה וכן אימוץ הרגלי חיים בריאים.

שיאצו

שיאצו הינה שיטת ריפוי במגע המכוונת לגוף ולרמת האנרגיה המגיעה מיפן, אך בבסיסה הפילוסופיה של הרפואה הסינית. הטיפול מתבצע בשכיבה ובלחיצות על גבי הגוף, בלבוש מלא. הלחיצות האלו, המתואמות כוונה ותנועה, משפיעות על זרימת האנרגיה בגוף. הטיפול מרגיע מאוד, מפחית את הסטרס המצטבר בגופנו לאור החיים בעידן המודרני, מסייע בהפגת הכאב ומעודד נשימה. לאורך השנים טיפל גדי במטופלים הסובלים מכאב כרוני ומצבי פוסטטראומה בקרב ילדים ומבוגרים. טיפול בשיאצו יכול להיות חד פעמי או כחלק מסדרת טיפולים, בהתאם לצרכי המטופל.

צ'י קונג

גדי מלמד ומתרגל צי קונגאמנות תנועה סינית. אמנות זו היא מעין התעמלות הדומה מאוד לשיטת הטאי צ'י. בעוד הטאי צ'י מוגדר כאמנות לחימה, הצ'י קונג מכוון לטיפוח הבריאות, תוך כדי תרגול תנועות איטיות ונשימה היוצרות זרימה באיברי הגוף. תרגול התנועות מסייע להתחבר לגוף, להרפות, לנשום נכון ולהפטר מהסטרס. יתרון נוסף של השיטה טמון באפשרות של תרגול בבית.

לאורך השנים, מגיעים אל הקליניקה של גדי מגוון מטופלים, עם צרכים משתנים. לחלקם מתאים טיפול בדיקור, לאחרים מתאים דווקא טיפול משולב בשיאצו ובדיקור, או בדיקור ובצמחי מרפא.

גדי מדגיש כי בבסיסן של כל המחלות והבעיות הגופניות עומד המתח, וטיפול ברפואה סינית מסייע בהפחתת הסטרס וחיבור לגוף ולתחושותיו.

טלפון: 050-8896568
כתובת: מרדכי מקלף 24, באר שבע

למעבר לאתר
למעבר לפייסבוק

גדי בן חנן (צילום: ניר מהלמן)

גדי בן חנן (צילום: ניר מהלמן)


אלי אלפי

כשרחל בת ה-55 גילתה כי היא חולה בטרשת נפוצה, היא הרגישה שהשמיים נפלו. המחלה נחשבת לכרונית, עקשנית וקשה, הפוגעת באופן ממשי בתפקודי היומיום ובאיכות החיים. הרפואה הקונבנציונלית הציעה תרופות המאטות את קצב התדרדרות המחלה, אך אינן מספקות מענה למגבלות הגופניות שהמחלה מייצרת, כגון  חוסר שיווי משקל וחוסר יציבות בזמן הליכה.

בניסיון להתמודד עם המכשולים בחייה פנתה רחל לאלי אלפי, בעל קליניקה לטיפול ברפואה סינית. הוא שמע את מצוקתה, אבחן את מצבה והתאים לה טיפול משולב של דיקור ושיאצו. כבר לאחר הטיפול הראשון, רחל הרגישה בשינוי. היום, לאחר שגרת טיפולים משמרים, לא רק שהצליחה להחזיר לעצמה את שיווי המשקל במידה אופטימלית, הטיפולים גם צמצמו כמעט לחלוטין את תופעות הלוואי של הטיפול התרופתי.

הפעם הראשונה בה נחשף אלי לרפואה הסינית הייתה לפני כ-30 שנה כאשר טייל במזרח. הוא הרגיש חיבור מידי לתחום והחל לתרגל טאי צ'י. בחלוף הזמן סקרנותו גברה והוא נרשם גם ללימודי שיאצו. מזה למעלה מ-20 שנה שהוא מתמחה גם בדיקור סיני, טאי צ'י וצ'י קונג. הוא למד בישראל ואף הרחיק עד לסין, יפן ואנגליה כדי להעמיק ולהרחיב את השכלתו בתחום.

אלי אלפי בפעולה. צילום עצמי

אלי אלפי בפעולה. צילום עצמי

ברבות השנים, פתח אלי אלפי קליניקה מצליחה לטיפול ברפואה סינית ביישוב עומר. בין הממליצים על הקליניקה ניתן למנות חלק מכובד מבכירי הרופאים בנגב, ביניהם ד"ר אברהם ששון, מומחה לכירורגיה אורתופדית; הפסיכיאטר ד"ר צחי בן-ציון והגניקולוג פרופ' אייל שיינר. בנוסף, הוא מעביר קורס טאי צ'י במכללת אחוה ובימים אלה מלמד בקורס מדריכי צ'י קונג ביישוב להב.

"סוף-סוף אני יכול לנשום", מספר אייל בן ה-35 הסובל משיתוק מוחין (CP) , אף הוא מטופל של אלי. "הגעתי עם ציפיות נמוכות. אחרי הכל, CP הוא שיתוק בלתי הפיך והיה לי ברור שלא ניתן לריפוי. יחד עם זאת, ההתכווצויות שמגיעות עם המחלה, הציקו וכאבו לי במשך שנים. כיום, אחרי כל טיפול אני מרגיש כאילו הגוף חוזר לנשום".

אל הקליניקה של אלי מגיעים מטופלים רבים מכל אזור הדרום שמחפשים מענה ו/או טיפול תומך בכלים שיש לרפואה הטבעית להציע. מרבית המטופלים מגיעים עקב בעיות שכיחות הרבה, כגון כאבי שלד ושרירים, מיגרנות, כאבים במהלך הריון וגם חרדות ואי שקט נפשי. בעת הצורך, כאשר מטופל אינו יכול להגיע לקליניקה מסיבות רפואיות, מבצע אלי את הטיפול, בבית המטופל.

בפגישתו הראשונה עם מטופל, אלי מבצע אבחון על-ידי תשאול המטופל על בעיות וכאבים מהם הוא סובל, וכן על-ידי בדיקת לשון ודופק. הוא מאמין כי טיפול משולב של דיקור ושיאצו הוא יעיל ואידיאלי, כיוון שהם משלימים האחד את השני ומסייעים בהנעת הצ'י. לכן, כל טיפול בקליניקה נחלק לשניים – חציו הראשון מוקדש לדיקור הנעשה בהתאם לאבחנה, על ידי שימוש במחטים חד פעמיות, דקות מאוד וסטריליות. וחציו השני לשיאצו, המורכב מלחיצות, מתיחות וסיבובי מפרקים ומתמקד באזור או באיבר שבו אובחנה הבעיה. המטרה המרכזית של הטיפול היא הקלה על כאב, והרגעת הגוף והנפש. אלי מעיד כי פעמים רבות מגיעים אליו מטופלים שעומדים בפני אירוע חיים משמעותי או שחוו אירוע מלחיץ והטיפול מסייע להם בהפחתת לחצים ומתחים.

בנוסף, לצד הדיקור, ניתן לשלב אמצעי טיפול נוספים בהתאם לצורך ולמצבו של המטופל. אחת האפשרויות היא טיפול בכוסות רוח – שיטה המתאימה לטיפול בכאבי שרירים ובעיות נשימה. אפשרות נוספת היא טיפול במוקסה – שיטת חימום עתיקה של הצמח לענה שמחזקת את האנרגיה בגופנו. טיפול במוקסה יתאים, למשל, למטופלים הסובלים מכאבי פרקים שמחריפים בעת חשיפה לקור. לעיתים יבחר אלי בשימוש באלקטרו-אקופנקטורה – הצמדת אטבים למחטי הדיקור המייצרים אותות חשמליים רציפים ומעבירים פולסים חשמליים בנקודות הדיקור. טיפול זה נמצא יעיל לטיפול בכאב כרוני, כאבי שרירים ובעיות נוירולוגיות.

לצד הטיפול בכאבים ממליץ אלי, בכל גיל ובכל מצב בריאותי כמעט, על תרגול של טאי צ'י וצי קונג. שיטות אלו נחשבות למדיטציה בתנועה. מדובר על תרגולים המשלבים תנועה איטית ובריאה בהם מושם דגש רב על ריכוז וכוונה. לתרגול זה ישנם יתרונות רבים הן ברמה התנועתית והן ברמה המנטלית.

"הרפואה הסינית תופסת את גוף האדם כמערכת של איברים. לכל איבר פונקציות המיועדות לו כאשר בין האיברים זורמת אנרגית החיים המכונה צ'י. כל אחד מהתחומים בהם אני עוסק נוגע בתנועה של הצ'י. זה הכוח הזורם בגופנו ומפיח בו חיות", מסביר אלי "כאשר קיימת תנועת צ'י תקינה, האדם בריא ומתפקד. כאב וחולי משמעותם חוסר תנועה או חסימת צ'י. תרגול טאי צ'י וצ'י קונג עוזרים בהנעה של הצ'י, אולם במצבים של חולי או חסימה נדרשת גם עזרה חיצונית. במקרים כאלה, טיפול בדיקור ובשיאצו מחזירים את הצ'י לתנועה ולתפקוד תקין".

 

מוזמנים ליצור קשר עם אלי אלפי

050-7693063

אקליפטוס 117, עומר

עמוד הפייסבוק

אתר

טיפול לגוף ולנפש אצל אלי אלפי. צילום עצמי

טיפול לגוף ולנפש אצל אלי אלפי. צילום עצמי


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר