תחנת כח רוטנברג. צילום: אלירם משה
תחנת כח רוטנברג. צילום: אלירם משה

איכות סביבה: חברת החשמל ביקשה הקלות בהיתרי הפליטה ב'רוטנברג'

בעוד הקמת הסולקנים שעשויים להקטין את הזיהום נידחת, מבקשת החברה לזהם מעבר למותר בכל פעם שיש תקלה ביחידת יצור אחרת

פורסם בתאריך: 22.11.17 22:15

     

חברת החשמל מבקשת מהמשרד להגנת הסביבה הקלות בהיתרי פליטת המזהמים הנוכחים שיש לה בתחנת הכוח רוטנברג מדרום לאשקלון. כרגע מותר לחברת החשמל להפעיל את יחידת היצור המזהמת רק כאשר ישנה סכנה למחסור חשמל. בחברה רוצים לקבל היתר להפעיל את היחידה בכל פעם שיש תקלה ביחידת יצור אחרת.

באיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון מודאגים מבקשתה של חברת החשמל וחוששים שבמקרה תקלה התחנה תזהם יותר מהרגיל. באיגוד דורשים שאישור כזה תצטרך לקבל את הסכמתם בכל פעם שיידרש ולא רק לאחר הגשת בקשה מנומקת למשרד להגנת הסביבה.
זיהום האוויר באזור אשקלון הוא מהגבוהים בארץ ומדד זה נעוץ, כך מעריכים מומחים, מעצם המשך שימוש בפחם על ידי תחנת הכוח רוטנברג הממוקמת מדרום לאשקלון והמשך פליטת החומרים מסוכנים העשויים לגרום לתחלואה ולהגביר את התמותה בקרב מי שנחשף לחומר הנפלט לאורך זמן.

הממשלה חייבה את חברת החשמל לפעול ולהקים סולקנים שיפחיתו באופן ממשי את פליטת המזהמים, אלא שהחברה דוחה כבר זמן רב הקמת סולקן נוסף ברוטנברג. "אסור לאפשר לחברת החשמל להמשיך ולסכן את בריאות מאות אלפי תשבי אשקלון והסביבה" אמר השבוע יו"ר האיגוד אשר אברג'ל.

מחברת החשמל נמסר כי "חברת החשמל נמצאת בעיצומו של הפרויקט הלאומי להפחתת הפליטות. הדחייה בחודש הינה במטרה להימנע מהשבתה של שלש יחידות ייצור במקביל. כמו כן הדחייה קוזזה עם הקדמת השבתה של יחידה אחרת. מאחר ובפועל בכל רגע נתון השימוש בפחם הופחת בעשרות אחוזים ושתי יחידות באשקלון אינן פועלות לא צפויה חריגה כלשהי בערכי הפליטות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר