אומנויות לחימה באשקלון. תמונה ממאגר shutterstock, צילום: vectorfusionart
אומנויות לחימה באשקלון. תמונה ממאגר shutterstock, צילום: vectorfusionart

אומנויות לחימה באשקלון: כך תהפכו לבלתי מנוצחים

אומנויות לחימה ידועות כתחום ספורט פופולארי אך גם ככלי שימושי לחיים שיכול לבוא לעזרתנו בשעת צרה. אלו הם המורים והמקומות שיהפכו אתכם ללוחמי על שיודעים להגן על עצמם בכל סיטואציה

פורסם בתאריך: 25.8.19 10:15

     

מדור לדור: אימון ק.מ.י באשקלון והסביבה

סיפורם המופלא של המאמנים חיים טריווקס ואלכס דיאצ'נקו הוא הוכחה ניצחת לכוחה של התמדה, חריצות ואחריות אישית. הכירו את צמד המקצוענים שמביאים את בשורת קרב מגן ישראלי לאזור הדרום.

חשבתם שקרב מגע הוא נחלתם של גברים צעירים בלבד? שרק מי שהשכיל בילדותו לרכוש את רזי שיטת ק.מ.י (קרב מגן ישראלי) יכול להגן על עצמו בצורה אפקטיבית כנגד הסכנות ברחוב? תשכחו מכל מה שחשבתם. צמד המאמנים המוסמכים מטעם המכללה האקדמית בוינגייט, חיים טריווקס ואלכס דיאצ'נקו מוכיחים אחרת.

בכדי להבין את הבשורה שמביאה עימה ק.מ.י – שיטת לחימה ישראלית, שמטרתה הגנה עצמית והתמודדות בקרב פנים אל פנים. ראשית יש להכיר את סיפורו של חיים טריווקס, מאמן מוסמך מטעם המכללה האקדמית בוינגייט בקורסים להגנה עצמית מטעם ק.מ.י. וסמינר הקיבוצים, מפעיל בתנועה לגיל הרך, עוסק ביוגה ומתמחה בשיאצו.

תשכחו מכל מה שידעתם על קרב מגן ישראלי. צילום: מאמנת ק.מ.י

תשכחו מכל מה שידעתם על קרב מגן ישראלי. צילום: מאמנת ק.מ.י

בתחילת דרכו עסק טריווקס (58) בתקשורת וכהנדסאי תעשיה וניהול אך היכרות עם אלי אביקזר ז"ל, מייסד שיטת ק.מ.י ואבי אביסידון, דן 10, המכהן כיום כיו"ר העמותה הובילה אותו לשינוי מהותי בחייו. טריווקס שהחל את דרכו המקצועית באוגוסט 1997 החל מטפס בדרגות, רוכש קורסים והשתלמויות נוספות. כאשר אביקזר ז"ל חלה החליף אותו חיים בק.מ.י. מרכז שפירא בדרום. בימים אלו הוא מנהל את סניפי ק.מ.י ברחובות ובראשון לציון.

לפני תריסר שנים נפגשו דרכם של הצמד שעתיד לעורר בכם השראה. במסגרת תפקידו כמאמן בכיר בכפר וורבורג והסביבה פגש חיים טריווקס את אלכס דיאצ'נקו (23), אז ילד צעיר כבן 11 משכונת 'עתיקות' באשקלון שהגיע יחד עם אחיו ללמוד את שיטת ק.מ.י במטרה לקבל את הכלים להגנה עצמית אפקטיבית מול שלל איומים.

לאחר שנים של התמדה, נחישות וכוח רצון להגיע לאימונים למרות פערי המרחק, הפך דיאצ'נקו למדריך קרב מגע אזרחי וצה"לי שמצעיד היום בגאון את סניף ק.מ.י באשקלון וממשיך להתאמן על בסיס שבועי בהדרכת טריווקס.

צמד המאמנים מעוררי ההשראה. צילום: מאמנת ק.מ.י

צמד המאמנים מעוררי ההשראה. צילום: מאמנת ק.מ.י

מהו סוד ההצלחה של "הזוגיות" שלכם שהפכה עם השנים למזוהה עם המוטו "יגעת – ומצאת – תאמין"?

"התמיכה שלנו אחד בשני, כמדריכים ולוחמים יחד. זה התעלות מעל האגו. כבר מגיל צעיר כאשר זיהיתי את המוטיבציה של אלכס ללמוד ולהצליח החלטתי שאני שם בשבילו" מסביר חיים טריווקס ומוסיף "לאורך כל השנים עודדתי אותו להצליח ולרכוש מיומנויות נוספות אך הקפדתי לנתב את דרכו תוך מיקוד בייחודיות של ק.מ.י. זו הסיבה שהגעתי ממרחקים, לעיתים גם בימי שישי העמוסים, ללמד את אלכס הצעיר את השיטה.

אלכס מצדו הפגין נחישות ודבקות במטרה תוך נאמנות ורצון ללמוד. עם השנים הוא השתכלל ורכש עוד ועוד ידע עד שהפך למדריך השיטה בעצמו. אני מוצא את עצמי לומד ממנו המון ממש כמו המוטו שלי "ברגע שאני אפסיק ללמוד – אני אפסיק ללמד".

מהי שיטת ק.מ.י?

"זוהי שיטת לחימה ישראלית, שמטרתה הגנה עצמית והתמודדות בקרב פנים אל פנים. השיטה פותחה מתוך קרב המגע ויוסדה ע"י אלי אביקזר בשנת 1989. בשנת 2004, לאחר פטירתו המצערת של אביקזר נבחר אבי אביסידון לראש השיטה וליו"ר עמותת ק.מ.י.

שיטת ק.מ.י. מבוססת על התנועות הטבעיות של גוף האדם ומצטיינת בפשטותה, במהירותה וביעילותה.

התרגילים פותחו על בסיס עקרון הפשטות –  תנועה טבעית הינה תנועה מהירה שמפיקה עוצמה. השימוש בתנועה בסיסית ולא מסורבלת מהווה מינימום תנועת הגנה נגד מקסימום תנועת התקפה ומאפשרת לכל אדם יכולת הגנה עצמית והימום התוקף".

תנועה טבעית ומהירה שמפיקה עוצמה. צילום: מאמנת ק.מ.י

תנועה טבעית ומהירה שמפיקה עוצמה. צילום: מאמנת ק.מ.י

לכל אדם ממש? למי באמת מתאימה השיטה?

"ממש לכל אחד, צעיר או בוגר. גבר או אישה ואפילו אנשים מוגבלים בתנועותיהם. ל-ק.מ.י. מועדונים ברחבי הארץ ובעולם וחניכים צעירים מגיל 4 ומעלה. רבים מוצאים את מקומם בשיטת ק.מ.י., עקב פשטות התנועות והתאמת התרגילים למגבלותיהם. במהלך האימונים כבר ניתן לראות את שיפור התנועה והקואורדינציה של המתאמנים לצד הפיתוח הנפשי ותחושת הביטחון העצמי הגוברת".

במטרה להגן על גופן ולהתמודד עם תוקפים בצורה אפקטיבית נשים רבות מגלות עניין בלימודי השיטה "בדיוק בימים אלו אני זוכה לצפות בסגירת מעגל של תלמידה שהחלה את דרכה בגיל צעיר והיום היא מסיימת את שירותה האיכותי בצה"ל" מספר טריווקס "היא התחילה עם חששות וספקות אך כשנתקלה בזמן אמת בתקיפה היא ידעה ליישם את שלמדה באופן אפקטיבי ולהגן על גופה. הכלים של ק.מ.י למעשה הם לא רק הגנה עצמית וערובה לביטחון אישי הם גם כלי נהדר לחינוך לאומץ, משמעת עצמית, ריסון ושליטה לכל החיים. היא ומשפחתה שמחים עד היום על הצעד שהחל בגיל צעיר ונמשך ממש עד הגיוס לצה"ל".

ראשון/רחובות והסביבה: חיים – 050-5945792
כתובת: רוטשילד 82, ראשל״צ – בית ספר דה שליט, רחובות
למעבר לפייסבוק

 

אשקלון והסביבה: אלכס – 054-7953500
כתובת: עליית הנוער 12, אשקלון
למעבר לפייסבוק

נשים רבות מגלות עניין בלימודי השיטה במטרה להגן על גופן ולהתמודד עם תוקפים בצורה אפקטיבית. צילום: מאמנת ק.מ.י

נשים רבות מגלות עניין בלימודי השיטה במטרה להגן על גופן ולהתמודד עם תוקפים בצורה אפקטיבית. צילום: מאמנת ק.מ.י


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר