ניסוי חלל בבית ספר שקמה. דוברות חוף אשקלון

המרוץ לחלל של תלמידי ביה"ס 'שקמה'

תיכון שקמה ביד מרדכי הצטרפה לתכנית המצוינות לחקר החלל, 'רמון ספייס לאב'. המטרה: השתתפות התלמידים בניסוי לחלל. מנהלת בית הספר: "מספר הורים שעובדים בתעשיית החלל הביעו את רצונם לעזור בהפעלת התכנית"

פורסם בתאריך: 30.10.17 10:51

     

אופירה גל ויפית בוכריס. צילום: דוברות מוא"ז חוף אשקלון

Ramon Spacelab הינה תכנית מצוינות, בחטיבת הביניים. זוהי תכנית חינוכית המובילה בישראל בתחום החלל ע"ש אילן ואסף רמון ז"ל. התכנית, בשיתוף משרד החינוך, עושה שימוש בעולם המרתק של החלל כדי לעורר בתלמידים השראה ומוטיבציה, לחלום הכי רחוק שניתן.

תהליך הלמידה מתבצע בשיטת למידה מבוססת פרויקט (PBL) בסביבה מאתגרת שמבוססת על חקר ופתרון בעיות. המטרה של התכנית היא להכין את התלמידים להשתתף בפרויקט השיא בשנה השנייה של שיגור ניסוי לחלל באמצעות נאס"א (סוכנות החלל האמריקנית). הניסוי למעשה בוחן ובודק את השפעות מאפייני החלל על ‏‏תופעות טבע‏.

בתוכנית משתתפים 24 תלמידים משכבה ח' בבית הספר "שקמה", אשר הביעו עניין בנושא החלל וגם נכונות לעמוד בתנאי התוכנית. חלק מהתלמידים לומדים מדעים וחלקם בעלי זיקה למדעים ולאחר ראיון התאמה נבחרו להשתתף במיזם. לפני כשבוע התקיים מפגש ראשון עם נציגי "קרן רמון" ובשעות הערב התקיים ערב חשיפה להורים ולתלמידים.

מנהלת בית הספר, גב' אופירה גל, אמרה כי שני המפגשים היו מאתגרים, מעניינים ומלהיבים. מעבר לכך, הוסיפה כי "מספר הורים שעובדים בתעשיית החלל הביעו את רצונם להשתתף ולעזור לבית הספר בהפעלת התכנית".

המנהלת הודתה לאגף החינוך במועצה האזורית חוף אשקלון ובראשו יפית בוכריס, שתמכה בשילובה של התכנית בבית הספר, לורד פרקש מובילת התכנית ולכל הצוות החינוכי ואיחלה לתלמידים "הנאה והנעה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר